2015-02-09, 17:08
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Självfallet hade jag inte sagt samma sak. Man får kritisera invandringen och invandringspolitiken, men så är inte alltid fallet på flashback. Det är inte sällan att trådar som handlar om invandringspolitik spårar ur i rasbiologi och eugenik!

Detta ska fortfarande inte göras publikt. Du kan inte bestämma vad som är rätt och fel att diskutera på internet. Ingen kan bestämma det. Någon censur = absolut censur.

Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Så skyddandet av demokratin sköts av folk som kallar afrikaner för "apor" och liknande vidriga uttryck? Det ska vara ok för personer i exempelvis maktställning att få uttrycka sig så om folkgrupper/religioner för det är det bästa för demokratin?
Nej du fan, den typen av "demokrati" de förespråkar såg vi tillräckligt av på 30-talet och 40-talet där väldigt många inte klarade sig levande ur deras demokratiutövning

Har någon sagt att dessa individer är de som skyddar demokratin?
Har din hjärna någon processorkraft alls att ta in vad som sägs?
Ja, på internet ska man anonymt få säga PRECIS VAD SOM HELST, då ALLT ANNAT ÄR EN TYP AV CENSUR som kan EXPANDERAS. LÄS IGEN OM NI INTE FÖRSTÅR.

Herregud.

Det är skillnad på yttrandefrihet på gatan och internet pga den simpla anledningen att internet är annorlunda, och de tekniska lösningar som krävs för att censurera internet fungerar annorlunda.

Citera
2015-02-09, 17:10
Medlem
Niskalaukauss avatar
Brukar inte gå in i den politiska debatten här.
Har väldigt svårt för just det här hatet som finns här men.
Je Suis Flashback
Det är oxå roligt att det inte går att kommentera i AB vad dom skriver.
Mer frihet till folket.
Citera
2015-02-09, 17:11
Medlem
Kaospojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clude
Menar du att jag ska kunna förtala dig eller önska livet ur din familj och då skyddas av lagen? Yttrandefriheten är bland det vackraste vi har, men den är inte för den sakens skull villkorslös.

JA!
Anonymt på internet, just på grund av att om du inte får det så är internet censurerat.
Jag säger inte att vad du gör är rätt, men du MÅSTE fortfarande kunna göra det, annars ger du regimen makten att censurera internet.
Citera
2015-02-09, 17:12
Medlem
Rodimusprimes avatar
Vad patetiskt att sitta och skriva sånt där och sedan skylla på "personlig kris" och "konflikter med kollegor och hög arbetsbörda". Trams. Jag har jävligt mycket att göra på jobbet men inte fan sitter jag och skriver så där för det. Om det förflutit många år kan jag förstå om man ändrat åsikt, men säg det då. Skyll inte på något annat.
Citera
2015-02-09, 17:12
Medlem
gulaLejonets avatar
ska dom hänga ut användare med bild i tidningen eller blir det bara citat och intervjuer med jackor & mössa?
Citera
2015-02-09, 17:13
Medlem
DarkDuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clude
Menar du att jag ska kunna förtala dig eller önska livet ur din familj och då skyddas av lagen? Yttrandefriheten är bland det vackraste vi har, men den är inte för den sakens skull villkorslös.

För om man begränsar en "frihet" så är man ändå "fri"?
Citera
2015-02-09, 17:14
Bannlyst
Fan va bra gjort av aftonbladet. Ska man skriva skit på flashback ska man kunna stå för sina åsikter. Jag kan till och med respektera en nazistinavel om han IRL vågar uttrycka sina åsikter ansikte mot ansikte. Men patetiska fjollor som gömmer sig bakom datorskärmen och hatar allt och alla men är som små tysta möss IRL har jag ingen som helst sympati för.
Citera
2015-02-09, 17:15
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaospojken
Detta ska fortfarande inte göras publikt. Du kan inte bestämma vad som är rätt och fel att diskutera på internet. Ingen kan bestämma det. Någon censur = absolut censur.

Har någon sagt att dessa individer är de som skyddar demokratin?
Har din hjärna någon processorkraft alls att ta in vad som sägs?
Ja, på internet ska man anonymt få säga PRECIS VAD SOM HELST, då ALLT ANNAT ÄR EN TYP AV CENSUR som kan EXPANDERAS. LÄS IGEN OM NI INTE FÖRSTÅR.

Herregud.

Det är skillnad på yttrandefrihet på gatan och internet pga den simpla anledningen att internet är annorlunda, och de tekniska lösningar som krävs för att censurera internet fungerar annorlunda.

Nämen åååååå. Är yttrandefriheten OLIKA för internet och den "vanliga" världen?? Dumma mig...
Vart har du varit de senaste åren? Internet är lika mkt verklighet som allt annat. Samma regler gäller där och SKA gälla där! Det är inte ok att kränka, hota eller förnedra någon bara för att man tror att man är anonym.

Jag står gärna upp för den person de hänger ut som skrivit sakligt om exempelvis invandringens konsekvenser för samhället. Men det kommer inte att ske för de kommer inte hänga ut sådant folk.
I likhet med Expressens uthängningar så är det de som begår lagöverträdelser så som hets mot folkgrupp som får på nöten.
Citera
2015-02-09, 17:16
Medlem
Helenedals avatar
Ser inte problemet, på lång sikt. På kort sikt, för den enskilde som hamnat i nätet, förvisso, som i detta fallet -- läkaren. Dylika grepp av mediehusen accelererar dock polariseringen i samhället, och därför i dess yttersta konsekvens accelererar även sönderfallet.

Jag tror på fullaste allvar att dagens (och sannolikt morgondagens) journalister, mainstream-publicister och dagens OCH morgondagens politiker kommer att vara villebråd inom 20-30 år. Deras redaktioner och församlingar kommer att brinna, och deras namn kommer att bespottas.

I förlängningen ställer jag mig tveksam till om det är bra eller dåligt för norra Europa, men det kommer nog visa sig bli ett absolut måste, om samhället skall kunna ta nästa steg mot europeisk gemenskap och förbrödning.

Hårda bud i Mellerud.

Så, när brinner Aftonbladet-redax? :F
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
ska dom hänga ut användare med bild i tidningen eller blir det bara citat och intervjuer med jackor & mössa?

Vissa med hög profil kommer namnges, enligt artikeln. Några som fått samtal från ABladet i veckorna har anledning att svettas. Den namngivna verkar ha varit mycket aktiv fram till 6/2. Sedan dess har han hållit låg profil på FB
Senast redigerad av adminulator 2015-02-09 kl. 17:31.
Citera
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukfittaballesnopp
Fan va bra gjort av aftonbladet. Ska man skriva skit på flashback ska man kunna stå för sina åsikter. Jag kan till och med respektera en nazistinavel om han IRL vågar uttrycka sina åsikter ansikte mot ansikte. Men patetiska fjollor som gömmer sig bakom datorskärmen och hatar allt och alla men är som små tysta möss IRL har jag ingen som helst sympati för.

Det är alltså okej med censur för att några människor inte står för sina åsikter utanför Internet?
Citera
Medlem
longbow4ys avatar
Ni vet väl att en medlem i researchgruppen outat sig själv på flashback
(FB) Info 14: Batong- och brandbombsjournalisten Martin Fredriksson – Från AFA till Strix

(FB) Tråden om The Pirate Bay (TPB)

Citat:
Och med någonting hårt i handen kan man slå världen med häpnad.

Vad gör Aftonbladet åt det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in