2015-02-09, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Varför ska polisen regga vilka som är där? Om du tänker på GM så lär han inte vara där.

Pyromaner brukar ju stå och titta på resultatet
Citera
2015-02-09, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Småbrott & droger.

Ja lite pojkstreck och hyss men inget mer. Hoppas dom klarar sig.
Citera
2015-02-09, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gruvjagarn
Inte står man i sådana fall och hänger utanför en entre 24/7 och ställer till med oreda..

Det är säkert "kulturellt" betingat
Har ju t.o.m förekommit skottlossningar och slagsmål bland de som hänger utanför sjukhusen
Citera
2015-02-09, 17:44
Medlem
Bandida.locas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Hade inte dina vänner och familj kommit om du blev skjuten?

Jo... en och en till avdelningen där jag vårdades... inte suttit och fikat och rökt i entrén. Definitivt inte. Entrén ligger långt från där de som blivit skjutna förmodligen befinner sig.
Citera
2015-02-09, 17:48
Medlem
Bandida.locas avatar
Till er som tycker att det är helt naturligt att massa människor uppehåller sig vid sjukhusets entré. För det första är sjukhuset inte en allmän plats. För det andra gör det väl för fanken ingen skillnad för den som ligger med livshotande skador att folk som känner dem sitter och fikar. Det var ingen somalier där kan jag tillägga. Precis som någon skrev så förekommer det ofta att polisen får avvisa människor från sjukhusområdet som inte kan uppföra sig som folk och respektera lagar och regler! För den som är svår skadad eller sjuk räcker det gott och väl att den närmsta familjen är närvarande enligt ett schema som innebär max 2-3 personer åt gången. Åk hem och sluta stöka ner!
Citera
2015-02-09, 18:02
Medlem
gm:hallå bror lyssna vill ha 50g, para finns

bo1: ait vem är de?

gm: BROR DE ÄR AHMED

bo1: tänker tyst(hmm ahmed finns många ahmed, aa de kanske han som bor 2 kvarter från mig)
Ok bror lyssna kom macken ring mig när du är där jag har bil.

gmk jalla

bo1 till bo2: Lyssna ahmed vill ha 50g

bo2: ok jalla jag kör ditt.

Gm ringer

Gm: Hallå vart är du ??

Bo1: Står här vid rödljusen tror jag ser dig

Gm: Okej vänta jag kommer ditt kör inte

Bo1: var e cashen

gm: var e biten

bo2: jag har biten

gm: tar upp sin bunt med hundringar som ser ut att vara runt 4-5lax, samtidigt som han får biten, sen när han får biten utrycker han, "ni becknar åt fel kille" BAM

min teori, OBS detta är inte gjort för att leka rolig eller något utan de är de som snurrar i mitt huve när jag försöker tänka mig hur de kan ha gått till
Citera
2015-02-09, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dildolinda
Ja lite pojkstreck och hyss men inget mer. Hoppas dom klarar sig.

Hoppas dom klarar sig? Du har aldrig jobbat och betalt skatt va?
Citera
2015-02-09, 18:04
Medlem
Grumpe0000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phiilevirre

bo1: tänker tyst(hmm ahmed finns många ahmed, aa de kanske han som bor 2 kvarter från mig)

gmk jalla

Gm ringer

gm: tar upp sin bunt med hundringar som ser ut att vara runt 4-5lax, samtidigt som han får biten, sen när han får biten utrycker han, "ni becknar åt fel kille" BAM

min teori, OBS detta är inte gjort för att leka rolig eller något utan de är de som snurrar i mitt huve när jag försöker tänka mig hur de kan ha gått till
Vem skulle riskera livstid för 50g?
Citera
2015-02-09, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandida.loca
Till er som tycker att det är helt naturligt att massa människor uppehåller sig vid sjukhusets entré. För det första är sjukhuset inte en allmän plats. För det andra gör det väl för fanken ingen skillnad för den som ligger med livshotande skador att folk som känner dem sitter och fikar. Det var ingen somalier där kan jag tillägga. Precis som någon skrev så förekommer det ofta att polisen får avvisa människor från sjukhusområdet som inte kan uppföra sig som folk och respektera lagar och regler! För den som är svår skadad eller sjuk räcker det gott och väl att den närmsta familjen är närvarande enligt ett schema som innebär max 2-3 personer åt gången. Åk hem och sluta stöka ner!

Sant.. på ett sjukhus akutväntrum fanns 8 sittplatser för akuta patienter..
Dit kom en patient med 9 stycken anhöriga som lade sig (!!!) på platserna så
att de sjuka patienterna inte hade nånstans att sitta och fick stå.
Ingen i personalen vågade säga till, för ingen orkade med en konfrontation och bli
kallade rasister eller bli uthängda i media (det var finska romer).
Otroligt provocerande.
En annan gång när jag låg på en avdelning efter en operation och försökte vila,
gick anhöriga runt i korridoren och skrek(!) i telefon på arabiska eller nått sånt.
Även då vågade inte personalen säga ifrån..
Jag gick upp fast jag inte fick, tog med mig mitt dropp, och var till hälften bandagerad,
gick ut i korridoren och sa till honom (en ung kille) att gå ut om han måste skrika i telefonen.
Han bara tittade snett på mig och fortsatte prata, ingen som helst hänsyn..

De får väl oftast som de vill för att ingen vågar konfrontera dom... och då fortsätter de betee sig sådär.
Citera
2015-02-09, 18:13
Medlem
Bandida.locas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jahajaduja
Ingen i personalen vågade säga till, för ingen orkade med en konfrontation och bli
Otroligt provocerande.
gick anhöriga runt i korridoren och skrek(!) i telefon på arabiska eller nått sånt.
Jag gick upp fast jag inte fick, tog med mig mitt dropp, och var till hälften bandagerad,
gick ut i korridoren och sa till honom (en ung kille) att gå ut om han måste skrika i telefonen.

De får väl oftast som de vill för att ingen vågar konfrontera dom... och då fortsätter de betee sig sådär.

Medan alla dessa människor skiter i hyfs och regler så skulle de veta hur enormt många människor som arbetar inom sjukvården som är extremt trötta på detta fenomen. Det handlar inte så mycket om att inte våga säga till... det gör inte en enda skillnad förrän polisen eller möjligen överläkaren säger till. Alla andra är som fotfolk som ska blanda saft och servera fika till alla som nånsin ens befunnit sig i samma lägenhet som den som ligger i sjuksängen
Citera
2015-02-09, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phiilevirre

gmk jalla

Gm ringer

Hahaha, skjuta folk i huvdet för 50g? Hur mycket har du rökt av achmeds negergräs?
Citera
2015-02-09, 18:20
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jahajaduja
Otroligt provocerande.

Kan de inte göra sina saker på en annan plats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in