2015-02-09, 17:48
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Efter detta blir det inget mera Aftonbladet för min del - total bojkott!
Citera
2015-02-09, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Finns väl dock få som använder sin privata mail här.

Var nog en hel del som hade det innan dom hängde ut användare från avpixlat.
Citera
2015-02-09, 17:50
Medlem
Sverige2025s avatar
Om nu hatet skall granskas på flashback, låt då seriösa journalister göra det och inte Aftonbladets clowner till jounalister och research gruppen.. Vem kan lita på vad en researcg gruppen som består av grovt kriminella människor kommer fram till och som dessutom har värderingar på yttersta vänsterkanten?
Citera
2015-02-09, 17:50
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Antar att ni spån som inte ser några problem med detta även tycker det är helt förkastligt att rita profeten Mohammed?

Vad är det för fel med det? Man ska väll ändå få rita vad fan man vill utan att någon ska öppna käften och grina. Och sen om det är barnsligt att provocera med att göra visa bilder är ju lika jävla löjligt som att folk tar åt sig whoco. Hade inte varenda muslim blivit tokig av såna bilder hade dom inte ritats men vad kan man tänka sig om en religon som är såpass våldsam. Inte går någon och gråter över alla Jesus memes det finns...
Citera
2015-02-09, 17:51
Medlem
Porsennas avatar
Om det är ett drev RG och Aftonbladet startar idag så kan det inte vara stort. Det finns väl inte en enda användare som skrivit här på Flashback att de nyligen eller tidigare varit i kontakt med Aftonbladet? Man tycker ju att ett drev ska ha givit drabbade användare god tid att informera resten av forumet om det?
Citera
2015-02-09, 17:51
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Antar att ni spån som inte ser några problem med detta även tycker det är helt förkastligt att rita profeten Mohammed?

I detta nu har ju aftonbladet och RG inte skapat något problem då ingen är uthängd med namn kopplat till kontot på flashback.

Jag är emot de uthängningar som komma skall. Men jag är så pass intellektuell att jag förstår VARFÖR expressen och sftonbladet hänger ut offentliga personer så som läkare, lärare, politiker, personer med förtroende ställning advokater eller terapefter osv... Om det kommer ut att en domare är rasist kan ju lätt vissa domar anses behövas omprövas. Eller om en lärare ger en neger ett lägre betyg så kan den tro att det beror på lärarens åsikt.

Hur som helst är det fel, men jag förstår varför.. Pengar pengar pengar. klick klick klick
Citera
2015-02-09, 17:53
Medlem
CrimsonIdols avatar
Eftersom AB gillar att utpeka SD som ett rasistiskt parti och hänvisa till deras historia, kan man ju stilla undra hur långt bak i historien man ska gå? Var går gränsen?
Från Wikipedia:
Citat:
År 1929–1956 ägdes Aftonbladet av Torsten Kreuger, bror till Ivar Kreuger med P G Peterson som chefredaktör mellan åren 1933–1956. Politiskt hade tidningen stött Tyskland under Adolf Hitlers regim och framfört åsikten att det var en mer fredlig lösning att låta Hitler ta över Europa.[9]
Citera
Medlem
tlcswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porsenna
Om det är ett drev RG och Aftonbladet startar idag så kan det inte vara stort. Det finns väl inte en enda användare som skrivit här på Flashback att de nyligen eller tidigare varit i kontakt med Aftonbladet? Man tycker ju att ett drev ska ha givit drabbade användare god tid att informera resten av forumet om det?

Vi har valt att lägga ribban högt för namn- och bildpublicering bland de hundratals personer vi granskat. Det ska vara personer med ett offentligt uppdrag, politiskt förtroendeuppdrag eller som i ett fall en jurist som är avlönad av Europaparlamentet.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20288071.ab
Citera
Medlem
FarbrorMelkors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Lol, undrar när jag blir uthängd. Av mina c.a. 8000 inlägg (medräknat de i laidback) så hittar man säkert flera tveksamma ur ett PK-perspektiv. Att belysa de positiva och konstruktiva inläggen jag skrivit finns väl inte på kartan.

Kan tänka mig rubrikerna.

"Sitter i COOP-kassan på dagtid, skriver neger på Flashback om nätterna

Haha ja verkligen. "Han var mitt bland oss, hela tiden!"

För att läsa hela artikeln behöver man någon plus-tjänst.
Citera
2015-02-09, 17:54
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clownsanity
Läkaren skötte intervjun snyggt. Självklart behöver inte det man skriver på Flashback spegla hurdan man är som person i verkliga livet. Tonläget blir ofta hårdare i diskussioner på grund av anonymiteten, det är så det fungerar.

Aftonbladet har uppenbarligen någonting emot Flashback just nu, kan det vara så att de ger igen för det ökande antalet unvis.it-länkar som postats på forumet?

Du måste förstå att kvällsjournalisternas arbeten hänger på en skör tråd.
De hugger sin mamma i ryggen om det generar klick.
Citera
2015-02-09, 17:54
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Skulle du säga det i riktiga livet då skulle du väl anmälas för olaga hot. Det bästa skulle vara att riktiga lagar gällde även på internet.

Haha ja kanske, men anmälan är inte samma sak som att dömas. Lycka till att bli dömd för ett sånt uttalande.
Citera
2015-02-09, 17:55
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.J.Jackson
Vilket djävla trams. Jag vet inte hur många gånger aftonbladet, researchgruppen och expressen hotat med att hänga ut flashbackanvändare. Som vanligt kommer det att resultera i några dagars ängstligt ryggdunkande på ledarsidor och bland krönikörerna men inte så mycket mer än det.

Det måste gå jävligt dåligt för gammelmedia som nuförtiden har största nyheter i stil med klickmonstret och kolla in kändisens nya bil.
Klart det blir lite extra spännande nyhet att kunna avslöja inlägg på flashback som vem som helst redan har kunnat läsa i flera år
Tror att dessa gamla blaskor förlorat bra mycket på att begära inloggning och pluskonton och ge sken av att de avslöjar mer i en artikel om man betalar - men om man googlar så kan man hitta "nyheten" på nätet via hemsida, blogg, eller utlänks tidning.
Personligen har jag svårt att förstå hur det kan vara ett stort SCOOP att länka till gamla trötta trådar här på forumet och sedan ge sig själv ryggdunkar för att avslöjat vem som döljer sig bakom några alias
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in