2015-02-06, 16:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Aktiebolag redovisas på ett annat sätt än enskild firma. Så här ser en annan enskild firma, vald på måfå, ut:
http://www.solidinfo.se/foretag/stockspharma/ekonomi
Nej, det gör de inte..

Enskild firma - MED omsättning:
http://www.solidinfo.se/foretag/warleda-hastgard/ekonomi

Ännu en enskild firma - MED omsättning
http://www.solidinfo.se/foretag/foretagshus-leif-andersson/ekonomi

Vad tror du 0 betyder .. prova igen nu.

Citat:
Belägg för det fetstilta? Den obesvarade frågan jag ställde lödet är du som drar iväg på irrvägar genom att prata om mördade kvinnor.
Eller så kanske han inte hade hamnat där. En fullkomligt onödig spekulation. Det är bara spekulation att han har fler skulder, än på villan.

EN man sitter häktad för mordet på henne och polisen driver en mordutredning är en väldigt bra utgångspunkt för den slutsatsen ...

Och resten - ja, du vill dra på villovägar - men irrelevant bogus är inte intressant..

Kvinnor som mördas under pågående skilsmässa mördas i princip uteslutande av sina män/ex.
Det är vad du har att utgå ifrån.

Citat:
Såvida man inte vill höja postcount, förstås.
Quarrel
Medlem
Quarrels avatar
Reg: Jan 2010
24,50 inlägg per dag

micro113
Medlem
micro113s avatar
Reg: Jan 2009
20,79 inlägg per dag

Du tycker verkligen du är rätt person att rapa det
Senast redigerad av micro113 2015-02-06 kl. 16:23.
Citera
2015-02-06, 16:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Byggbranschen är full av svartjobb. Vilket också kan vara en källa till 0-deklaration. Då har ju heller inte pengar saknats.

Därmed inte sagt att US bara jobbat svart.
Vill man jobba svart inom byggbranschen så startar man inte en firma och 0 deklarerar den - svart kan man jobba utan företag - och har man firma som kör svart så kör man det vid sidan av det vita (dels för att dölja det svarta, dels därför att det ger olika fördelar vid inköp av material osv).
Citera
2015-02-06, 16:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det gör de inte..

Enskild firma - MED omsättning:
http://www.solidinfo.se/foretag/warleda-hastgard/ekonomi

Ännu en enskild firma - MED omsättning
http://www.solidinfo.se/foretag/foretagshus-leif-andersson/ekonomi

Vad tror du 0 betyder .. prova igen nu.
Provar igen.
http://www.allabolag.se/560303IJLC/Warleda_Hastgard
"Omsättningsintervallet grundar sig på den momsredovisning som företaget har gjort kalenderår 2013"

http://www.enskildfirma.info/moms_enskildfirma.html
Citat:
Redovisa moms

Om du har en enskild firma som omsätter (säljer för) mindre än en miljon om året (utan moms) så kan du välja om du vill redovisa momsen en gång om året, eller en gång i månaden.

Omsätter du mer, så är en gång i månaden det enda alternativet.
US har tydligen inte valt att redovisa momsen under kalenderåret 2013, därför omsättningsintervall 0 - 999.000 kr.
Citera
2015-02-06, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Abbelita
Gud vad löjlig du är. Han jobbar inte kvar, det ser du väl själv? Och jag kan väl säga som så att det verkar inte ha varit några konstigheter i det. Så antingen fick han sparken eller så sa han upp sig. Så mycket säger jag, resten spelar ingen roll i sammanhanget.

Så du menar att om US sade upp sig eller fick sparken i slutet av 2012, öppnade eget och tjänade 0kr under 2 år, inte spelar någon roll i sammanhanget och något du vill leka hemliga leken på Flashback med ?

Okaj, gud vad jag är löjlig

I vilket fall var frågan ställd till redhotchilli och inte till posthoran eller någon som leker hemliga leken.

redhotchilli svarar säkert, om inte du vill.
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2015-02-06 kl. 17:28.
Citera
2015-02-06, 17:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Provar igen.
http://www.allabolag.se/560303IJLC/Warleda_Hastgard
"Omsättningsintervallet grundar sig på den momsredovisning som företaget har gjort kalenderår 2013"

http://www.enskildfirma.info/moms_enskildfirma.html

US har tydligen inte valt att redovisa momsen under kalenderåret 2013, därför omsättningsintervall 0 - 999.000 kr.
Det står inte att han kan välja bort att redovisa .. även om du nu försöker tolka det så ...

0 är intervallet för hans företag.
Citera
2015-02-06, 17:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det står inte att han kan välja bort att redovisa .. även om du nu försöker tolka det så ...

0 är intervallet för hans företag.
Jag upprepar:
Citat:
Om du har en enskild firma som omsätter (säljer för) mindre än en miljon om året (utan moms) så kan du välja om du vill redovisa momsen en gång om året, eller en gång i månaden.
(egen fetstil)
Han har två val, och när han valde det ena valde han bort det andra.

0 är inget intervall:
Citat:
Inom matematiken är ett intervall ett sammanhängande avsnitt av den reella tallinjen eller av en annan partialordnad mängd.
0 är en punkt på tallinjen. Ett intervall har en början och ett slut, t.ex. 0 - 999.000.
Citat:
Vill man jobba svart inom byggbranschen så startar man inte en firma och 0 deklarerar den - svart kan man jobba utan företag - och har man firma som kör svart så kör man det vid sidan av det vita (dels för att dölja det svarta, dels därför att det ger olika fördelar vid inköp av material osv).
Så, egenföretagare i byggbranschen kör inte svart, tror du?
Citera
2015-02-06, 17:14
Medlem
Min tro är att de båda gled ifrån varandra under årens lopp. Hon hade sina katter barna och maskrosvin med sina vänner. Han hade ett arbete där han inte blev tillfrestäld utan såg att andra tjänade pengar på hans arbete. Därför chansade han på att öppna eget. Med frugans godkännande. När det inte var så enkelt som han trott och frugan inte visade det intresse för hans verksamhet som han räknat med så tog han till flaskan istället för att jaga kunder. På kattsammankomsterna träffade hon en intressant och spännande ny kille. Han tyckte att han kämpade på bra. Inte hans fel han inga kunder fick. Hon ledsnade nu totalt på honom då hon hade hittat en ny härlig hacksett som lyssnade på henne istället för att vilja ha stöd för något hon såg han inte klarade av.
Citera
2015-02-06, 17:19
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag upprepar:
(egen fetstil)
Han har två val, och när han valde det ena valde han bort det andra.
En gång i månaden eller en gång om år ... Inte - låta bli att redovisa ...

Citat:
0 är inget intervall:
Precis 0 är inget.
Citat:
0 är en punkt på tallinjen. Ett intervall har en början och ett slut, t.ex. 0 - 999.000.

Så, egenföretagare i byggbranschen kör inte svart, tror du?
Tror?
Jag har släkt och make som är och varit i byggbranschen - Jag VET att en del, inte alla, kör svart, och jag vet också att man inte startar företag för att köra enbart svart ...

Samlar du PC nu .. eller vad går ditt meningslösa käbblande ut på?
Citera
2015-02-06, 17:21
Medlem
Citat:

Ja du... Jag har sett det mesta i den vägen. Pengar förblindar, tro mig!

Intention är en sak, verklighet en annan.
Citera
2015-02-06, 17:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
En gång i månaden eller en gång om år ... Inte - låta bli att redovisa ...
Ingen har sagt att han underlät att redovisa, bara att han underlät under kalenderåret 2013.
Citat:
Precis 0 är inget.
Ja, inte ens ett intervall. Men 0 - 999.000 är ett intervall, och det är vad det stod, "0 < 1000", vilket är det halvöppna intervallet [0, 1.000.000}.
Citat:
Tror?
Jag har släkt och make som är och varit i byggbranschen - Jag VET att en del, inte alla, kör svart, och jag vet också att man inte startar företag för att köra enbart svart ...
Vem har sagt att han bara ska köra svart? Han kan blanda som många andra i branschen.
Citera
2015-02-06, 17:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Min tro är att de båda gled ifrån varandra under årens lopp. Hon hade sina katter barna och maskrosvin med sina vänner. Han hade ett arbete där han inte blev tillfrestäld utan såg att andra tjänade pengar på hans arbete. Därför chansade han på att öppna eget. Med frugans godkännande. När det inte var så enkelt som han trott och frugan inte visade det intresse för hans verksamhet som han räknat med så tog han till flaskan istället för att jaga kunder. På kattsammankomsterna träffade hon en intressant och spännande ny kille. Han tyckte att han kämpade på bra. Inte hans fel han inga kunder fick. Hon ledsnade nu totalt på honom då hon hade hittat en ny härlig hacksett som lyssnade på henne istället för att vilja ha stöd för något hon såg han inte klarade av.

Se där. Sysslade MR med katter också säger du ?
I vilken tappning ?
Citera
2015-02-06, 17:36
Medlem
Den 19 januari skriver US på fajsebok att han börjat på Uppsala University.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in