2015-02-06, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Rabbit
Ja 1000kr i månaden är inte småpotatis för vanligt folk, men tror du vanligt folk bidrar så mycket i form av skatt? Nej det gör vanligt folk inte, vanligt folk pröjsar lägre skatt i både absoluta och relativa tal än folk med högre inkomster.

Även om vi ponerar att invandringen kostar 1000kr i månaden per svensk i snitt så betyder det inte att svenne banan bidrar med 1000kr mer i månaden eller skulle få 1000kr mer i månaden ifall invandringen upphörde. Vanligt folk har det dessutom generellt rätt bra ställt, med både tak över huvudet, mat, TV, ett antal mobiltelefoner m.m. Sluta gnäll, det finns folk som bor i ett lerigt tält, har släktingar som blivit mördade/våldtagna och går hungriga/törstiga. Men du köper hellre en 3e TV för slantarna än hjälper dessa människor?

Som någon påpekade så är det kanske hälften av alla som betalar skatt i Sverige. Dvs, de som har ett arbete betalar 2000kr i månaden för detta nöje. Det är jävligt mycket pengar. Och värre. Det är jävligt mycket pengar för något som man inte vill ha! Det är som om någon skulle göra narr av dig för att du tycker medlemsavgiften till Jehovas vittnen är för hög för att den kostar 2000kr/mån när du inte ens vill vara med, men ändå tvingas betala! Och för att göra liknelsen mer rättvist så inkluderas i denna avgift att du tvingas gå på minst ett Jehovas möte i veckan, och dagligen lyssna på hur bra och sann läran är!

Låter det fortfarande lika bra?
2015-02-06, 23:37
Medlem
Dawlishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fendaden
I Schyfferts plats hade nog många också valt att spela med i den politiskt korrekta flocken, och zombielikt väsa uttjatade floskler om alla människors lika värde. Det är alldeles för mycket man måste uppoffra för att vara en utstickare i detta läge. Medial häxjakt, förstörd karriär och förlust av många från vänskapskretsen är ett absolut minimum när man uttrycker en sansad åsikt i invandringsfrågan.

Han kanske kunde ha då avstått från att uttala sig om invandringsfrågan alls?

Obehaglige Schyffert försöker bara plocka likes. Så lågt av honom. Han har alltid varit skittråkig samt bajsnödig.
2015-02-06, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ivanivan
Schyffert har ju helt rätt. Det handlar inte om pengarna. Det handlar om rasism.
Ni vet vilka ni är, även om ni inte vill erkänna det för er själva.
Ni vet hur smutsiga ni är även om ni vägrar att ta det till er.

Vad har schyffert rätt i? Han säger att det handlar om pengarna och att vi är småsinta. Karln säger inte ett ljud om att det handlar om att vi inte vill betala för att få ett otryggare land att bo i. Det finns ingen rasism i det. Jag tror ärligt talat väldigt många hade valt att betala lite mer per månad om allt gick till hjälp i närområdena eftersom det bevisligen blir en jävla massa problem att ha dem här! Problem som inte kan mätas i kronor och ören.

Schyffert är en föredetting som är kåt på att få stå i rampljuset ytterligare fem minuter. Han har aldrig varit bra på någonting annat än att knyta kontakter med folk som är bra på riktigt. Dessutom verkar han vara urtypen av en genuin mobbare (lite ot förvisso).
Senast redigerad av 1anonymous1 2015-02-06 kl. 23:40.
2015-02-06, 23:45
Medlem
lemonzhellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ivanivan
Schyffert har ju helt rätt. Det handlar inte om pengarna. Det handlar om rasism.
Ni vet vilka ni är, även om ni inte vill erkänna det för er själva.
Ni vet hur smutsiga ni är även om ni vägrar att ta det till er.
Intalar er själva om att det hela tiden handlar om just pengarna.
Men innerst inne är det människorna ni hatar.

Det måste kännas skönt att ha en så enkel och god världsbild som du och Schyffert.
Sådana som du och dina gelikar skulle väl inte dra er för att medelst våld tvinga folk att erkänna vilka de egentligen är, eftersom ni minsann vet.
Du har helt rätt i att vissa av oss hatar vissa människor. Jag hatar sådana människor som du. Intensivt. Däremot är jag inte rasist. Och jag är för en fri diskussion, med fakta. Inte med tjekistargument som dina. Hade du haft vett i kroppen så hade du skämts.
Senast redigerad av lemonzhello 2015-02-06 kl. 23:47.
2015-02-06, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1anonymous1
Dessutom verkar han vara urtypen av en genuin mobbare

Så är det. Alla som kritiserar SD:s världsbild är mobbare. Okej, inte alla, men nästan.
2015-02-06, 23:52
Medlem
Skummade snabbt igenom tråden och kunde snart besanna mina misstankar.

Jimmy Åkessons alla FB-nazister har i princip enbart två motargument:
* Henrik hade sin karriärtop som komiker på 90-talet och vet därför inget om saken
* Henrik bor i Vasastan och vet därför inget om saken
OK?

Vill ni ytterliggare bygga på er image som IQ-befriade grottmänniskor, visst, kör på.
Sieg heil!
2015-02-07, 00:01
Medlem
L0maxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manamanah
Han räknar ju inte med vad det innebär för kostnader när man måste bygga enormt många lägenheter, om det ens är möjligt att få fram dem. Inte heller reflekterar han över hur vi ska få fram behöriga lärare. Och vad händer med ett samhälle med den segregation som vi ser och ökade klyftor? Hur ska vi hantera det hela tiden minskande förtroendet för politiker och ökade etniska konflikter? Vad gör vi med den nya underklass som tränger ihop sig i små sunkiga lägenheter och tvingas till att ta svartjobb och som således hamnar i ett parallellt samhälle? Osv...
Allt detta handlar inte om eller går att lösas med mer pengar, mer bidrag och mer generositet från det redan tungt skattebelastade svenska folket.
Man kan också fråga sig varför vi fortfarande tar enorma belopp från biståndsbudgeten om det nu är en sådan skitsumma det handlar om. Finns det inga värdigare sätt att finansiera detta?

Som vanligt i denna sortens utspel utgår han också från att det bara finns två alternativ; Sverige eller döden.
Detta är inte sant. Många åker tillbaka på semester till sitt hemland, många har sökt sig till Sverige av ekonomiska skäl och många skulle lika gärna kunna söka skydd i ett annat europeiskt land.
Med signalpolitik skulle fler söka sig till andra länder i Europa och Sverige skulle kunna behålla en fungerande invandringspolitik, längre.
Som det ser ut nu är vi nära ruinens brant i många kommuner och migrationsverket går på knäna. Vi har många etniska konflikter och en oro över en kollapsande välfärd. För att inte tala om faktumet att vi ej längre kan kontrollera om det kommer terrorister in i vårt land pga trycket av asylinvandringen.
Om inget görs kommer det bli värre.

Så jag kan väl tycka att Schyfferts inlägg är onyanserat och han gör saker värre när han går i polemik på detta rätt dumma vis. Det är inte konstruktivt och det gynnar definitivt inte de han vill värna om. Denna fördumning är negativ för alla som vill effektivisera mottagandet och kunna ha en fungerande politik, eftersom det förenklar problematiken ngt oerhört. Vi har ondskan som inte vill ha invandring och de goda som vill. Vi har de giriga som vill tjäna 12.000 per år och de goda som inte bryr sig om småpengar. Det borde vara självklart för alla att det handlar om mer komplicerade saker än så. Vi behöver göra enorma reformer och hans text öppnar inte för debatt.
Men han har väl fortfarande dåligt samvete för att han sprang runt och spelade luftgitarr hela 90-talet istället för att bry sig om Jugoslavien.

Sen kan jag hålla med dig TS om att det är snorkigt av mångmiljonären Schyffert att snacka om vad som är lite kosing eller ej. Fråga en fattigpensionär eller ensamstående mamma vad de skulle tycka om 1000 kr extra i månaden (om vi utgår ifrån att han har räknat rätt).

Fy fan i helvete vad välskrivet, kan bara hålla med om precis allt i denna briljanta analys.
2015-02-07, 00:03
Medlem
L0maxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kropp

* Henrik hade sin karriärtop som komiker på 90-talet och vet därför inget om saken
OK?

Vill ni ytterliggare bygga på er image som IQ-befriade grottmänniskor, visst, kör på.
Sieg heil!

Då verkar du ha missat inlägget från manamanah som jag citerade direkt här efter ditt första inlägg i tråden. Väl värt läsningen, och tar fram bra mycket mer än de veka argument du här beklagar dig över.
2015-02-07, 00:04
Medlem
vem fan bryr sig om hans uttalanden, bara för han råkade vara något bihang o totalt humorlös som bara gled med dom andra komikerna så ska han vara "känd"

För mig e han lika känd som anders andersson i morra motala....om det nu finns nån som heter så där..
2015-02-07, 00:05
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:

OK?

Sieg heil!

Vill du ytterligare bygga på din image som PK-fjant så ska du givetvis inte göra annat än att "skumma" tråden och hitta korn som är förenliga med din existerande uppfattning.

Om du däremot genuint är intresserad av invandringsfrågan så bör du nog ägna mer än 1-2 minuter bögtummescannande av tråden på mobilen innan du kommer med anklagelser som IQ-befriade grottmänniskor. Men om det förenklar din världsbild att alla andra är idioter som inte tycker som dig så fortsätt med det.
Senast redigerad av Lobengula 2015-02-07 kl. 00:09.
2015-02-07, 00:07
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Jag älskar hur ni bara fullkomligt blankt skiter i att TS tagit stycket ur kontext, men who cares right...

Vilken kontext? Jag har läst blogginlägget ett par gånger och kan i snällaste fall bedöma den så här:

Schyffert upplever en absurditet över att människor klagar på att invandring kostar pengar. Han skriver en absurd text för att poängtera denna absurditet.

För oss som listat ut att världens mest generösa OCH inneffektiva invandringspolitik leder till en enorm nettoutgift så blir hans barnsliga, på gränsen till dadaistiska, tolkning en spottloska i ansiktet. Han hånar oss och han gör det på ett urbotat korkat sätt.

Den är så innehålls- och kontextfattig att jag kunde lika gärna valt att citera mellanslagen i texten.
Senast redigerad av SmokeOn 2015-02-07 kl. 00:10.
2015-02-07, 00:28
Medlem
Citat:

OK?

Sieg heil!

Har du ens läst tråden? Finns många vettiga inlägg. Du väljer dock att kolla efter sämre för att stärka din åsikt om SD och meningsmotståndare. Antingen är Schyffert din personliga vän eller husgud. Fråga hur han mår som kör på skatteplanering. Genom att betala lägre i skatt än vad han är skyldig väljer han bort krigsdrabbade barn som flytt till Sverige. Han skiter fullständigt i Ahmed som fått båda sina armar amputerade efter en mina. Viktigare för socialdemokraten att sko sig själv och låta andra betala.

Du kan även fråga han hur han har mage att kalla Zlatan för invandrare. Zlatan är född och uppvuxen i Sverige. Lika om inte mer svensk än Henrik Schyffert. Zlatan gör en stolt att vara svensk. Henrik Schyffert gör så en skäms och helst kallar sig dansk.

Nu är du ett troll. Slösat min tid på dig. Gärna en länk som styrker ditt påstående om att SD är nazister.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in