2015-02-06, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abu-hajar
Va fan händer då? Ingen har något tröstande att dela med sig verkar det som.

TS ligger väl back någon procent och kanske tycker det är tråkigt att posta varje dag. Vi väntar med spänning på om det ska bli -5% eller +20%.
Citera
2015-02-06, 09:07
Medlem
Lieberts avatar
+ 1.84% totalt här.

Skall bli intressant att se hur det utspelar sig.
Citera
2015-02-06, 12:57
Medlem
BroderKushs avatar
Utöver andra investeringar har jag 50% av alla fondpengar i fonden, andra halvan i SEBS Biotek.
Båda fonderna uppdateras bara en gång om dagen. Någon som vet var man kan se rörelserna i realtid?
Citera
2015-02-06, 13:06
Medlem
Jag ligger ca 1,5% back men jag känner mig inte orolig, är övertygad om tillväxt i år också. Alla bedömningar jag läst spår en BNP-ökning för Indien på över 6% och även om det skulle bli lite lägre än det så är det i alla fall bättre än det kommer vara i Europa. Jag litar på att fondförvaltarna lyckas bra i år också, även om jag inte tror de kan överträffa fjolåret.
Citera
2015-02-07, 17:33
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krokofilen
Appropå dina frågor och för att återgå något till ämnet för denna tråd (Indien), så har fonden denna profil:

0.00% Köpavgift
0,00 % Säljavgift
2,20 % Förvaltningsavgift
18 416 SEK Normanbelopp
4 av 5 Morningstar rating
6 av 7 (hög) Risk

Någon som vet en annan Indien-fond med bättre Normanbelopp, förvaltningsavgift eller Morningstar-rating? Inte för att jag är intresserad av att byta, men vore intressant att jämföra.

Vad innebär normalbelopp
Citera
2015-02-07, 17:42
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleXL
Vad innebär normalbelopp
Normanbelopp, inte normalbelopp.

http://www.morningstar.se/Article.aspx?title=norman-belopp-fonder-kostnad-10-ar
Citera
2015-02-07, 18:01
Medlem
Citat:
Vad innebär normalbelopp

Totala kostnaden för att spara 1000kr i månaden i 10 år.
Citera
2015-02-07, 18:19
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
Totala kostnaden för att spara 1000kr i månaden i 10 år.

OK. Tack för svaret.
Citera
2015-02-07, 20:57
Medlem
KalleXLs avatar
Jag ställer ännu en fråga eftersom Indienfonden finns bland fondförslagen.

Jag har 280000:- på ett sparkonto hos Carnegie 1.6 med fria uttag och bankgaranti.

3 av deras fonder fick pris att vara 2014 år bästa fonder. Jag vet att gamla meriter inte gäller i fondvärlden, men ändå.

Om jag tar ut 140000:- och köper tre av deras fonder, vilka skulle ni välja med er erfarenhet och kan man ligga på dom och låta dom växa eller måste jag bo framför datorn.
http://www.carnegie.se/fonder/
Tack på förhand.
Citera
2015-02-07, 22:08
Medlem
BroderKushs avatar
Citat:
Jag ställer ännu en fråga eftersom Indienfonden finns bland fondförslagen.

Jag har 280000:- på ett sparkonto hos Carnegie 1.6 med fria uttag och bankgaranti.

3 av deras fonder fick pris att vara 2014 år bästa fonder. Jag vet att gamla meriter inte gäller i fondvärlden, men ändå.

Om jag tar ut 140000:- och köper tre av deras fonder, vilka skulle ni välja med er erfarenhet och kan man ligga på dom och låta dom växa eller måste jag bo framför datorn.
http://www.carnegie.se/fonder/
Tack på förhand.

Trotts lite dispyt i förra tråden så tycker jag Indiefonden är en bra fond att sitta på då indien (precis som kina) är ett land på uppgång där en medelklass håller på att skapas, en typisk fond jag skulle kunna köpa och gömma i tio år bara för att se vad som hänt.
Citera
2015-02-07, 22:35
Medlem
KalleXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderKush
Trotts lite dispyt i förra tråden så tycker jag Indiefonden är en bra fond att sitta på då indien (precis som kina) är ett land på uppgång där en medelklass håller på att skapas, en typisk fond jag skulle kunna köpa och gömma i tio år bara för att se vad som hänt.

Tack för svaret. Jag blev lite förvånad att du tycker att en enda fond räcker. Jag tänkte köpa 3 fonder hos Carnegie för runt 47000:- x 3 = 140000:- är det inte det bättre att sprida riskerna genom att ha fler fonder.
Citera
2015-02-07, 22:58
Medlem
BroderKushs avatar
Citat:
Tack för svaret. Jag blev lite förvånad att du tycker att en enda fond räcker. Jag tänkte köpa 3 fonder hos Carnegie för runt 47000:- x 3 = 140000:- är det inte det bättre att sprida riskerna genom att ha fler fonder.

Jo absolut, de var bara mitt tips på en av de jag tänker behålla. Utöver dem har jag bla SEB Biotek (Risky), en global fond och funderar även på Spiltans investment fond. Allt detta ut över mitt aktiekapital. Men vad du söker måste du tänka igenom själv, om du vet vad du söker är det lättare att hjälpa till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in