Citat:
Ursprungligen postat av
Bandida.loca
Till er som tycker att det är helt naturligt att massa människor uppehåller sig vid sjukhusets entré. För det första är sjukhuset inte en allmän plats. För det andra gör det väl för fanken ingen skillnad för den som ligger med livshotande skador att folk som känner dem sitter och fikar. Det var ingen somalier där kan jag tillägga. Precis som någon skrev så förekommer det ofta att polisen får avvisa människor från sjukhusområdet som inte kan uppföra sig som folk och respektera lagar och regler! För den som är svår skadad eller sjuk räcker det gott och väl att den närmsta familjen är närvarande enligt ett schema som innebär max 2-3 personer åt gången. Åk hem och sluta stöka ner!
Sant.. på ett sjukhus akutväntrum fanns 8 sittplatser för akuta patienter..
Dit kom en patient med 9 stycken anhöriga som lade sig (!!!) på platserna så
att de sjuka patienterna inte hade nånstans att sitta och fick stå.
Ingen i personalen vågade säga till, för ingen orkade med en konfrontation och bli
kallade rasister eller bli uthängda i media (det var finska romer).
Otroligt provocerande.
En annan gång när jag låg på en avdelning efter en operation och försökte vila,
gick anhöriga runt i korridoren och skrek(!) i telefon på arabiska eller nått sånt.
Även då vågade inte personalen säga ifrån..
Jag gick upp fast jag inte fick, tog med mig mitt dropp, och var till hälften bandagerad,
gick ut i korridoren och sa till honom (en ung kille) att gå ut om han måste skrika i telefonen.
Han bara tittade snett på mig och fortsatte prata, ingen som helst hänsyn..
De får väl oftast som de vill för att ingen vågar konfrontera dom... och då fortsätter de betee sig sådär.