Citat:
Ursprungligen postat av
El Capitano
Det spelar en jävla roll eftersom det ena är brott mot tystnadsplikten och det andra inte är det.
Det spelar ju fortfarande ingen roll då han fortfarande är rätt speciell och kan knappast räknas till kategorin "vanligt folk".
Och visst har alla människor rätt till en åsikt. Jag ser inte hur detta förändrar det.
Citat:
Bra, gå till facket och säg att du är nazist så får vi se vad som händer.
Nu har jag inget intresse av att vara medlem i något fack men jag ser ärligt talat inte hur det skulle påverka vad jag får tycka och inte tycka. Eftersom jag inte är narcissist så kräver jag heller inte av mina medmänniskor att de ska acceptera alla mina egenskaper fullt ut. Det vore tvärtom totalitärt att begära det. Hamnar jag i fängelset om jag säger att jag är nazist? Jag testade faktiskt att twittra det alldeles nyligen och har än så länge inte blivit gripen. Men vem vet, du trodde ju alldeles nyligen att Sverige låg i Tyskland så jag kanske inte ska bry mig om dig. Du verkar ju inte helt ärlig.
Du kanske vill ha lagar som gör att vi inte kan på något vis utöva social kontroll över människor? Vem vet, det kanske borde vara förbjudet att skapa dålig stämning "här får du en böter på 5000 kronor för att du under lunch skapade dålig stämning när din kamrat sa att förintelsen var en bluff, du vet väl att det är förbjudet att skapa dålig stämning för att någon tar upp ett obekvämt ämne? Enligt överprästen El Capitano så är alla försök att skapa obehagligheter för människor som yttrar vissa saker ett av de värsta brotten som finns".