2015-02-07, 22:19
Medlem
Canarsies avatar
Hej! Jag ska byta lägenhet med en bekant (olika hyresvärdar) och måste därför ha ett arbetsgivarintyg med inkomstuppgift. Finns det mallar för det, eller hur ska det se ut? Är fast anställd hos min morbror sedan två månader tillbaka.
Citera
2015-02-07, 22:28
Medlem
Brokenbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canarsie
Hej! Jag ska byta lägenhet med en bekant (olika hyresvärdar) och måste därför ha ett arbetsgivarintyg med inkomstuppgift. Finns det mallar för det, eller hur ska det se ut? Är fast anställd hos min morbror sedan två månader tillbaka.

Kan skriver bara ett intyg på med företagets logga där han intygar vilken anställningsform du har, sedan vilket datum och med vilken lön. Sen skriver han under. Det är väldigt enkelt.

Tjänstgöringsintyg

Namn är tillsvidareanställd, visstidsanställd etc sedan 150101 som kontorsnisse. Namn har en fast månadslön på 20000 SEK och rörig ersättning i genomsnitt 2000 SEK/månad.

I tjänsten

Kalle Karlsson
telefonnummer
Epostadress
Citera
2015-02-07, 22:56
Medlem
Canarsies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brokenback
Kan skriver bara ett intyg på med företagets logga där han intygar vilken anställningsform du har, sedan vilket datum och med vilken lön. Sen skriver han under. Det är väldigt enkelt.

Tjänstgöringsintyg

Namn är tillsvidareanställd, visstidsanställd etc sedan 150101 som kontorsnisse. Namn har en fast månadslön på 20000 SEK och rörig ersättning i genomsnitt 2000 SEK/månad.

I tjänsten

Kalle Karlsson
telefonnummer
Epostadress

Grymt! Bara så jag fattat rätt.. ett exempel:

Tjänstgöringsintyg

Pelle Persson är tillsvidareanställd sedan 150101 som badvakt. Pelle Persson har en fast månadslön på 20000 SEK. Rörlig ersättning i genomsnitt 2000 SEK/månad.

I tjänsten

Arbetsgivare
0705555555
@hotmail.com

Så?
Citera
2015-02-07, 23:15
Medlem
Brokenbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canarsie
Grymt! Bara så jag fattat rätt.. ett exempel:

Tjänstgöringsintyg

Pelle Persson är tillsvidareanställd sedan 150101 som badvakt. Pelle Persson har en fast månadslön på 20000 SEK. Rörlig ersättning i genomsnitt 2000 SEK/månad.

I tjänsten

Arbetsgivare
0705555555
@hotmail.com

Så?

Yes
Citera
2015-02-07, 23:23
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brokenback

Tjänstgöringsintyg

I tjänsten

Kalle Karlsson
telefonnummer
Epostadress

TS efterfrågar arbetsgivarintyg. Då kanske det är på sin plats att informera om blankett för det istället för att hitta på något eget om "tjänstgöringsintyg"???

http://www.samorg.org/arbetssokande/Sidor/Blanketter.aspx
Citera
2015-02-07, 23:29
Medlem
Brokenbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
TS efterfrågar arbetsgivarintyg. Då kanske det är på sin plats att informera om blankett för det istället för att hitta på något eget om "tjänstgöringsintyg"???

http://www.samorg.org/arbetssokande/Sidor/Blanketter.aspx

Ska den till en hyresvärd behöver det inte vara en blankett, den är alldeles för detaljrik för ett hyreskontrakt. Går hur bra som helst med ett "brev". Ska det till myndigheter så ska de blanketter myndigheten (eller a-kassan) har självklart användas.

TS, glöm inte orgnummer och ditt personnummer!
Senast redigerad av Brokenback 2015-02-07 kl. 23:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in