2015-02-05, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grafikkort
Hålla ett lägre BF är bättre. När fett procenten går upp för högt (över 12-15%) blir det andra hormonella förändringar i kroppen som gör att du faktiskt bygger sämre.

Så att hålla sig till lean gains skulle jag säga är det bästa. framförallt för hälsan att inte pendla upp och ner i vikt för mycket. Sen att köra lean gains är ju svårare än att köra bulf/deff perioder. Många använder ju bulken till att grisa och unna sig allt som dom har cravings för.

Så att köra ett väldigt litet överskott så att du ändå nästan inte lägger på dig något BF skulle vara optimalt och sen en deff innan typ sommaren eller nåt.

Mvh

Tack så mycket för ditt svar. Vad är det för hormonella förändringar som kommer när man har ett högre BF som gör att man bygger sämre?

Tänk ett scenario, samma kur på båda:
1. Du ligger på ett måttligt kcalöverskott, säg 500kcal per dag.
2. Du ligger mer eller mindre på balans under kuren.

I alternativ 1 så borde du kunna bygga mer muskler, men kommer även lägga på dig mer fett.
I alternativ 2 borde ökningarna bli mindre, men formen borde till och med bli bättre.

Senare i alternativ nr 1 när kuren är klar så kommer man ha lite fett som man vill bli av med. Då påbörjar man en deff, under en deff så är det svårt att inte tappa någon muskelmassa.
Vilket borde kanske leda till att man efter deffen har samma utgångläge som i alternativ 2, efter den kuren?
Vad är era tankar på det scenariot?
Citera
2015-02-05, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Det går utmärkt att köra lean-gains, jag själv har gjort det sedan jag började, både när jag är ren och under kur. MostMuscular, du kan fortsätta sådär. En väldigt sund inställning att faktiskt gå efter vad man kan se.

Ett tips är dock att äta lite mer under PCT då kroppen kan känna sig lite svag. Här är det värt att lägga på sig ett kilo fett eller två för att säkerställa prestationen och behålla det man byggt i så stor mån som möjligt.

Tack för det här Fenjal.
Följer bland annat din kurrapport och det är skönt att höra från någon man tycker verkar ha vettiga tankar att man själv inte är ute och cyklar.

Tack även till er andra som svarade och gav sina funderingar (Akay och Mostmuscular).

Det blir helt enkelt till att fortsätta med ett lean gains tänk i framtida kurer. Ville bara vädra den tanken så att jag inte kurar och kurar och kanske kunde ha fått ett bra mycket bättre slutresultat med att köra bulk/deff omgångar istället.

Några frågor till som jag gärna vill vända med er (detta är ändå nybörjartråden).

Blev precis klar med min PCT efter en testokur som varade ca 4.5 månader.
Om man bortser från att gå och ta prover, vad går ni efter när ni känner er helt återställda?

I stort sett samma dag som PCTn var klar (nolva only) så blev det PB i 2 pass på raken i hantelpressar och latsdrag, vilka jag inte har ökat på sen i november. Även om det var marginellt, kan man anse detta ett tecken på att man är återställd och har gjort en bra PCT?

Tycker att sexlusten är sämre än på kur (såklart) men att den inte riktigt är där den var innan kuren började (osäker efter att ha varit konstant kåt i 4.5 månader, svårt att minnas, men det är den generella känslan).
Men är det ett tecken på att PCTn borde ha varit längre eller kan man räkna med att det även tar lite tid efter en utförd PCT att vara tipptopp?

Efter min första kur som var på OT så tyckte jag att PCTn kändes tyngre, men att jag var på banan väldigt snabbt efter PCTn.

Och sista frågan...
Slipar redan på kur nr 3. Är sugen på att köra testo-p och någon oral, är inne på OT som jag gillade väldigt mycket. Skulle dessa två vara en bra kombination?

Anledningen till propp är att jag vill testa en kur där man inte lägger på sig speciellt mycket vätska. Även om jag inte upplevde att det var så farligt på testo-e eftersom min kost har relativt lite kolhydrater i sig. Och valet av OT igen är att jag tyckte det var relativt få bieffekter och kuren kändes allmänt bra.

Efter att jag har läst Fenjal888s kurrapport på tren så blir jag sugen på det istället för OT, men har en känsla av att jag inte riktigt är redo när det är min tredje kur. Känns dock som en klockren kombo med testo-p.

Hur pass nära i tiden kan jag hoppa på nästa kur? Vet att flera säger samma tid man har legat på + PCT. Är dock inte sugen på att vänta nästan ett halvår...

Era tankar?
Citera
2015-02-05, 20:04
Medlem
JoliQuZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mactopen
Ni som har kurat länge och har mycket goda erfarenhet, hur länge väntar ni tills ni hoppar in på ny kur?

Tacksam för alla svar!

En tumregel är väl minst lika länge som man var ON. Tror dock många, även de erfarna hoppar på lite förtidigt igen ändå.

Mvh
Citera
2015-02-05, 20:10
Medlem
aKAYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juicemania
Kan man säga att Tren A är för lite försiktigare, nybörjare, och Tren E är för mer hardcore-personer?

Nej det kan man inte.

Mvh

/aKAY
Citera
2015-02-05, 20:23
Medlem
Halloj
En liten fråga här,
Ligger på 500mg susta nu är inne på första veckan och ska köra 13v evt.
Kan jag lägga till tren hex när jag ska börja på 2v med susta?
Vill köra tren i tio veckor?
Vad tror ni?
Citera
2015-02-05, 20:45
Medlem
JoliQuZs avatar
Citat:
Kan man säga att Tren A är för lite försiktigare, nybörjare, och Tren E är för mer hardcore-personer?

Snarare tvärt om. Tren A slår in snabbare, mer plötsliga resultat och med starkare bieffekter.

Mvh
Citera
2015-02-05, 21:38
Medlem
Är det OK att börjar med en 5 veckor sustanon kur efter haft 4 veckor Winstrol?

Tja jag har nu kört 4 veckor med winstrol och börjat märka resultat. Kan jag påbörjar en 5 veckor sustanon direkt efter? Hade ni gjort det? Eller är det för riskabelt. Jag har googlat och sökt på forum men inte hittat nån som haft det upplägget. Tacksam för svar
Citera
2015-02-05, 21:49
Medlem
Citat:

Nej , men man brukar rekommendera den korta estern till personer som aldrig brukat tren förut. Eftersom det går snabbare ut ur systemet.
Citera
2015-02-05, 21:50
Medlem
Ja det kan du men kör gärna lite längre och läs på om eventuella biverkningar
Citera
2015-02-05, 21:51
Medlem
Vad är tanken och varför vill du hoppa på en ny kur direkt efter din planerade Winstrol-kur? Är det din första kur?
Citera
2015-02-05, 21:52
Medlem
Han har nog fått mersmak
Citera
2015-02-05, 22:13
Avslutad
Detta låter lika genomtänkt som gruppvåldtäkten på färjan för några dagar sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in