2015-01-28, 08:32
Medlem
Ingen som kommit på en lösning runt problemet med att man måste scanna sitt sms på pendeltåg? Testade förut med fejk sms men stod som väntat ej godkänd.
Citera
2015-01-28, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av conny85
Ingen som kommit på en lösning runt problemet med att man måste scanna sitt sms på pendeltåg? Testade förut med fejk sms men stod som väntat ej godkänd.

Klart att det inte funkar då Läsarna är direktuppkopplade mot databasen, så när det sen bara finns Läsare kommer inget att funka.
Citera
2015-01-31, 19:00
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajaax
Telefonen uppdaterade till lollipop 5.0.1 över natten och nu har fejkbiljett tyvärr slutat fungera. Är det någon som har koll på vad jag ska göra för att få det att fungera igen?

Måste jag roota telefonen på nytt?

Vill förresten tacka utvecklarna så mycket som gör detta på sin fritid utan att få betalt. Har sparat massvis med pengar. Skulle gärna donera en slant ifall det finns möjlighet.

Edit: gick bara in på appops och gav fejkbiljett tillstånd att skriva SMS igen så funkade det galant.

För Temaseks Lollipop för S3:an gör man föjande: Settings -> Privacy Guard -> trepunktsmenyn -> Advanced -> Slide:a till Messaging -> Fejkbiljett -> ändra till Allowed på Write SMS DB.

Då funkar det. OBS att som det står i FAQ, Open SMS-app after create EJ får vara aktiv i Fejkbiljetts inställningar.

[ROM][I9300][5.0.2] Temasek's UNOFFICIAL CyanogenMod 12
Citera
2015-01-31, 19:11
Medlem
ManUnitedFans avatar
Skickade efter en riktig biljett från ul och jämförde med en från appen. Såg då att den riktiga hade 14 siffror i den långa kombinationen jämfört med appens 15.
Citera
2015-01-31, 20:18
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManUnitedFan
Skickade efter en riktig biljett från ul och jämförde med en från appen. Såg då att den riktiga hade 14 siffror i den långa kombinationen jämfört med appens 15.

Koden varierar i antalet siffror, även på riktiga biljetter.
Citera
2015-02-01, 11:51
Medlem
ManUnitedFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Koden varierar i antalet siffror, även på riktiga biljetter.
Okej, trodde det var något nytt som lagts in.
Citera
2015-02-02, 15:39
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajaax
Telefonen uppdaterade till lollipop 5.0.1 över natten och nu har fejkbiljett tyvärr slutat fungera. Är det någon som har koll på vad jag ska göra för att få det att fungera igen?

Måste jag roota telefonen på nytt?

Vill förresten tacka utvecklarna så mycket som gör detta på sin fritid utan att få betalt. Har sparat massvis med pengar. Skulle gärna donera en slant ifall det finns möjlighet.

Edit: gick bara in på appops och gav fejkbiljett tillstånd att skriva SMS igen så funkade det galant.

Vilken telefon har du? Rootade du alltså, app ops kräver ju root? eller har din telefon en egen app ops hanterare?
Senast redigerad av JohnRim 2015-02-02 kl. 15:45.
Citera
2015-02-04, 00:21
Medlem
petorias avatar
Jag vet att det har blivit svårt att åka på tuben i Stockholm med fake biljetten pga sms läsarna, men fungerar det fortfarande på bussar? Dom har väl inte sms läsare?

Jag tror jag har senaste versionen av fejkbiljett, står det när jag requestar uppdatering iaf.
Citera
2015-02-04, 09:20
Medlem
Kommer bussarna nångång skaffa det?? Eller skulle det ta för långt tid att gå in då?
Citera
2015-02-04, 10:49
Medlem
Jag kan gå ut och varna att de sms-biljetter man får inom Uppsala har ändrat utseende. Det enda som har förändrats är att det lagts till en text under standardtexten där det står: "

OBS! 1 Mars försvinnner sms-biljetten. Alternativa sätt att betala är med nya UL-appen, köpa biljett i automat, hos ombud eller med betalkort ombord. /UL."

Förhoppningsvis tänker inte chaufförerna på detta men det kan vara värt att nämna. Jag tänkte ladda ner nya för Uppsala i dagarna så jag kan bidra med information om denna och biljetter om det behövs.
Citera
2015-02-04, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinden
Jag kan gå ut och varna att de sms-biljetter man får inom Uppsala har ändrat utseende. Det enda som har förändrats är att det lagts till en text under standardtexten där det står: "

OBS! 1 Mars försvinnner sms-biljetten. Alternativa sätt att betala är med nya UL-appen, köpa biljett i automat, hos ombud eller med betalkort ombord. /UL."

Förhoppningsvis tänker inte chaufförerna på detta men det kan vara värt att nämna. Jag tänkte ladda ner nya för Uppsala i dagarna så jag kan bidra med information om denna och biljetter om det behövs.

Tack för informationen!

Förmodligen får ni hålla ut till vi kan släppa nya utseendet på ul och sl...

Kollar du någon sida baki tråden så har jag lite frågor om ULappen, främst är det gällande qr-koden.
Citera
2015-02-04, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petoria
Jag vet att det har blivit svårt att åka på tuben i Stockholm med fake biljetten pga sms läsarna, men fungerar det fortfarande på bussar? Dom har väl inte sms läsare?

Jag tror jag har senaste versionen av fejkbiljett, står det när jag requestar uppdatering iaf.

Det fungerar alldeles utmärkt på bussarna, hetsen som fanns förra våren har helt lagt sig. De tittar inte ens på biljetten. Har dessutom blivit lugnare att ta rygg på folk genom spärrarna, var världens snackis där ett tag och alla skulle bli upprörda.

Citat:
Ursprungligen postat av multimej
Kommer bussarna nångång skaffa det?? Eller skulle det ta för långt tid att gå in då?

Det hotas om det. Vi får väl se. Tycker bussarna i Stockholm är sån idioti. Gör som i Göteborg och släpp in genom alla dörrar, så mycket smidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in