2015-02-06, 08:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Skälet till att bakdatera kan mycket väl vara att det skulle se ut som om sedan tidigare varit överens om skilsmässa - dvs ingen osämja, inget motiv - och att någon av dem bara "glömt" att posta, eller det klassiska - "att det fastnat på posten".

Jag måste fråga hur ser du om papperna "är iordning" eller inte?

Det enda du vet - liksom alla andra - är att de är skrivna och inskickade - i vilken ordning eller under vilka former det skett kan du inte bedöma ... och så är det någon som väcker frågor så är det ju just fördröjningen. Det tog ju knappast drygt en månad att få fram sina barns personnummer...
Svaret på din fråga finns i inlägget som du citerade.
Citera
2015-02-06, 08:25
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Menar du att US skulle ha daterat sin namnteckning i efterhand, men du är osäker på varför du tror det?
Citat:
Det enda som är konstigt är att det tog 1,5 månad att posta. Såvida inte Posten slarvade, men den sannolikheten gränsar till noll. Det var i samband med dödsfallet som brevet postades.

Det är just detta som gör det troligt att US har daterat i efterhand.
TS ville skiljas och man kan anta att hon ville göra det så snart som möjligt.
Den enda som kan ha försenat inskickandet av handlingarna är TS.
Ett sätt att försena det hela är att inte skriva på.
Eftersom de trots allt är påskrivna så kan man anta att han har gjort det i efterhand, efter att först ha försökt försena allt så mycket som möjligt.
Citera
2015-02-06, 08:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Svaret på din fråga finns i inlägget som du citerade.
Nej, det gör det inte.
I den spekulerar du bara om hur tror att det skett och utifrån det säger du "iordning".
Citera
2015-02-06, 08:33
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är just detta som gör det troligt att US har daterat i efterhand.
TS ville skiljas och man kan anta att hon ville göra det så snart som möjligt.
Den enda som kan ha försenat inskickandet av handlingarna är TS.
Ett sätt att försena det hela är att inte skriva på.
Eftersom de trots allt är påskrivna så kan man anta att han har gjort det i efterhand, efter att först ha försökt försena allt så mycket som möjligt.
Vad säger att TS var den som ville skiljas? US hade också, av allt att döma, skaffat sig en bostad. Om man antar att ansökan är precis som den ser ut att vara, en gemensam ansökan skriven och undertecknad av US först, kan han mycket väl vara initiativtagare. TS var med på det.
Citera
2015-02-06, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Om han nu puttade henne i vattnet/vaken. Varför tillkallade han då inte polis och räddningstjänst? Han kunde ju ha sagt att hon halkat o fallit, eller nåt sånt. Då skulle han ha hamnat i lite bättre dager och sått ett frö till rimligt tvivel.

Det här har kanske redan diskuterats i tråden.
Hålet i isen var för litet för att falla i, en ledlös kropp skulle man kunna få ner, men trångt och det var kanske därför TS:s jacka låg på isen. Hålet ser ut att ha blivit till genom att en stor sten kastas på isen. Kanske polisen dök efter det "verktyget" bl.a.
US har vad jag förstått mått väldigt dåligt under ett par år. Arbetslös/sjukskriven? Att under sådana omständigheter dessutom få veta att frun önskar skilsmässa förbättrar ju inte den psykiska hälsan. Med all sannolikhet har detta tärt på hela familjen och på äktenskapet. Förmodligen har TS bidragit med den huvudsakliga inkomsten till hushållet. Kan tänka mig att hela världen brakade ihop för US. Inget att försvara, men ger en tänkbar förklaring.
Senast redigerad av redhotchilli 2015-02-06 kl. 08:51.
Citera
2015-02-06, 08:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Vad säger att TS var den som ville skiljas? US hade också, av allt att döma, skaffat sig en bostad. Om man antar att ansökan är precis som den ser ut att vara, en gemensam ansökan skriven och undertecknad av US först, kan han mycket väl vara initiativtagare. TS var med på det.
Att det är TS som är död kan ju vara en ledtråd.

Att det som vänner vittnar om är att US inte klarade att förlora henne är en annan.
Citera
2015-02-06, 08:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av redhotchilli
Hålet i isen var för litet för att falla i, en ledlös kropp skulle man kunna få ner, men trångt och det var kanske därför TS:s jacka låg på isen. Hålet ser ut att ha blivit till genom att släppa en stor sten. Kanske polisen dök efter det "verktyget".
US har vad jag förstått mått väldigt dåligt under ett par år. Arbetslös/sjukskriven? Att under sådana omständigheter dessutom få veta att frun önskar skilsmässa förbättrar ju inte den psykiska hälsan. Med all sannolikhet har detta tärt på hela familjen och på äktenskapet. Förmodligen har TS bidragit med den huvudsakliga inkomsten till hushållet. Kan tänka mig att hela världen lämnade för US. Inget att försvara, men ger en tänkbar förklaring.

Fyll gärna i en förklaring till siffrorna nedan...och ditt fetade påstående ovan.

Citat:
Lite mer sifferexercis, denna gång från Skatteverket.

TS:
Taxerad förvärvsinkomst (inkomståret 2011) 244700 kr.
Taxerad förvärvsinkomst (inkomståret 2012) 287300 kr.
Fastställd förvärvsinkomst (inkomståret 2013) 322300 kr.

US:
Taxerad förvärvsinkomst (inkomståret 2011) 402500 kr.
Taxerad förvärvsinkomst (inkomståret 2012) 316900 kr.
Fastställd och beskattningsbar förvärvsinkomst (inkomståret 2013) 0 kr.
Citera
2015-02-06, 08:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Fyll gärna i en förklaring till siffrorna nedan...och ditt fetade påstående ovan.
Behövs det förklaras...

Under intjänande år 2012 så tjänade TS mest ..

Under intjänande år 2013 så saknar US inkomst..

Var han fortfarande utan arbete under 2014 så blir det två år när TS fått stå för kosingen.
Citera
2015-02-06, 09:02
Bannlyst
Citat:
Behövs det förklaras...

Var han fortfarande utan arbete under 2014 så blir det två år när TS fått stå för kosingen.

Att spekulera hej vilt om vad TS tjänade 2014, eller reella inkomster 2013 (nystartat företag kan fördröja verkliga investeringar) är inte att förklara.

Jag bad en annan skribent som kanske har insyn att förklara sitt utlägg, inte en hitte-på-apa att hitta på trådsanningar och posthora ytterligare +1 oväsentligheter om siffror i ett 3e inlägg
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2015-02-06 kl. 09:12.
Citera
2015-02-06, 09:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Behövs det förklaras...

Är det det fetstilta antagandet som stöder redhotchillis påstående om förmodligen?
Citat:
Ursprungligen postat av redhotchilli
Hålet i isen var för litet för att falla i, en ledlös kropp skulle man kunna få ner, men trångt och det var kanske därför TS:s jacka låg på isen. Hålet ser ut att ha blivit till genom att en stor sten kastas på isen. Kanske polisen dök efter det "verktyget" bl.a.
US har vad jag förstått mått väldigt dåligt under ett par år. Arbetslös/sjukskriven? Att under sådana omständigheter dessutom få veta att frun önskar skilsmässa förbättrar ju inte den psykiska hälsan. Med all sannolikhet har detta tärt på hela familjen och på äktenskapet. Förmodligen har TS bidragit med den huvudsakliga inkomsten till hushållet. Kan tänka mig att hela världen brakade ihop för US. Inget att försvara, men ger en tänkbar förklaring.
En egenföretagare deklarerar ofta noll första året. Han kanske skar guld med täljkniv 2014, och därför ville skilja sig från fattiglappen TS. Du har ingen aning.
Citera
2015-02-06, 09:13
Medlem
Den här tråden är ju en av de mest urspårade trådarna på länge....
Brevlådor, kattuppfödning, kommunister,"kränkta" hästar, smutskastning av avlidna/dödade personer, barn som hängs ut och vilda spekulationer om allt mellan himmel och jord som inte har ett skit med fallet att göra. Och alla som påstår att de var vänner med/känner TS, vad ni verkar ledsna och upprörda??? Istället diskuterar ni hur mkt man kan tjäna på kattuppfödning eller inte....

Har du inget vettigt att tillföra tråden, skriv då inget och var hellre tyst. Vill ni ha en tråd med lyteskomik så sök på "Raffa Pancamo" här på FB och läs den tråden istället. Det är ungefär samma nivå som den här börjar landa på.

Tack dock till de som faktiskt för vettiga diskussioner och letar reda på fakta från diverse myndigheter. Ser fram mot när FUP:en kommer så det blir lite bättre nivå på spekulationer och gissningar runt motiv m.m.

Det visade sig att jag gick i samma skola som TS, och jag kanske skulle börja spekulera i om hur hennes sätt att uttrycka sig när vi spelade kula på rasten har ngt att göra med vad hon råkade ut för nu (ironi).

Det som har hänt är hemskt och jag hoppas på att utredningen bringar klarhet i vem som är skyldig och att detta sen kan läggas till handlingarna så att de anhöriga kan få ett avslut och försöka gå vidare.
Citera
2015-02-06, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DontTakeNotice
Den här tråden är ju en av de mest urspårade trådarna på länge....
Brevlådor, kattuppfödning, kommunister,"kränkta" hästar, smutskastning av avlidna/dödade personer, barn som hängs ut och vilda spekulationer om allt mellan himmel och jord som inte har ett skit med fallet att göra. Och alla som påstår att de var vänner med/känner TS, vad ni verkar ledsna och upprörda??? Istället diskuterar ni hur mkt man kan tjäna på kattuppfödning eller inte....

Har du inget vettigt att tillföra tråden, skriv då inget och var hellre tyst. Vill ni ha en tråd med lyteskomik så sök på "Raffa Pancamo" här på FB och läs den tråden istället. Det är ungefär samma nivå som den här börjar landa på.

Tack dock till de som faktiskt för vettiga diskussioner och letar reda på fakta från diverse myndigheter. Ser fram mot när FUP:en kommer så det blir lite bättre nivå på spekulationer och gissningar runt motiv m.m.

Det visade sig att jag gick i samma skola som TS, och jag kanske skulle börja spekulera i om hur hennes sätt att uttrycka sig när vi spelade kula på rasten har ngt att göra med vad hon råkade ut för nu (ironi).

Det som har hänt är hemskt och jag hoppas på att utredningen bringar klarhet i vem som är skyldig och att detta sen kan läggas till handlingarna så att de anhöriga kan få ett avslut och försöka gå vidare.
Jättebra skrivet!! Ett sätt att bearbeta sorgen är att försöka förstå vad som egentligen hände. Trodde kanske man kunde det här, men Flashback lever upp till sitt rykte vilket jag precis fick bevis på. Att vara oförskämd och att låta som en besserwisser hör att jag säger Hej då och tack för mig. Har mer insyn än vad någon av dem kanske tror, men att vara 100% tvärsäker under rådande omständigheter är omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in