Citat:
Ursprungligen postat av
WirelessGkit2
Jag tror du har missuppfattat inte bara artiklarna, utan även forumets regelverk å det grövsta. Det är på inget sätt olagligt att som läkare skriva inlägg på ett forum, ens grovt rasistiska inlägg. Läkaren har inte heller brutit mot några sekretessregler för yrket. Artikeln vill få dig att tro att det skett något olagligt. Något fel. Något som man ska skämmas för. Med Aftonbladets vidriga yxa mot nacken så är läkaren givetvis ånger, och pudlar för fullt. Livrädd för jobbet.
Det är inte tillåtet att efterforska eller sammankoppla identiteter på Flashbacks användare. Läkarkontot är användare här, och skyddas av regelverket.
Jag skulle vilja påstå att det inte är helt omöjligt att inläggen som skrivits skulle kunna falla under hets mot folkgrupp, och så vitt jag vet är det olagligt. Men jag kan givetvis ha fel.
Jag tycker bara det är lite underligt att det alltid är full jakt på att outa folk (även om det inte finns några faktiska bevis eller konkret information kring vad som hänt) i övrigt, men nu ska det vara helt knäpptyst om det?
Som jag skrev i mitt inlägg så bör ju inte användarnamnet nämnas i diskussionen, utan bara personen, vilket inte tycks vara några som helst problem annars.