Citat:
Ursprungligen postat av
Jimbo
Teorin är inte ny,nej, utan är lika gammal som krigföringens historia.
Att det pågår ett projekt för total övervakning borde stå klart för alla, det är inget det hymlas med eller som döljs. Detta är något som politiker över hela världen propagerar för helt öppet och vi hjälper själva till, frivilligt, att dela med oss av våra kontaktnät och kopplingar på sociala medier.
Vi låter detta hända och alltför många snöar in i märkliga resonemang att det pågår en konspiration i syfte att få oss alla att bli uppmärkta som djur och övervakade som fängelsekunder. Men åter igen, detta sker helt öppet. Vi är så sugna på ny teknik att vi villigt låter oss kopplas till det digitala kopplet.
Men jag får inte in varför IS skulle fejka halshuggningar för att få igenom detta. Hur mycket jag än bänder och vrider på det så finner jag ingen koppling eller bäring eller någonting alls som skulle förklara de falska halshuggningarna för att driva igenom en "dold agenda" för att vi ska underkasta oss full kontroll.
Skräcken absolut, det är ett syfte. Det är IS hela syfte med all sin propaganda.
Okej, om vi spekulerar i att isis är ett "vapen" i detta krig om människors frihet, vilket verkar vara fallet, så måste det ju på ett eller annat vis finnas en hotbild för att driva igenom själva genomförandet.
Okej, människor ger redan idag upp hela sin frihet och sin integritet genom att installera facebook appen och godkänna användaravtalet. Men "makten" vill givetvis åt även de som tänker utanför boxen. De som säger nej till sociala medier och de som ställer sig utanför kontrollen.
Därför måste något till, en teknologi som tvingar ALLA att vara med.
I bibeln pratas det om märket i pannan eller handen för att kunna handla med varor. Jag är inte religiös, men mycket av det som skrivits i gamla skrifter verkar besannas i vår nutid, och det skulle ju vara jäkligt krångligt om det inte gick att köpa mjölk utan det där chippet innanför huden.
Som tur är så är vi inte där ännu, men kontanterna är väl snart ett minne blott så...
Detsamma gäller nog det omvända, av någon anledning, precis som sägnerna om vampyrer att du måste släppa in dem innanför din tröskel, så finns det någon för oss "får" osynlig lag som säger att vi måste VILJA det som ges oss.
Att TVINGA oss till underkastelse tycks inte fungera i den kosmiska matematiken?
Just därför är det just de uppenbart fejkade filmerna och den uppenbart tvivelaktiga propagandan som måste putta oss utanför kanten.
Då kan ingen av de "ansvariga" för hela den här charaden hållas ansvariga egentligen. Det var ju liksom uppenbart fejk. T.o.m aftonbladet (och alla andra) skriver rent ut att "den här videon ska enligt utsago visa halshuggningen av...." eller "...the purported killing of..."
Det verkar vara en spelregel "de" måste hålla sig till.
Någon bättre teori än så kan jag inte ge