Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2015-02-07, 12:49
  #22753
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
De anser med stor sannolik även att dessa hyenor till journalister inte har med saken att göra.

Som någon skrev tidigare, hade det varit 20k medlemmar hade det antagligen basunerats ut.
Så det handlar nog mest om att det är för få medlemmar för att det ska kunna anses som en propagandavinst att gå ut med det.
Citera
2015-02-07, 12:55
  #22754
Medlem
SvP själva har ju sagt att de 2014 hade över 1000 medlemmar. Vilket ju är ganska löjligt, att var fjärde av deras väljare skulle vara medlemmar.
Citera
2015-02-07, 13:10
  #22755
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lottaberg
SvP själva har ju sagt att de 2014 hade över 1000 medlemmar. Vilket ju är ganska löjligt, att var fjärde av deras väljare skulle vara medlemmar.

Varför skulle det vara löjligt?
Ju mindre en organisation är desto andel av sympatisörer lär vara aktiva, eller?
Citera
2015-02-07, 13:44
  #22756
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Som någon skrev tidigare, hade det varit 20k medlemmar hade det antagligen basunerats ut.
Så det handlar nog mest om att det är för få medlemmar för att det ska kunna anses som en propagandavinst att gå ut med det.
Jag tycker snarare att skrytsamhet kring medlemsantalet, som vänsterorienterade rörelser ofta sysslar med, är en propagandaförlust. Det kan nämligen antyda att man gick med i rörelsen endast i syfte att gå med i strömmen snarare än att följa sina egna ideal.
Citera
2015-02-07, 13:48
  #22757
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Varför skulle det vara löjligt?
Ju mindre en organisation är desto andel av sympatisörer lär vara aktiva, eller?

Inte en chans att man skulle haft över tusen medlemmar. Som en jämförelse låg SD på över 1 % innan de fick 1000 medlemmar.

Skulle tro att man kan dra av en nolla av SvP:s påstående.
Citera
2015-02-07, 13:51
  #22758
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Jag tycker snarare att skrytsamhet kring medlemsantalet, som vänsterorienterade rörelser ofta sysslar med, är en propagandaförlust. Det kan nämligen antyda att man gick med i rörelsen endast i syfte att gå med i strömmen snarare än att följa sina egna ideal.

De enda politiska parti jag överhuvudtaget sett skryta med sina medlemssiffror är piratpartiet och möjligen sverigedemokraternas ungdomsförbund.
Men det är ju skillnad på att skryta och att inte vara hemlighetsfull och finns ett rätt stort utrymme därimellan.

Och vadå andtyda att man gick med i rörelsen endast i syfte av att gå med i strömmen?
Det är väl just det man vill om man använder sig av sådant sm propaganda, att locka mer människor att gå med i ens "rörelse".
SvP är ju dessutom typ menade att vara ett paraplyparti åt allehanda rasister och nazister.. så att då försöka locka medlemmar som inte håller med om vartenda ord som kommer ur partiledarens käft borde inte ses som ett problem.
Men uppenbarligen har man inte så många medlemmar att man anser att det skulle kunna användas för att locka andra.
Citera
2015-02-07, 14:31
  #22759
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
De enda politiska parti jag överhuvudtaget sett skryta med sina medlemssiffror är piratpartiet och möjligen sverigedemokraternas ungdomsförbund.
Men det är ju skillnad på att skryta och att inte vara hemlighetsfull och finns ett rätt stort utrymme därimellan.
Det kan även vara så att SvP bara vill frånta journalisterna skadeglädjen att skriva en artikel om den lilla skaran av deras åsiktsmotståndare, och att en slående majoritet tycker som de själva.

Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Och vadå andtyda att man gick med i rörelsen endast i syfte av att gå med i strömmen?
Det är väl just det man vill om man använder sig av sådant sm propaganda, att locka mer människor att gå med i ens "rörelse".
SvP är ju dessutom typ menade att vara ett paraplyparti åt allehanda rasister och nazister.. så att då försöka locka medlemmar som inte håller med om vartenda ord som kommer ur partiledarens käft borde inte ses som ett problem.
Men uppenbarligen har man inte så många medlemmar att man anser att det skulle kunna användas för att locka andra.
Den så kallade "antirasismen" är i det hela ett mainstream-beteende. Finns det kanske att så pass övervägande "nazistiskt hot" som grund till att det hängivet skapas nya "Vi gillar olika"-liknande kampanjer hela tiden? Nej. Det handlar bara om att opportunister vill visa att de är "goda" och söker ryggdunkningar från andra kappvändare. Det främsta beviset är att detta beteende knappt existerade innan denna politik etablerades i samhället. Även om det kanske ligger i deras undermedvetna så är deras åsikter i det hela ett resultat av public service.

Att skapa en "paraplyrörelse" i ett försök att göra medlemskapet mer omfattande, men att man behåller de viktigaste principerna, är en helt annan femma.
Citera
2015-02-07, 14:32
  #22760
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
De enda politiska parti jag överhuvudtaget sett skryta med sina medlemssiffror är piratpartiet och möjligen sverigedemokraternas ungdomsförbund.
Men det är ju skillnad på att skryta och att inte vara hemlighetsfull och finns ett rätt stort utrymme därimellan.
.

SSU och Ung Vänster skryter hela tiden om sina medlemssiffror, trots att de minskat i minst 10 år.
Citera
2015-02-07, 14:50
  #22761
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
Det kan även vara så att SvP bara vill frånta journalisterna skadeglädjen att skriva en artikel om den lilla skaran av deras åsiktsmotståndare, och att en slående majoritet tycker som de själva.



Det är ju den teorin jag har lagt fram hela tiden, att det skulle vara pinsamt att gå ut med hur få medlemmar man i själva verket har.
Citera
2015-02-07, 14:56
  #22762
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Det är ju den teorin jag har lagt fram hela tiden, att det skulle vara pinsamt att gå ut med hur få medlemmar man i själva verket har.

Ändå tror du att de har 1000 medlemmar?
Citera
2015-02-07, 14:56
  #22763
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Det är ju den teorin jag har lagt fram hela tiden, att det skulle vara pinsamt att gå ut med hur få medlemmar man i själva verket har.
De lär inte direkt skämmas över sitt antal. I sådana fall hade de hållit sina föredrag borta från offentligheten. Mest troligt är att de helt enkelt inte vill göda medias propagandaverksamhet.
Citera
2015-02-07, 15:01
  #22764
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders-Lundgren
De lär inte direkt skämmas över sitt antal. I sådana fall hade de hållit sina föredrag borta från offentligheten. Mest troligt är att de helt enkelt inte vill göda medias propagandaverksamhet.

Fast SvP HAR ju en officiell medlemssiffra, även om det är en uppenbar lögn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in