2015-02-09, 19:58
Medlem
Franzzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Pajas. Man får inte säga att skit idag utan att bli uthängd och förlora jobbet.

Men du förstår väl att rasistiska tillmälen som neger, apajävel, babbe osv inte är ett tecken på en sund människosyn? Du förtjänar inte ett jobb om du har de åsikterna.
Citera
2015-02-09, 19:58
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Det spelar väl ingen roll? Han är ändå inte vanligt folk utan rätt speciell.

.

Nä, man får tycka annorlunda. Det går alldeles utmärkt, det vet jag av erfarenhet. Och Sverige ligger förövrigt heller inte i Tyskland, om du förstår dig på geografi.

Det spelar en jävla roll eftersom det ena är brott mot tystnadsplikten och det andra inte är det. Hur fan tror du att läkare överhuvudtaget diskuterar patientfall med varandra om vanliga fall utan identitetskoppling inte ska få nämnas? Vad personen har för yrke om man inte yttrar sekressbelagd information är fullständigt irrelevant. Alla människor har rätt till en åsikt.

Bra, gå till facket och säg att du är nazist så får vi se vad som händer.
Citera
2015-02-09, 20:00
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
En bra tumregel är att aldrig skriva något du inte kan stå för.
Man är ju faktiskt tvungen att vara myndig för att få ha ett konto här på FB och som myndig förväntas man ta ansvar för vad man gör och säger.

Så säger även regimen i Kina.
Citera
Medlem
Chokladaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ass.Parade
Det handlar inte enbart om att ha de "rätta åsikterna". Många på flashback är så jävla grova i orden när man diskuterar invandrare. Genom det grova språket så lyser det igenom att de är rasister.

Man behöver inte lägga till "jävla sandneger, åk hem till Afrika" när man ska uttrycka sina åsikter, det är extremt korkade kommentarer.

Jag tycker inte denna läkare ska hängas ut men jag sympatiserar samtidigt inte med honom för att hans kommentarer var helt enkelt inte speciellt lämpliga. Ska det vara så jävla svårt att använda ren och fin svenska när man diskuterar något? Måste man skriva "infantila blånegrer" och "fula sandapor"? Nej, det behöver man givetvis inte men eftersom ni är rasister så känner ni ner tvungna att skriva ut ert hat om ett specifikt folk.

Om jag skulle uttrycka mig "gubbjäveln kunde inte köra bil" eller något liknade så är det ingen som skulle få för sig att jag hatar åldringar. Människor har ofta ett grovt språk i sin vardag. Det är bara skenheliga människor som uttrycker sig på "ren och fin svenska". Hur ofta ser vi pensionärer sitta och snyfta i nyhetsmorgon över att de blivit kallade obscena saker?

När människor utmålar andra som "rasister" utan att ge en förklaring till varför de beter sig så är det ett ganska omoget beteende grundat på att man vill stärka sina psykotiska vanföreställningar om att vara en perfekt och felfri människa och visa överlägsenhet över en annan människa.

Ett mer vuxet sätt är att försöka förklara varför människor skriver nedsättande ord. I dagens Sverige där invandrare får bo på slott medan svenne banan knappt har råd med hyran är bara en bland många anledningar till att människor blir aggressiva.
Citera
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Three47
Jag tycker det är rätt kul att se en 2014 försöka läxa upp en 2006:a om vad Flashback är egentligen.

Antingen står man för yttrandefrihet eller så är man emot, som du. Om du inte gillar att det finns yttrandefrihet på FB är du välkommen att återgå till familjeliv.

Om läkaren inte har hängt ut någon med personuppgifter finns det inget problem med läkarens beteende.

Ja, registreringsdatum är ju väldigt viktigt för huruvida ens inlägg ska tas på allvar eller ej.
Antingen gillar man yttrandefrihet eller så gör man inte det, har du problem med att aftonbladet utnyttjar sin, ja då vet jag itne riktigt vad jag ska säga.
Citera
2015-02-09, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franzzie
Men du förstår väl att rasistiska tillmälen som neger, apajävel, babbe osv inte är ett tecken på en sund människosyn? Du förtjänar inte ett jobb om du har de åsikterna.

Jo, det är en sund människosyn av hur flyktingar beter sig i samhället.
Citera
2015-02-09, 20:03
Medlem
Citat:

Du fattar väl själv att sådana uttryck dyker upp i ett samhälle översvämmat av en för stor tredjedelen invandring, där i stort ALL kritik tystas och hetsas emot offentligt?

Frågan ifrån pissmedia borde vara: VARFÖR skriver allt fler människor liknande kommentarer, INTE att granska arga medborgare.
Citera
2015-02-09, 20:04
Bannlyst
ta det nu lugnt alla!!!!!

RG (och detta är ju känt sen oktober-november) har lyckats fibbla till sig e-postadresserna när folk reggat sig, och dom så vart så jävla dumma att dom pga bekvämlighet valt att köra jobbmailen får ju skylla sig själva...Lär väl bli läkaren och nån dum SD-politiker som kommer hängas ut...sen blir det lugnt och fint.

Dom kommer inte åt en jävel förutom det...kan ju f.ö tycka att FB centralt borde gå ut hårdare vid inloggningsinfon och säga detta...dvs. att man skall vara lika försiktig med sin e-post som en 15 årig flicka skall vara med sin..................

Keep on posting´ folks!
Senast redigerad av peheis666 2015-02-09 kl. 20:09.
Citera
2015-02-09, 20:06
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Nej och det har du självklart all rätt i världen att göra, ifrågasätts alltså. Rent av moget. Men det betyder inte att man får bryta mot lagstiftning bara för att man tycker den är dålig. jag säger inte att du gjort det nu men du förstår säkert poängen.

Nu finns det däremot folk som inte vill lyda under svensk lagstiftning och tar sig frihet att bryta mot den. Detta måsts självklart santioneras. Jag är helt klart för anonymitet på internet men som jag skrev innan... Den sker under ansvar att man inte bryter mot svensk lag.

Ha det bra.

Nej och det håller jag med om. Oavsett vilken lag det handlar om så bör man verka för att få den avskaffad om man är kritisk till den, istället för att tillämpa någon slags "social olydnad", men jag vände mig lite mot ditt sätt att kategoriskt dumförklara alla som anser att lagen om HMF inte är toppenbra.

Hur som, OT OT, så ha det bra du med!
Citera
2015-02-09, 20:09
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Det spelar en jävla roll eftersom det ena är brott mot tystnadsplikten och det andra inte är det.

Det spelar ju fortfarande ingen roll då han fortfarande är rätt speciell och kan knappast räknas till kategorin "vanligt folk".

Och visst har alla människor rätt till en åsikt. Jag ser inte hur detta förändrar det.

Citat:
Bra, gå till facket och säg att du är nazist så får vi se vad som händer.

Nu har jag inget intresse av att vara medlem i något fack men jag ser ärligt talat inte hur det skulle påverka vad jag får tycka och inte tycka. Eftersom jag inte är narcissist så kräver jag heller inte av mina medmänniskor att de ska acceptera alla mina egenskaper fullt ut. Det vore tvärtom totalitärt att begära det. Hamnar jag i fängelset om jag säger att jag är nazist? Jag testade faktiskt att twittra det alldeles nyligen och har än så länge inte blivit gripen. Men vem vet, du trodde ju alldeles nyligen att Sverige låg i Tyskland så jag kanske inte ska bry mig om dig. Du verkar ju inte helt ärlig.

Du kanske vill ha lagar som gör att vi inte kan på något vis utöva social kontroll över människor? Vem vet, det kanske borde vara förbjudet att skapa dålig stämning "här får du en böter på 5000 kronor för att du under lunch skapade dålig stämning när din kamrat sa att förintelsen var en bluff, du vet väl att det är förbjudet att skapa dålig stämning för att någon tar upp ett obekvämt ämne? Enligt överprästen El Capitano så är alla försök att skapa obehagligheter för människor som yttrar vissa saker ett av de värsta brotten som finns".
Citera
2015-02-09, 20:09
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Jag tar mig inte den friheten, lagstiftaren gör det åt oss efter att dom blivit demokratiskt framröstade.

Lagstiftare kan inte bestämma vad jag får och inte får säga. Bara för att majoriteten är efterbliven kan och ska de inte bestämma vad jag får säga.

Om majoriteten vill döda dig, är det korrekt enligt dig då? Nä, vissa saker ska inte majoriteten få bestämma.

Yttrandefrihet är en mänsklig rättighet, inte någon politisk fråga folk ska rösta om.
Citera
2015-02-09, 20:10
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Ett jobb förtjänar man genom sin kompetens (i kombination med ett gott kontaktnät förstås, ju mindre av det ena desto mer av det andra) och har absolut inget att göra med huruvida man är tillräckligt snäll eller ej.
Sedan är det en helt annan sak om man är lämplig till sin uppgift, men då vi har empatilösa människor på långt högre maktpositioner än en simpel läkare (om han nu verkligen ens är det) så finns det andra viktigare punkter att revidera i samhället än våra läkares åsikter kring invandrares förehavanden och påverkan på samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in