Citat:
Jag tror inte det är någon lösning att atombomba nej. Eller att hugga av det men sy fast det vid handen igen så sjukdomar kan sprida sig sen igen iaf?
Citat:
Man ser vad man vill se, ibland är det sanningen.
Angående ledarskiftet hoppas jag verkligen du har rätt, men ser inga tecken som tyder på det.
Citat:
Det beror på hur vapenIMPORTEN går till. Putin kan inte bara stödja sina trupper - som verkar misslyckas i Debaltseve - med en direkt invasion. han letar efter en anledning men hur skulle han få det? Alla försök att påstå att Ukraina använder fosfor, korsfäster småbarn etc har misslyckats.
Jag tror Kreml är helt med på vad du säger om utnötningskrig här, därför kommer det nog inte att bli något utnötningskrig. Åtminstone jag utgår från att Ryssland kommer att gå in öppet den dagen vapenexporten startar, med hänvisning till att väst nu ställt sig öppet på fiendesidan och hotar Ryssland. Men vi får väl hoppas att jag har fel.
Citat:
Janukovitj var en liten marionett ja, men han hade ett storhetsvansinne i nivå med Putins. Du verkar inte förstå hur Putin tänker, gå tillbaka några hundra år i tiden till 1800-talets tsarer så förstår du vad han vill. Enligt hans sätt att se har han aldrig "haft" Ukraina under sin styrelsetid, det är flytt av gränser som är det som räknas. Annekteringar som med Krim. Det var detta han trodde skulle gå att åstadkomma även i östra Ukraina.
Han "hade" ju hela Ukraina, jämförelsevis, innan krisen startade, så allt är bara en fråga om hur stor hans förlust blir. Den totala förlusten skulle vara om Ukraina helt isolerar sig från utbrytarrepublikerna.
Vi får se imorgon om och i så fall vad trojkan Merkel, Hollande, och Putler kommit överens om. Det talas om fredsbevarande FN-trupp i stridsområdet, gemensamma ukrainsk-ryska inspektioner av gränsen, att de ryska terroristerna ska få behålla vad de tagit den senaste tiden. Frågan är vad ukrainas president går med på, trots allt lär inte de ryska trupperna stanna upp då de inte nått något mål än.
Så fruktansvärt dåliga ni är på källkritik, men det är inte meningen att ni ska sprida några sanningar i första hand som vi vet. Som lögnerna ni försökte sprida om att Ukrainas försvarsledning sagt att det inte finns ryska soldater i Ukraina... Bernad hade ett bra svar på det, sen blev ni tysta. Så fruktansvärt billigt skit ni försöker sprida.