2015-02-04, 01:56
Bannlyst
Riktigt bra av Jordanien att avrätta muslim häxan. Hårt mot hårt!!
Citera
2015-02-04, 02:15
Medlem
sanchoos avatar
Skriker verkligen han så i verkligheten? Man kan väl inte skrika typ efter 5 sekunder om lungorna och halsen brinner?
Citera
2015-02-04, 02:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nevlec
Fyfan vilken jävla klippning och grafik, om det fortsätter i den här takten så kommer hollywood nissarna att bli arbetslösa, seriöst vad kostar det att filma som dom gör?

Fyfan tänk er pilotens tankar när lågorna närmar sig och när han väl brinner så sitter han på sina knän fyfan dödsångesten måste ha varit hög där.

Det kostar inte en spänn att filma som dem gör. Många i IS har en Europeisk bakgrund och således också en utbildning. Dem har t.o.m släppt en längre film som heter "Flames of War" som ser ut som en riktig långfilm.

För övrigt efter det här mordet tror jag IS verkligen trampar på äggskal.
Citera
2015-02-04, 02:24
Medlem
Nepposs avatar
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=kf42kw&s=8#.VNF0VEZ87CQ

😄
Citera
2015-02-04, 03:01
Medlem
Det sjukaste med filmen måste ju ändå vara att piloten skådespelar för deras video. Ser ut som greenscreen i början när han går framför terroristerna och ser sig omkring. Även vissa sekvenser i buren ser scriptade ut (t.ex när han plöstligt tittar upp).

Undrar vad de hotat med för att få honom att gå med på den förnedringen. Kan inte tänka mig att jag hade gått med på samma sak, men jag har å andra sidan inte familj i närområdet som kan användas mot mig.
Citera
2015-02-04, 03:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Babben87
Det är såndana som du som skapar en osäker värld. Hårt mot hårt? På allvar?

Dock är dessa varelser inte mänskliga och saknar empati, så ja Jordan både skära av huden på råttan när hon är levande.
Citera
2015-02-04, 03:20
Medlem
SaenchaiKingstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StupidMonkey
Satt i dom tankarna med, försöker IS sprida skräck mm genom att göra värre avrättningar än dom som varit tidigare med att skära upp halsen och halshuggningar? Eller var detta ett budskap dom ville förmedla Jordanien extra hårt pga extra stort hat mot just dem? Varför brände dom ihjäl piloten istället för dom tidigare metoderna dom använt sig utav?
Och hur länge kommer dessa dårar fortsätta innan hela omvärlden går in stenhårt? Jag menar dom har ju mördat så många olika nationers medborgare att dom snart borde vara hela världens fiender.

Om du kollar på propagandafilmen innan avrättningen så borde du och alla andra som undrar varför dom brände ihjäl honom förstå varför dom just använde den avrättningsmetoden. Svaret är att dom ville hämnas för bombningarna som den USA-ledda koalitionen utför och de tycker väl att bombningar går att likställa med detta sätt att dö på. De visar ju massa klipp på ihjälbombade/ihjälbrända barn så den slutsatsen borde inte vara så svår att dra.

Det här var ju en spektakulär fånge eftersom att han var en stridspilot och symboliserade deras största fiende. De kommer knappast lägga ner samma energi på framtida avrättningar (om de inte lyckas fånga någon annan person av samma karaktär som denna förstås).
Citera
2015-02-04, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harjagfeleller
Vilken film? Länk? eller svammlar du bara som den isis älskar du är? Fram med filmen nu nolla.

Här är filmen:

http://minfil.org/acA1h3b8bf/
Citera
2015-02-04, 05:04
Medlem
Sanchezest90s avatar
Stackars jävel.. Är det ingen mer än mig som börjar bli trött på Obamas daltande med IS? Nu är det fan dags att sätta in hundratusentals marktrupper och gör mos av IS idioterna.. Herregud , Peshmerga kan inte göra allt själva ..
Citera
2015-02-04, 05:07
Medlem
Pnizs avatar
Nu har Jordanien avrättat terrorkvinnan och ytterligare en fånge;

http://www.usatoday.com/story/news/world/2015/02/03/islamic-state-jordanian-pilot/22798055/
Citera
2015-02-04, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pniz
Nu har Jordanien avrättat terrorkvinnan och ytterligare en fånge;

http://www.usatoday.com/story/news/world/2015/02/03/islamic-state-jordanian-pilot/22798055/

Ok inget urbackande kring att hänga al-Rishawi i gryningen i alla fall. Dom plockade en till som lär svida men än så länge inte massavrättning. Nåväl kanske har dom bara 3-4 ISfångar till och mängder med planerade bombraider. Hur som dom höll en del av det dom sagt och sätter hårt mot hårt, kanske det enda som funkar mot sadist-sekten...
Senast redigerad av doktorwestring 2015-02-04 kl. 05:30.
Citera
2015-02-04, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Hur som dom höll en del av det dom sagt och sätter hårt mot hårt, kanske det enda som funkar mot sadist-sekten...
Jag såg en intervju förut med en algerisk statsvetare som tyckte att västvärlden var dum genom att envisas för länge med diplomati. Han sa att många i arabvärlden ser det som svaghet och ett tecken på att de har vunnit. Enligt honom förstod vissa bara våld som svar. På det viset är det bra att Jordanien inte tvekade och gjorde vad de sa tidigare. Det var kanske bäst med tanke på att armén och befolkningen var arga på grund av mordet på piloten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in