2015-02-09, 16:40
Bannlyst
Jag är charlie gällde i en månad för aftonbladet knappt.. Haha stort skämt att det har je seus charlie på sin fb sida samtidigt som man hänger ut alla som uttrycker åsikter som går isär mot aftonbladets egna åsikter
2015-02-09, 16:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Läkaren hade väl dock sin mail-adress kopplad till sitt Flashback-konto. Så jagat & jagat är väl en smula överdrivet.
Innebär att de kunnat spåra läkaren via sin e-mail, ja. Det innebär också att de fått tillgång till de uppgifter som finns på läkarens Flashbacks-konto .. och där har du problemet med påståendet att medlemmarnas uppgifter inte läckt, lämnats ut etc..
2015-02-09, 16:42
Medlem
Generators avatar
Läkaren får väl skriva och vädra vad fan han än känner kan jag tycka - så länge det sker privat.
Vi alla sitter på åsikter om saker och ting.
2015-02-09, 16:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Jag är charlie gällde i en månad för aftonbladet knappt.. Haha stort skämt att det har je seus charlie på sin fb sida samtidigt som man hänger ut alla som uttrycker åsikter som går isär mot aftonbladets egna åsikter

Ja det är hyckleri tycker jag. Att stödja Charlie Hebdos rätt att publicera satir rimmar illa med att angripa yttrandefriheten. Vem är Aftonbladet att sätta ribban?
2015-02-09, 16:46
Medlem
Louises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Innebär att de kunnat spåra läkaren via sin e-mail, ja. Det innebär också att de fått tillgång till de uppgifter som finns på läkarens Flashbacks-konto .. och där har du problemet med påståendet att medlemmarnas uppgifter inte läckt, lämnats ut etc..
Det är vad som påstås i artikeln, ja. Att e-postadressen faktiskt läckt ut har vi väl inte sett några bevis för än? Det kan ju lika gärna tänkas att användaren har gjort sig spårbar på det gamla vanliga sättet, och att Researchgruppen, som lagt ihop ett och ett, använder sig av fallet för att backa upp sitt påstående om att den har tillgång till den så omdiskuterade databasen.
2015-02-09, 16:47
Medlem
Cementbarns avatar
Underbart, AB. Nästan värt att köpa tidningen igen.

Så jävla trött på alla avskum på denna sida, inte mer än rätt om yttrandefriheten begränsas en aning. Demokrati måste ibland använda odemokratiska medel för att hålla sig stark. Nu finns det alltför många tröga och inskränkta högerfjompar som sprider sin dynga bland naiva läsare. Låt det stoppas!

Bura in läkaren!!

Go! Go! Bästa som hänt på länge!

(hoppa på mig nu)
2015-02-09, 16:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generator
Läkaren får väl skriva och vädra vad fan han än känner kan jag tycka - så länge det sker privat.
Vi alla sitter på åsikter om saker och ting.
Nej, läkare, liksom poliser och politiker, skall företräda en värdegrund som de inte bara kan lägga av sig privat.
2015-02-09, 16:51
Medlem
jamesdeanforadays avatar
"Ska FlEESHbeck få finnas kvar?"

Herregud.. Programledaren är helt blåst, som om hon eller Lena Melins åsikt i detta har någon betydelse.
2015-02-09, 16:52
Medlem
Aboristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise
Det är vad som påstås i artikeln, ja. Att e-postadressen faktiskt läckt ut har vi väl inte sett några bevis för än? Det kan ju lika gärna tänkas att användaren har gjort sig spårbar på det gamla vanliga sättet, och att Researchgruppen, som lagt ihop ett och ett, använder sig av fallet för att backa upp sitt påstående om att den har tillgång till den så omdiskuterade databasen.

Det kan ju också vara tipsare.
Har själv råkat spåra bekanta på Flashback som jag inte vetat om att de är medlemmar där, mest tack vare dess sätt att skriva och så vidare...

Har givetvis inte sålt uppgifterna till Researchgruppen, men vissa är dåliga på att dölja sina spår. Om man exempelvis beskriver vilken kommun man bor i och vilket arbete man har blir det ganska lätt att räkna ut vem det är via Facebook och annat, om man nu har dessa avsikter.
2015-02-09, 16:53
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, läkare, liksom poliser och politiker, skall företräda en värdegrund som de inte bara kan lägga av sig privat.
Då lär det nog inte bli många läkare kvar, för väldigt många är SD-sympatisörer.
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Louise

AB hävdar att de har fått tillgång till databasen i bearbetad form:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20236955.ab

Kan ju vara bluff det också, men det mesta pekar på att det faktiskt stämmer.

(Att svensk journalistik knappast kan sjunka djupare är en annan sak, jag pratar bara om den avfärdande hållningen till databasuppgifterna.)
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krokon
Måste tillägga att jag tycker Aftonbladet allt mer och mer blivit en "Kändis-skvallerblaska".
Vill jag läsa nyheter gör jag det INTE på Aftonbladet kan jag lova.

Men du vet i alla fall vad som finns där, så det är ju uppenbarligen inte nyheter du är intresserad av

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in