2015-02-03, 19:56
Medlem
whatthefucks avatar
Om min bil av någon annledning börjar brinna på min parkering och bilarna brevid fattar eld även dom pga branden i min bil.
När jag då får betala självrisk för dessa skador, blir det då självrisken gånger x antal bilar eller blir det endast självrisken en gång?
Citera
2015-02-03, 20:18
Medlem
haxor4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Om min bil av någon annledning börjar brinna på min parkering och bilarna brevid fattar eld även dom pga branden i min bil.
När jag då får betala självrisk för dessa skador, blir det då självrisken gånger x antal bilar eller blir det endast självrisken en gång?

Ha ha det blir bara din självrisk.
Citera
2015-02-04, 08:43
Medlem
Rickenbacker69s avatar
"Bilbrand" är dessutom världens äldsta försäkringsbedrägeri, du lär inte få en spänn om du tuttar på din bil.
Citera
2015-02-04, 09:25
Medlem
Citat:
Det är respektive bils försäkring som skall utnyttjas vid sådan skada, din egen brandförsäkring täcker skador på eget fordon, ej annat.
Citera
2015-02-04, 10:54
Medlem
gniff754s avatar
Kan inte hemförsäkringen bli inblandad också, till exempel om du hade personliga tillhörigheter i bilen som brann upp, till exempel om bilen börjar brinna på väg upp till fjällen. Har för mig att det kan bli dubbla självrisker då, en för respektive försäkring.
Citera
2015-02-04, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gniff754
Kan inte hemförsäkringen bli inblandad också, till exempel om du hade personliga tillhörigheter i bilen som brann upp, till exempel om bilen börjar brinna på väg upp till fjällen. Har för mig att det kan bli dubbla självrisker då, en för respektive försäkring.
Förvisso korrekt, men ingick inte i ts frågeställning. För övrigt endast den högsta av tillämpbara självrisker om bil- och hemförsäkring är tecknade i samma bolag.
Citera
2015-02-04, 17:09
Medlem
Oljeapans avatar
Citat:

De lite mer erfarna FB snubbarna brukar tutta på bilarna bredvid.
Citera
2015-02-04, 20:27
Medlem
whatthefucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickenbacker69
"Bilbrand" är dessutom världens äldsta försäkringsbedrägeri, du lär inte få en spänn om du tuttar på din bil.

Haha tänkte inte tända eld på min bil. Hade en diskussion och det var blandade bestämda åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in