2015-02-09, 19:03
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en1krona
Vänta var inte aftonbladet för Charlie Hebdo och yttrandefrihet?

Jo, visst är de det, och just därför är de för sin egen rätt att få publicera artiklar om flashbackare som syndat. Är du emot Aftonbladets yttrandefrihet?
Citera
2015-02-09, 19:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Windchester
Ja det är din åsikt men inte majoritetens. Jag tycker inte heller det är svår lagstiftning att förhålla sig till.
Göm dig inte bakom din inbillade majoritet, din vidriga mobbare.
Citera
2015-02-09, 19:07
Medlem
en1kronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Jo, visst är de det, och just därför är de för sin egen rätt att få publicera artiklar om flashbackare som syndat. Är du emot Aftonbladets yttrandefrihet?
Okej så då är det väl helt okej att vi på FB inte får skriva hur vi tänker utan att bli uthängda, men dom på aftonbladet får betalt genom att förstöra yttrandefriheten med sin PK-''yttrandefrihet''
Citera
2015-02-09, 19:08
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Hets mot folkgrupp kan vara ett, ett annat förtal, ett tredje olaga hot osv. Vad USA har och inte har är irrelevant eftersom vi som bekant lever i Sverige.

Flashbacks servrar står i USA, så det är högst relevant. Bara för att flashback riktar sig till människor som talar svenska betyder inte det att svenska lagar ska appliceras.

Förtal, olaga hot borde inte appliceras på nätet. Skriver jag blatte, horunge eller hotar någon på nätet är det inte detsamma som att göra det IRL. Om de lagarna hade efterföljts på Internet hade nätet varit meningslöst.

Jag accepterar inte några lagar som reglerar min yttrandefrihet på nätet. Om du vill ha internetpoliser(åsiktspoliser) kan du faktiskt dra åt helvete.
Citera
2015-02-09, 19:09
Medlem
Segermarschens avatar
Ja ja, jag ångrar inget!

Jag tror inte att de har hela databasen. Det är mer sannolikt att de har använt metoden som .chloe. postade eller liknande. Sen säger de att de har information om alla för att skrämma folk till tystnad. Åsikterna som uttrycks på flashback gillas ju inte av researchgruppen, som vill ha ett DDR.

Jag tror int de är nåt att bry sig om. Folk har alltid outats på flashback av ilskna typer som vill ha hämnd (skelettkvinnan m fl,) och ibland har de lyckats gräva fram några enstaka personer.

Sen vill jag se Aftonbladet eller Aschberg besöka en riktig nationalist. Då får de svar på tal (eller en .30-06 i skallen.) Men det vågar de inte.
Citera
2015-02-09, 19:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Hur vet du att HMF är något majoriteten ställer sig bakom? Enbart för att folk röstat fram politiker som sedan stiftat en viss lag så betyder väl inte det att alla de som röstade på dessa politiker ställer sig bakom lagen i fråga?

Personligen anser jag att HMF är en extremt godtycklig och inkonsekvent lag, men hur många som delar min åsikt har jag ingen aning om.

Jag resonerar som vid FRA exempelvis. Hade lagstiftningen varit horribel och det fanns tydlig majoritet emot den så går folk man ur huset. Hets mot folkgrupp bryr sig en väldigt liten del av befolkningen om. Jag skulle gissa på att det beror på att de flest inte har problem med den lagstiftningen. Sen finns det alltid en klick som tycker dom står över majoriteten. Dom stollarna går att likställa med folk som tycker att lagstiftningen kring incest ska avskaffas.
Citera
2015-02-09, 19:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Göm dig inte bakom din inbillade majoritet, din vidriga mobbare.

Tråkigt att du känner dig mobbad av jag tycker att folk inte ska hetsa mot andra människor. I slutändan säger det nog mer om dig än om mig.
Citera
2015-02-09, 19:12
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Finns undantag för journalistiskt arbete.

Varför det? Att vara journalist är ingen skyddad titel så vem som helst kan ju ägna sig åt "journalistiskt arbete".
Citera
2015-02-09, 19:13
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en1krona
Okej så då är det väl helt okej att vi på FB inte får skriva hur vi tänker utan att bli uthängda, men dom på aftonbladet får betalt genom att förstöra yttrandefriheten med sin PK-''yttrandefrihet''

Det finns väl inga garantier för något. Om man är skrajsen av sig så får man väl vara tyst, om man däremot inte bryr sig om vilka konsekvenser som möjligen skulle komma iom att bli uthängd så kan man ju fortsätta som vanligt.

Jag ser inte riktigt hur yttrandefriheten är förstörd; är det en rättighet att man inte ska få några konsekvenser alls av det man yttrar? Jag ska alltså kunna skrika ut hur jag äcklas av kvinnor, ser de som undermänniskor, och samtidigt ha rätten att bli bemött precis som förr, innan jag yttrade mig? Det tycker jag är att kräva lite väl mycket av andra människor; då ska de ju i princip vara så toleranta att de blir likgiltiga, för att inte säga omänskliga.
Citera
2015-02-09, 19:15
Medlem
salxars avatar
Dags att byta mejladresser grabbar. Byt till Guerrillamail.

Men för att tillföra lite till ämnet: Tror ni på allvar att de kommit över fler användare än en handfull?
Citera
2015-02-09, 19:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Segermarschen
Sen vill jag se Aftonbladet eller Aschberg besöka en riktig nationalist. Då får de svar på tal (eller en .30-06 i skallen.) Men det vågar de inte.
Just den biten är intressant. Man går inte hem och knackar på dörren till valfri Flashbacknazist. Istället vänder man sig emot "vanliga Svenssons", sådana som har jobb och familj och utåt sett ligger i mittfåran. De har mest att förlora och är lättast att skrämma. Och, genom att skrämma människor som gör sig till åtlöje framför kameran genom att pudla och skylla på familjens barn så sprider man budskapet att "näthatarna" är fega skamliga typer som är lätta att sätta dit. Det är inte direkt så att Aschberg ger sig på Mikael Skillt, för att ta ett exempel på en högprofilerad Flashbackare med för RG intressanta åsikter.
Citera
2015-02-09, 19:17
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Tråkigt att du känner dig mobbad av jag tycker att folk inte ska hetsa mot andra människor. I slutändan säger det nog mer om dig än om mig.

Vadå "hetsa"? Vad är hetsa?

Ska det vara olagligt att hata eller? Självklart ska folk kunna vara rasister, nazister, kommunister, kvinnohatare osv osv

Ditt s.k tyckande, är att kontrollera människors beteende och åsikter. Vem fan har gett dig den rätten? Självklart ska människor få hetsa mot andra människor.

Vad ger dig rätten att definiera och stoppa denna s.k "hets"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in