2015-02-06, 11:56
Medlem
Jag vill höja ett varningens finger mot resebyrån Travellink som vägrar ta ansvar för sina fel.

Det hela började med att jag bokade en resa med Norwegian genom Travellink. Ett stort misstag som jag aldrig gör om igen och jag avråder alla andra från att göra detsamma.

Det hela handlar om att Norwegian i samband med hemresan fick problem med sitt ordinarie flyg, och gick ut med SMS till samtliga resenärer där man erbjöd en kompensation på 300 Euro till alla som var villiga att flytta fram sin hemresa 3 dagar. Självklart nappade jag direkt på detta och ringde direkt till Travellink och förklarade att jag ville göra denna ombokning. Dagen efter fick jag bekräftat av Travellink att allt gått bra och att betalning skulle ske inom 14 dagar. Kanon!

Men efter 14 dagar kom ingen betalning. Jag ringde Travellink igen som nu inte visste vad jag pratade om för betalning.

Jag fick istället ringa Norwegian och där visade det sig att Travellink i stället AVBOKAT min biljett. Alltså kunde jag inte få kompensationen på 300 Euro.

Jag kontaktade Travellink igen och påpekade deras misstag. Travellink hävdar då att "det varit mitt önskemål" att avboka biljetten. Rent ljug alltså. Jag har både SMS och e-mail sparade som hävdar motsatsen.

När jag påpekar detta för Travellink slutar man helt enkelt att svara på mina frågor utan säger bara att "ärendet nu är avslutat.". Jag får alltså ingen respons från Travellinks kundtjänst.

Jag väljer då att kontakta Travellink på deras Facebook-sida. Då försöker Travellink istället låta korrekta och svarar att "Eventuella frågor om kompensation får du ta med flygbolaget".
När jag då frågar varför jag ska kontakta Norwegian gällande ett fel som Travellink gjort BLIR MINA FRÅGOR RADERADE OCH JAG BLIR BLOCKERAD FRÅN TRAVELLINKS FACEBOOKSIDA!

Jag skrev då ett sista mail till Travellink och klargjorde att visst kan dom ignorera mina frågor via Kundtjänst och visst kan dom radera mina inlägg på Facebook och blockera mig, men dom kan INTE hindra mig från att starta en tråd på Flashback. Dessa trådar försvinner inte, utan finns tillgängliga för alla att läsa och kommer även upp som resultat när någon googlar på Travellink. Så antingen gör de rätt för sig och betalar ut hela kompensationen som deras misstag kostat mig, eller så struntar dom i det och då kommer jag dela med mig av hela händelsen på Flashback.

Svaret jag fick var i princip ett hånskratt, så här har ni nu tråden

Vad tycker ni Flashbackare, är det jag som har fel i det här fallet?
Citera
2015-02-06, 12:14
Medlem
C8H11Ns avatar
Ring Travellink igen. Får du ingen hjälp så efterfrågar du dennes chef. Får du ingen hjälp så kontaktar du konsumentombudsmannen, men först påpekar du att du kommer att göra detta.
Citera
2015-02-06, 12:15
Medlem
Det låter som ett ärende där man skulle behöva höra båda sidor för att bilda sig en uppfattning.
Så som du framställt trådstarten skulle jag inte bli förvånad om en representant för Travellink besvarar dig här, om tre dagar eller vad det tar för att skapa ett konto, med skärmdump på dina inlägg.

Är du beredd att bli outad med namn? Folk kan reagera märkligt på det ovanligt höga intresset av pedofildebatter eller erkännandet att försöka köpa sex av tiggare.
Citera
2015-02-06, 12:15
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Nej av din text att döma så verkar det som du har rätt till din ersättning.
Att de blockerar dig på deras facebooksida verkar extremt barnsligt och underminerar deras legitimitet (givet att dina inlägg av seriös karaktär utan rants och capslocks).

Att referera till flashback som det ultimata hotet och att skapar du en tråd här så är de djupt ner i skiten tycker jag dock är en liten överdrift. Men ja,....hoppas du får igenom det du söker.
Citera
2015-02-06, 12:17
Medlem
Ratads avatar
Håller med inlägget här ovan - uppmärksamma dem på att du kommer gå till ombudsmannen om de inte gör om och gör rätt.

Visst sägs det oväntat många sanningar om samhället på Flashback men jag skulle nog inte göra någon officiell anklagelsetråd här i första taget. Jag tror inte det skulle underlätta för dig om det går till rätten.

Tack för varningen iallafall!
Senast redigerad av Ratad 2015-02-06 kl. 12:20.
Citera
2015-02-06, 12:19
Medlem
Tycker du gör rätt i att göra som du gör, de flesta har säkert inga problem men de är dock lika lurade som du, varför ens köpa en resa av en resebyrå idag? det blir dubbelt med finstilt, dubbelt med aktörer att bråka om ersättningar med. och fler fickor att fylla.
Citera
2015-02-06, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C8H11N
Ring Travellink igen. Får du ingen hjälp så efterfrågar du dennes chef. Får du ingen hjälp så kontaktar du konsumentombudsmannen, men först påpekar du att du kommer att göra detta.

Allt detta har jag redan gjort. Jag har även lämnat över ärendet till Allmänna Reklamationsnämnden som dock valde att lägga ned ärendet då man ansåg att ord stod mot ord, trots att jag har dokumentation som i allafall stödjer min version.
Citera
2015-02-06, 12:22
Medlem
Jag vill även säga att jag hela tiden hållit god ton i min kontakt med Travellink. Även på deras Facebook. Jag tror lite grann att det är skälet till att man helt struntat i att ta sitt ansvar. Hade jag rantat direkt kanske man hade velat lösa det direkt.
Citera
2015-02-06, 12:22
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lammern78
Allt detta har jag redan gjort. Jag har även lämnat över ärendet till Allmänna Reklamationsnämnden som dock valde att lägga ned ärendet då man ansåg att ord stod mot ord, trots att jag har dokumentation som i allafall stödjer min version.

Om du har så starka bevis kanske du ska testa att gå till rätten med det. Du får ju lägga ut pengar för anmälan och det kommer ta tid att få igenom det men ni kanske är flera som blivit blåsta och då kan ni gå ihop i en anmälan.

Jag är inte säker på att det går att göra en gruppanmälan om inte ARN är inblandade men det är värt att kolla upp.

Det är bra att du hållit god ton - det kan vara värdefullt när bevisningen ska läggas fram.
Citera
2015-02-06, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenasnygging
Tycker du gör rätt i att göra som du gör, de flesta har säkert inga problem men de är dock lika lurade som du, varför ens köpa en resa av en resebyrå idag? det blir dubbelt med finstilt, dubbelt med aktörer att bråka om ersättningar med. och fler fickor att fylla.

Helt riktigt. Det är också lite därför jag vill göra den här tråden. Man har ju egentligen bäst skydd om man helt enkelt bokar direkt via flygbolaget. Jag avråder därför alla att boka via resebyrå och då specifikt med Travellink.
Citera
2015-02-06, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Om du har så starka bevis kanske du ska testa att gå till rätten med det. Du får ju lägga ut pengar för anmälan och det kommer ta tid att få igenom det men ni kanske är flera som blivit blåsta och då kan ni gå ihop i en anmälan.

Jag är inte säker på att det går att göra en gruppanmälan om inte ARN är inblandade men det är värt att kolla upp.

Det är bra att du hållit god ton - det kan vara värdefullt när bevisningen ska läggas fram.

Jag har som sagt sparat de SMS som Norwegian gick ut med och alla e-mail från Travellink osv. Tveksamt om det skulle räcka någonstans dock då t.om ARN valde att lägga ned det. Jag vet ju egentligen bara själv hur det ligger till.

En rolig sak jag dock vill tillägga är att Travellink (i ett desperat och mycket fult försök!!) försökte bevisa för mig att det var en avbokning jag begärt! Dom skickade en screenshot på en fråga gällande en avbokning som jag ställde TVÅ VECKOR INNAN hela denna händelse ens var aktuell men då hade man RADERAT BORT DATUMET i hopp att jag skulle godta detta

Så ni vet vad ni har att göra med om ni bokar via dom...
Citera
2015-02-06, 12:29
Medlem
Vilka jävla amatörer Travellink verkar vara - Låter dig stå för ett fel som är begånget av dem.

Då vet jag att jag ska hålla mig ifrån detta bolag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in