2015-02-09, 16:19
Medlem
Kaviarkommunists avatar
Nu verkar Aftonbladet ha dragit igång nästa drev - denna gång mot Flashback och allt "hat" (nya trend-ordet) som man utsätts för här i ondskans högborg.

Bland annat så berättar man om en läkare som skrivit rasistiska inlägg här på forumet. Vem det rör sig om framgår inte, men det kommer väl fram förr eller senare.
http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article20270343.ab

Jan Helin skriver själv att syftet med det här är att man vill problematisera yttrandefriheten, och se över vilka saker som ska vara tillåtna att säga. Censur alltså.
http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article20288071.ab

Vad tycker ni om det här utspelet? Har Helin och de övriga i etablissemanget rätt om att vissa saker är så fel att de inte får nämnas eller diskuteras?
Senast redigerad av Kaviarkommunist 2015-02-09 kl. 16:27.
2015-02-09, 16:26
Medlem
Nattlandets avatar
De är extremt desperata nu.

För bara ett eller två år sedan brydde de sig inte särskilt mycket (åtminstone inte offentligt) om Flashback. Men nu faller deras värld samman som ett korthus i en orkan. Deras upplagor sjunker. Journalister sparkas och det gråts och skriks. Allt färre lyssnar.

Se även tråden här om Ojsan Cuntwell (stavning?). Man vevar med armarna som väderkvarnar åt alla håll nu.

Det är synnerligen aggressivt och oroligt.
2015-02-09, 16:27
Medlem
krokons avatar
Nyhetstorka på Aftonbladet???
Då brukar dom göra sådana här idiotiska "inslag"

Känns som Aftonbladet hyser en viss avundsjuka mot FB av ngn anledning.
Kanske för att det som skrivs på Aftonbladet är 10% vettigt och 90% skit.

På FB är det ju tvärtom
2015-02-09, 16:28
Medlem
William Hainess avatar
Kul att socialdemokratiska tidningen slår mot folket istället för makten.

Men så tänker nog inte Jan Helin & kompani.
2015-02-09, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattlandet
De är extremt desperata nu.

För bara ett eller två år sedan brydde de sig inte särskilt mycket (åtminstone inte offentligt) om Flashback. Men nu faller deras värld samman som ett korthus i en orkan. Deras upplagor sjunker. Journalister sparkas och det gråts och skriks. Allt färre lyssnar.

Se även tråden här om Ojsan Cuntwell (stavning?). Man vevar med armarna som väderkvarnar åt alla håll nu.

Det är synnerligen aggressivt och oroligt.

Aftonbladet och kompani har väl alltid käbblat mot Flashback? Knappast något nytt. Kan däremot hålla med om det andra, att det börjar gå åt h-e för "vår" kära journalistkår.
2015-02-09, 16:30
Medlem
krokons avatar
Måste tillägga att jag tycker Aftonbladet allt mer och mer blivit en "Kändis-skvallerblaska".
Vill jag läsa nyheter gör jag det INTE på Aftonbladet kan jag lova.
2015-02-09, 16:31
Bannlyst
Helt rätt att granska Flashback. För att på reda på vilka smygnazist-bögar som hänger på denna sidan så man lär sig att undvika de IRL. Vadå är ni rädda för att era egentliga åsikter (som ni inte vågar yttra IRL) ska komma fram?
Medlem
micro113s avatar
Med hänsyn till att de lyckats jaga reda på en av medlemmarna - som sannolikt kommer både förlora arbete och anseende på kuppen -- så kan jag inte låta bli att undra hur många av forumets pedofiler som just nu sitter och sväljer och sväljer och sväljer ....
Medlem
JAMs avatar
Otippat att Researchgruppen är "kontrakterade" igen.
2015-02-09, 16:35
Medlem
Generators avatar
Blir så trött på Aftonbladet. Jävla tomtar.
Flashback är ju den ultimata källan till ren icke-vinklad fakta. Det är till en tjänst för samhället.
2015-02-09, 16:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarkommunist
Nu verkar Aftonbladet ha dragit igång nästa drev - denna gång mot Flashback och allt "hat" (nya trend-ordet) som man utsätts för här i ondskans högborg.

Bland annat så berättar man om en läkare som skrivit rasistiska inlägg här på forumet. Vem det rör sig om framgår inte, men det kommer väl fram förr eller senare.
http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article20270343.ab

Jan Helin skriver själv att syftet med det här är att man vill problematisera vilka saker som ska vara tillåtna att säga. Censur alltså.
http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article20288071.ab

Vad tycker ni om det här utspelet? Har Helin och de övriga i etablissemanget rätt om att vissa saker är så fel att de inte får nämnas eller diskuteras?

Varför ska det vara otillåtet att uttrycka att man hatar eller ogillar någon/något? Känslor måste vara tillåtna, även att uttrycka dem. Jag tycker att gränsen kan gå vid sanningen, det vill säga, att det inte bör vara tillåtet att sprida lögner om någon, finns lagar som reglerar det och även regler kring det i det här forumet.

Att tycka, tro och anse är inte samma sak som att påstå.

Att sprida lögner är säker inte bra i det långa loppet, bör gälla även Aftonbladet. Bland annat misstänka brottslingars nationalitet är något man inte ska få ljuga om tycker jag, är den misstänkte somalisk medborgare är det oetiskt av media att påstå att vederbörande är svensk. Man ska inte kasta sten i glashus sägs det.
2015-02-09, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Med hänsyn till att de lyckats jaga reda på en av medlemmarna - som sannolikt kommer både förlora arbete och anseende på kuppen -- så kan jag inte låta bli att undra hur många av forumets pedofiler som just nu sitter och sväljer och sväljer och sväljer ....

Läkaren hade väl dock sin mail-adress kopplad till sitt Flashback-konto. Så jagat & jagat är väl en smula överdrivet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in