2015-01-15, 05:32
Medlem
Realisten73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porky123
många svenska spel beter sig konstigt...

Haha så jävla sant. Var nog med om det sjukaste samtalsämnet nånsin på svs nu i natt.
Satt och lirade NL 5/10 som vanligt och in kommer nån okänd spelare som jag aldrig sett tidigare på denna nivån. Vi spelar ett par händer och den okände spelaren vinner ett par potter, inga stora pengar dock. Helt plötsligt dyker det upp på skärmen från den okända: "Är det farligt med blod i bajset".
På riktigt alltså?! Höll på att sätta nattmackan i halsen.
Han fick dock inget svar av nån vid bordet. Sen spelade jag av honom 3k också innan han försvann.
Tyckte nästan lite synd om den okända som backade 3k och inte fick sin avförings fråga besvarad.

Men visst fan är det inte så talfört på svs. Mest fiskarna som snackar och de som förlorar stora potter och skriker RIGGAT.

Vill man verkligen snacka och känner ett behov av det så gäller det bara att komma långt i en turnering, där jag upplever att det snackas mest, finalbordet och när alla är itm.
Citera
2015-01-23, 14:54
Medlem
Någon flashbackare som kvalade in på POY finalen? l

Jag hamnade i alla fall topp 200 någonting, nya tag i år
Citera
2015-01-25, 22:57
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NgulBanan
Någon flashbackare som kvalade in på POY finalen? l

Jag hamnade i alla fall topp 200 någonting, nya tag i år

Ja, ingen FB:are som sitter på finalbordet som spelas just nu?
Citera
2015-01-26, 00:52
Medlem
Realisten73s avatar
POY finalen 2014 är avslutad och det blev Poker_Falk som vann turneringen och 225.095:- Värt att nämna är att Poker_Falk hade position 97 av 100 när spelet startade klockan 19:30. Klockan 00.12 stod han/hon dock som segrare som sagt. Nedanför kommer listan på de som hamnade i pengarna:

1.Poker_Falk: 225.095:-
2.BeMyButler: 130.490:-
3.ArePopke: 84.818:-
4.Shitriver: 52.196:-
5.Malare: 45.671:-
6.PercyN: 35.884:-
7.EEDAAWK: 29.360:-
8.rokkarfett: 22.835:-
9.7fisken7: 16.311:-
10.DuderTilt: 9786:-
-
100: TheWall: 0:-
Citera
2015-02-03, 20:48
Medlem
Finns det något gratis program.. som gör att man kan se hur folk spelar på svs.. hur ofta dom lägger sig osv..
Citera
2015-02-05, 15:33
Medlem
Olle visar färg med ess i topp
Pelle visar färg med ess i topp

Pelle vinner potten på *** med färg med ess i topp.

Det ska väl inte spela någon roll hur högt kort Olle har eftersom det är ess i topp?
Citera
2015-02-05, 16:03
Medlem
AA-suiteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nagishj

Det ska väl inte spela någon roll hur högt kort Olle har eftersom det är ess i topp?
I färg räknas inte bara högsta kortet utan alla kort. Pelle hade ett kort i sin hand som var högre.
Citera
2015-02-05, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nagishj

Svenska Spel har en skitklient som beskriver handen som "Ess i topp" istället för att räkna upp valörerna uppifrån tills spelarnas handvärden skiljer sig åt.
Citera
2015-02-06, 05:43
Bannlyst
Ni som spelar på SVS (inte ni som enbart spelar turneringar)

Vad får er att välja den siten när ni spelar SNG eller CG? Låg rake? Mycket fisk? (mer fisk på PS) Ni är patrioter och vill inte donera pengar till "invandrare"? Annat? 5-max borden? Ni tror att riggen existerar men på SvS är den till er fördel? Mindre konkurrens bland regs i NL & PLO?

Bonus: Stötpoker på SvS är en guldgruva och såhär funkar det. Du har par i kungar och höjer insatsen... ALLA SYNAR!!, betta betta betta betta (fiskarna är passiva) skifta växel så fort nån återhöjer (horungen har precis fått triss... de blir inte aggro med 2par och under) och slutför handen (ha en fet plånbok när du börjar för variansen är galen när alla amatörer spelar J som öppna kortet samt 46suited bland mörka.
Senast redigerad av MrBrick1988 2015-02-06 kl. 05:49.
Citera
2015-02-07, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AA-suited
I färg räknas inte bara högsta kortet utan alla kort. Pelle hade ett kort i sin hand som var högre.

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Svenska Spel har en skitklient som beskriver handen som "Ess i topp" istället för att räkna upp valörerna uppifrån tills spelarnas handvärden skiljer sig åt.

Tack
Citera
2015-02-11, 18:03
Medlem
herrgurkas avatar
Svenska Spels pokerklient funkar nu under Linux med lite pill.

1. Installera wine.
2. Installera winetricks.
3. Kör winetricks och installera vcrun2005-biblioteket.
4. Installera pokerklienten och börja spela.

Detta funkar i Linux Mint 17.
Senast redigerad av herrgurka 2015-02-11 kl. 18:13.
Citera
2015-02-14, 11:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Haha så jävla sant. Var nog med om det sjukaste samtalsämnet nånsin på svs nu i natt.
Satt och lirade NL 5/10 som vanligt och in kommer nån okänd spelare som jag aldrig sett tidigare på denna nivån. Vi spelar ett par händer och den okände spelaren vinner ett par potter, inga stora pengar dock. Helt plötsligt dyker det upp på skärmen från den okända: "Är det farligt med blod i bajset".
På riktigt alltså?! Höll på att sätta nattmackan i halsen.
Han fick dock inget svar av nån vid bordet. Sen spelade jag av honom 3k också innan han försvann.
Tyckte nästan lite synd om den okända som backade 3k och inte fick sin avförings fråga besvarad.

Men visst fan är det inte så talfört på svs. Mest fiskarna som snackar och de som förlorar stora potter och skriker RIGGAT.

Vill man verkligen snacka och känner ett behov av det så gäller det bara att komma långt i en turnering, där jag upplever att det snackas mest, finalbordet och när alla är itm.
du blev trollad lilla vän
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in