2015-02-09, 18:01
Bannlyst
Typiskt att dom som gillar migrationen ska sätta efter FB vårt ända vattenhål för fria diskutioner?

Lycka till med att finna rätta IP på dom som klagar på Lövfen eller nya LEDAREN för migrations partiet AKB
Citera
2015-02-09, 18:01
Medlem
IvanIvanovitjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flink33
Och hur är det DDR att rasistiska idioter granskas? Endast bra att den där läkaren drogs fram i ljuset.

Är knappast DDR. Men att enbart granska "rasister" och inte kommunister som har jobb inom diverse viktiga sektorer är väldigt ensidigt och görs enbart för att demonisera nationalism i Sverige. Jag tycker personligen att personer som hyllar Lenin, Pol Pot eller Mao är värre människor än någon som skriver "neger" på random forum. Letar du hittar du nog lika förkastliga uttalanden från människor till "vänster". Men de gömmer sig inte bakom anonyma kommentarer på FB - de kan glatt sprida sin toleranta propaganda helt öppet utan mediala repressalier.
Citera
2015-02-09, 18:02
Medlem
Detta är väl olagligt?
- Garanterar inte FB din anonymitet?
Citera
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Vad är det för fel med det? Man ska väll ändå få rita vad fan man vill utan att någon ska öppna käften och grina. Och sen om det är barnsligt att provocera med att göra visa bilder är ju lika jävla löjligt som att folk tar åt sig whoco. Hade inte varenda muslim blivit tokig av såna bilder hade dom inte ritats men vad kan man tänka sig om en religon som är såpass våldsam. Inte går någon och gråter över alla Jesus memes det finns...

Jag sade inte att det var något fel med det, tvärt om. Jag sa att de människor som stödjer denna form av censur förmodligen även stödjer censur av Mohammed-karikatyrer. Med andra ord gillar inte dessa människor att teckningarna ritas, och människorna som ritar dem bör straffas, då det kan "såra" muslimer.
Citera
Medlem
Trams. Hela artikeln är löjlig. När ska AB granska vänstern, polismyndigheten, skatteverket etc?

Nä istället hänger man ut en man som möjligtvis uttryckt sig fel. Men han har väl lika rätt till sina åsikter som alla andra?

Runt alla svenska matbord förekommer det uttryck som babbe, neger, invandrare, blatte etc. Precis som nysvenskarna kallar oss svenne, uttagsautomat, gratis utbildning, dumma och fega.

Trist för mannen i fråga. Men vill han ha nya patienter så är det bara att skicka ett pm 😄
Citera
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Yes.

Je suis Flashbackare!

Var en ska ha rätt till sin anonymitet och med det frihet.

Vore kul med en demonstration utanför aftonbladets kontor under parollen "Je suis Flashbackare"
Citera
2015-02-09, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Efter detta blir det inget mera Aftonbladet för min del - total bojkott!

Jag har redan bojkottat Expressen. Minns inte sist jag var inne. På grund av drevet och samarbetet med RH. Nu blir det bojkott av Aftonbladet. Blir dock lite ledsen som inte finner en unvis länk :-(
Citera
2015-02-09, 18:03
Medlem
Herrtrosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clownsanity
Läkaren skötte intervjun snyggt. Självklart behöver inte det man skriver på Flashback spegla hurdan man är som person i verkliga livet. Tonläget blir ofta hårdare i diskussioner på grund av anonymiteten, det är så det fungerar.

Det enda han skötte snyggt var att han inte kom med någon pinsam bortförklaring á la "det måste ha varit någon annan som suttit vid min dator vid det tillfället". Tyckte han framstod som en liten rädd och ångerfull tonåring, faktiskt.

Anonymitet är bra. Vad vissa människor sedan gör med anonymiteten är dåligt och pinsamt.
Citera
2015-02-09, 18:04
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palingenesis
Jan Helin har på sitt fina, pedagogiska sätt försökt skriva ihop en misslyckad artikel om varför hatet ska granskas på flashback. Komiskt med tanke på att tidningar som hans aftonbladet får svenskar att begå självmord pga deras hets. Rista blodörn på Jan Helin hade vackert en vacker syn.

Det luktar hämnd långa vägar eftersom Jan Helin och aftonbladet har blivit flerfaldigt nominerad i mindre trevliga ämnen på på flashback.

Det är verkligen komiskt. Efterhandskonstruktionerna kommer krypande som i bästa Putinstil. Man ska "granska hatet" - men bara från högersidan såklart. Människor som "tycker fel" de ska man granska, och med granska menar man hänga ut på skampåle helt godtyckligt.

I USA har högsta domstolen konstaterat att rätten till anonymitet på nätet är helt central för yttrandefriheten. Inte i Sverige dock, eftersom yttrandefrihet här enbart existerar som en tankekonstruktion som låter fint.

IS-veteraner hängs inte ut, men vanliga privatpersoner som skrivit något på Flashback, det går minsann bra. Det är som ett krig nästan, journalistkräken och vänstereliten i Stockholm verkligen vill bedriva ideologiskt krig mot vanligt folk som ska tuktas och hunsas. Snart slår det tillbaka. Alla på det här forumet är inte så lugna och beskedliga av sig.
Citera
2015-02-09, 18:04
Medlem
JoakimVonAnka86s avatar
hahaha, pk maffian är igång. Att de orkar. Vem fan bryr sig om vad folk skriver på nätet. Yttrandefrihet verkar bara vara okej när man måste tycka som någon annan? Tacka vet jag USA.

Gammelmedia är på fall och jag inväntar deras långsamma och plågsamma död. Researchgruppen består väl till mestadels av kriminella arbetslösa loser kommunister.
Citera
2015-02-09, 18:05
Medlem
saltpastills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Han hade ju dessutom använt sin "personliga mail" vid registreringen på FB samt på andra sidor. Inte särskilt begåvat.

Kan vem som helst ta reda på e-post adresserna till Flashback användare? klart att man skriver EN DEL skit i fyllan eller när man är förbannad eller ledsen som man sedan kan ångra på, men det är väl det som vår frihet handlar om? Vem ska redigera våra "fria ord"? Tyck det ena på en måndag och tycka något annat på tisdag.. Det bestämmer du själv! Det är väl för faan ingen annan som ska bestämma vad du ska tycka på onsdag eller? -Nä, Sverige är inte i närheten så stort hot mot Sverige som AFTONHORAN! Dom borde granska sig själva istället!
Citera
2015-02-09, 18:06
Medlem
NavierStokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostiga.Sheriffbrickan
Men att en läkare hånar patienter osv är ju inte ok, vet inte vem den användaren är men jag har ju altid tolkat att alla som skriver här på FB som säger att de är läkare, poliser osv inte är det utan bara skriver det för att öka på sin trovärdighet. Men men där ser man en äkta läkare på FB.
Det som aftonbladet hade som exempel i sin artikel var inte så jäkla farligt.
Citat:
Läkaren går ut med information på Flashback om sina patienter:
(Jag har tagit bort delar i citatet så man inte ska kunna söka på exakt de formuleringar användaren nyttjade, det som är borttaget är patientens ålder samt grovt vilken region hon kom ifrån).

... skriver han och redogör för att kvinnan är gift med en släkting och att de har fått utvecklingsstörda och blinda barn.
Att inavel ökar risken för missbildningar är ganska välkänt här i väst, samtidigt som kusingiften är kutym i många länder varifrån vi får immigranter. Jag tror att han helt enkelt kände en djup frustration över situationen att de trots tidigare inavelsskadade barn ändå fortsatte skaffa fler som med stor sannolikhet också skulle bli vårdkrävande. Det är inte något han förtjänar att bli uthängd för, patienten kan knappast identifieras utifrån den information som givits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in