2015-02-09, 13:33
Medlem
William Hainess avatar
Ursäkta men varför är Simon och Sofia i sitt hem i Uddevalla? De sålde väl skiten?
Citera
2015-02-09, 13:35
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Nej!

Det ska tydligen bli en säsong till! Aschberg tänker mjölka det här så långt det bara går.

Neeeeej, säg att det inte är sant!!!! Inte mer trams i SVT, bleeeeze!

De kunde använda "Blå ögon" i fängelserna. Som straff för dåligt uppförande skulle internerna tvingas glo på soppan, ett visst antal gånger beroende på vad de gjort. Men det strider väl mot Genevekonventionen.
Citera
2015-02-09, 13:41
Medlem
William Hainess avatar
"Judar bögar och blandrasbarn kvar här"

Haha. Seriöst, även de värsta rasisterna pratar väl inte så i verkliga livet? Det känns som om manusförfattarna läst lite för mycket på internet och glömt bort hur vanliga människor uttrycker sig.
Citera
2015-02-09, 13:46
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Ursäkta men varför är Simon och Sofia i sitt hem i Uddevalla? De sålde väl skiten?
Det är en mäklare där. Säger att det är svårsålt för det priset, kan dröja månader. Simon slänger ut mäklaren. Ingen indikation på att de sålt. När de lämnar huset ser det ut som när de återvänder. Möbler och så.
Citera
2015-02-09, 13:50
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Det är en mäklare där. Säger att det är svårsålt för det priset, kan dröja månader. Simon slänger ut mäklaren. Ingen indikation på att de sålt. När de lämnar huset ser det ut som när de återvänder. Möbler och så.

Tack för förklaringen!

Har 20 minuter kvar av sista avsnittet. Förhoppningsvis förklarar de Veritas syfte.......
Citera
2015-02-09, 13:54
Medlem
William Hainess avatar
Olle da fyllo.

"Sverigevänner!"

Det här blir mer komiskt desto mer man ser!

"All svensk borglighet..."

Det här är korkat.
Senast redigerad av William Haines 2015-02-09 kl. 13:58.
Citera
2015-02-09, 14:04
Medlem
William Hainess avatar
Borgarna samarbetar med Trygghetspartiet!

Så subtilt!

"PK-media"! Favoritordet i denna scen.
Citera
2015-02-09, 14:05
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Har 20 minuter kvar av sista avsnittet. Förhoppningsvis förklarar de Veritas syfte.......
Jag kan förklara Veritas syfte. Eller kanske inte syftet i serien, men i alla fall varför de är med.

Några manusförfattare med en tydlig politisk agenda har fått möjligheten att få tio(!) avsnitt som de skrivit manus till sända i statligt oberoende och fri television. Så klart passar man på att förstora upp och överdriva hotat från den utomparlamentariska högern.

Säger inte att utomparlamentarisk höger kan vara farlig (Breivik). Men det finns ju betydligt större och farligare hot i Sverige.

Med detta sagt tycker jag att man absolut ska få göra politiskt vinklade serier som det här, men man bör balansera upp det med serier av annan politisk färgning. Man hoppas även att tittaren är tillräckligt myndig för att se att vissa serier är politiskt färgade.
Citera
2015-02-09, 14:10
Medlem
William Hainess avatar
Fín.

Av en pervers nyfikenhet så hoppas jag att det blir en säsong två. Mest för jag undrar vad den skulle handla om.

Men återigen: vad var Veritas syfte? Fattar nog inte. Förutom att de är ONDSKEFULLA dåra.
Senast redigerad av William Haines 2015-02-09 kl. 14:14.
Citera
2015-02-09, 14:32
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Men återigen: vad var Veritas syfte? Fattar nog inte. Förutom att de är ONDSKEFULLA dåra.
Utan Veritas attentat skulle det onda företag aldrig haft samma inflytande över statsministern. Långsökt men åtminstone ett syfte.
Citera
2015-02-09, 14:45
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Utan Veritas attentat skulle det onda företag aldrig haft samma inflytande över statsministern. Långsökt men åtminstone ett syfte.

Jag... åh. Det var syftet. Bäst att inte förklara hur jag inte förstår då.
Citera
2015-02-09, 14:50
Medlem
William Hainess avatar
Hela den här serien har varit ofattbart korkad om vi ska vara ärliga.

Fattar fortfarande inte syftet med Veritas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in