2015-02-05, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför tror du det, och vem skulle ha gjort det?

Vem? Förmodligen den som undertecknade.
Varför? Där är jag mer osäker.
Citera
2015-02-05, 23:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vem? Förmodligen den som undertecknade.
Varför? Där är jag mer osäker.
Menar du att US skulle ha daterat sin namnteckning i efterhand, men du är osäker på varför du tror det?
Citera
2015-02-05, 23:12
Medlem
US var inloggad sist 2015-01-24 08:20 på dykarna.
Citera
2015-02-05, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoflake10
US var inloggad sist 2015-01-24 08:20 på dykarna.
Kanske för att kolla om det var dykare som skulle engageras i sökandet efter TS, fast hon var väl inte efterlyst ännu av väninnan. Men han kanske ville kolla nåt ang dykning/sök under is. Om US är skyldig, tycker jag det är mkt konstigt att han inte erkänner. Att han inte bryter ihop? Hur kunde han förstöra sitt eget och sina barns liv såhär?
Citera
2015-02-05, 23:34
Medlem
Citat:
Menar du att US skulle ha daterat sin namnteckning i efterhand, men du är osäker på varför du tror det?

Han har skrivit under handlingen, men det innebär inte att han simultant daterade det då.
Citera
2015-02-05, 23:40
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han har skrivit under handlingen, men det innebär inte att han simultant daterade det då.
Och du vet inte varför du tror det? Du har inget stöd för antagandet?

Jag tycker ansökan ser ut att vara i ordning. Han fyllde i den först, med barnens namn, daterade och skrev under. Men han kom inte ihåg personnumren, så han letade rätt på dem och fyllde i dessa med en annan penna. Därefter fyllde hon i, skrev kontonummer och belopp, daterade, skrev under och betalade.

Det enda som är konstigt är att det tog 1,5 månad att posta. Såvida inte Posten slarvade, men den sannolikheten gränsar till noll. Det var i samband med dödsfallet som brevet postades.
Citera
2015-02-05, 23:44
Medlem
Citat:

Jag tycker ansökan ser ut att vara i ordning. Han fyllde i den först, med barnens namn, daterade och skrev under. Men han kom inte ihåg personnumren, så han letade rätt på dem och fyllde i dessa med en annan penna. Därefter fyllde hon i, skrev kontonummer och belopp, daterade, skrev under och betalade.

Det enda som är konstigt är att det tog 1,5 månad att posta. Såvida inte Posten slarvade, men den sannolikheten gränsar till noll. Det var i samband med dödsfallet som brevet postades.
Så du tror att US kan ha låtsats som att han var med på att lämna in ansökan för att vinna tid och eventuellt planera det som komma skulle?
Citera
2015-02-05, 23:49
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glue
Så du tror att US kan ha låtsats som att han var med på att lämna in ansökan för att vinna tid och eventuellt planera det som komma skulle?
Nej, jag menar att jag är förbryllad.
Citera
2015-02-05, 23:52
Medlem
Citat:
Nej, jag menar att jag är förbryllad.
Anledningen till att US i så fall fyllt i korrekt datum är att barnens personnummer finns med och är skrivna av US vilket måste ha gjorts före TS då hon inte skulle ha missat att fylla i barnens uppgifter?

Hon kanske var mycket väl medveten om att US inte heller skulle försumma barnen?
Citera
2015-02-06, 06:57
Medlem
urwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glue
Anledningen till att US i så fall fyllt i korrekt datum är att barnens personnummer finns med och är skrivna av US vilket måste ha gjorts före TS då hon inte skulle ha missat att fylla i barnens uppgifter?

Hon kanske var mycket väl medveten om att US inte heller skulle försumma barnen?

I och med att vi heller inte vet under vilka omständigheter dokumentet undertecknades kan man också spekulera i om hon kanske trots allt skrev på först men blev avbruten och därav inte fyllde i barnens uppgifter och sedan lämnade den delen åt US om dokumentet ändå skulle överlämnas till honom kort därefter, som sedan bakdaterade samma dag som han postade dvs TS sista dag. TS verkar ju ha varit en ganska upptagen person med flera engagemang och hobbyer, kanske behövde et av alla husdjur akut tilltittning/omvårdnad, barn hämtas eller vad som helst.

Självklart förstår jag att den rent matematiska sannolikheten för ett sådant förlopp är lägre än förloppet som t.ex. Quarrel spekulerar, men skeelser i vår värld motsvarar ju inte alltid det mest sannolika.
Citera
2015-02-06, 08:05
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Skälet till att bakdatera kan mycket väl vara att det skulle se ut som om sedan tidigare varit överens om skilsmässa - dvs ingen osämja, inget motiv - och att någon av dem bara "glömt" att posta, eller det klassiska - "att det fastnat på posten".

Jag måste fråga hur ser du om papperna "är iordning" eller inte?

Det enda du vet - liksom alla andra - är att de är skrivna och inskickade - i vilken ordning eller under vilka former det skett kan du inte bedöma ... och så är det någon som väcker frågor så är det ju just fördröjningen. Det tog ju knappast drygt en månad att få fram sina barns personnummer...
Citera
2015-02-06, 08:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Tvärtom så kan hon ha haft dåligt samvete innerst inne för att hon varit drivande till skilsmässan och skuldkänslor för att hon hade en ny och inte han. Då kan hon ha låtit honom hållas och få sin vilja igenom och gått med på ett möte på bryggan.

Den korrekta kommentaren var: "Jaså blir du Uppsala bo på heltid nu? "
Och precis som du skrev, så indikerar ju det på att hon bodde hos MR på halvtid innan.
Det finns en annan kommentar under samma inlägg som säger något i stil med; Livet blir inte alltid som man tänkt sig ...

Jag funderar på om det kanske var så att de var överens om varannan vecka när US plötsligt börjar krångla för att TS har en ny - och US då kräver hela boendet.
Tanken kanske till och med var att de skulle vänta med den formella skilsmässan och bodelningen tills barnen blev äldre och flyttfärdiga - gått ut skolan - eller något ditåt, men att US beteende omöjliggjorde det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in