2015-02-03, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fia_mstd
Så! Precis så! :bow:

TACK!

TS kan inte försvara sig nu. Önskar att fler som kände henne berättar den här "andra bilden" av henne.

Bara för balansens skull och för att - åtminstone jag - vill veta mer om henne. Som person.
Citera
2015-02-03, 22:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AEU
Kan bara hålla med här! Hon var extremt rak och ärlig. Visst kunde man bli sårad ibland men när man fick tänka efter ett tag var det ändå ok. Fick man kritik av henne så var den, faktiskt, alla gånger berättigad. Mycket bättre med en sådan kompis/vän än någon som går bakom ryggen på en och snackar en massa skit.

Aldrig att hon var öppet elak. Sarkastisk, ja. Ironisk, ja. Ibland FÖR ärlig med vad hon tyckte för att inte stöta sig med folk, ja.

Men det var också just detta som gjorde att man respekterade henne så högt. Hon kunde också få en att skratta så man grät. Hon SÅG alla människor. Ställde upp om någon behövde hjälp och stöd. Hennes grundpersonlighet var egentligen totalt okomplicerad. Hon var den hon var, utan en massa konstigheter och utan att förställa sig.

Monster? Det sista man kan kalla TS. Hon är, eller var, en fantastisk person och hennes "dåliga sidor" var också de bra.

Den bild som ges av henne här är så otroligt långt från verkligheten man bara kan komma. Hon flashade aldrig med sin nya kärlek tex, även om han inte var hemlig. Hon var mån om sitt privatliv så det skulle aldrig ha fallit henne in att hålla på så. Hon var mer hänsynsfull än de flesta vid uppbrott skulle jag vilja säga.

Jag sörjer att hon får utstå detta utan att kunna försvara sig. Alla ni som skriver allt nedsättande om henne vet ju inte ett dugg egentligen. Och hon är borta och kan inte påverka den bild ni ger.

INGET hos henne kan förklara det som drabbat henne. Absolut inget. Det finns inga ursäkter, inget som kan förmildra den kränkning hon utsatts för genom att bli berövad på sitt liv.
Säkert ingen som vill demonisera TS.

Men av det jag läser i och utanför tråden och med tanke på omständigheterna kring den avlidna, så finns det ovanligt många kommentarer om hur hon kunde såra, var sarkastisk och ironisk. Stötte sig med folk.

Det här är ganska ovanligt vid frånfällen att man lyfter fram dåliga sidor.

Du har säkert rätt i att hennes egenskaper balanserades av huruvida man var med eller mot TS, samma egenskaper var antingen en styrka eller en rak vänster. Det har flera vittnat om.

Jag tror TS upplevde US som någon som var mot henne...
Citera
2015-02-03, 22:16
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Tack för inlägget DAEN!
Citera
2015-02-03, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Säkert ingen som vill demonisera TS.

Men av det jag läser i och utanför tråden och med tanke på omständigheterna kring den avlidna, så finns det ovanligt många kommentarer om hur hon kunde såra, var sarkastisk och ironisk. Stötte sig med folk.

Det här är ganska ovanligt vid frånfällen att man lyfter fram dåliga sidor.

Du har säkert rätt i att hennes egenskaper balanserades av huruvida man var med eller mot TS, samma egenskaper var antingen en styrka eller en rak vänster. Det har flera vittnat om.

Jag tror TS upplevde US som någon som var mot henne...

Vad baserar du det på?

Jag är inte samma person på jobbet som hemma. Dom flesta växlar ständigt mellan en professionell arbetsroll och en privat roll i hemmet med de nära.

Självkänsla är alltid en styrka. Har man den, har man inget behov av att sätta sig på någon.

Och med den utgångspunkten har man också en grundplåt för att stå fast och driva sina synpunkter. oavsett vad andra tycker.
Senast redigerad av Remark 2015-02-03 kl. 22:42.
Citera
2015-02-03, 22:32
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Jag vill på intet sätt kränka TS, US med familj, utan få en förklaring till varför hon är död. Vad som egentligen hände sista halvåret som ledde fram till detta.
Ett par i 20 år. Hon, en kämpe i rättvisans namn med skinn på näsan, hade aldrig stannat så länge om relationen hade varit dysfunktionell sedan länge.
Vem var/är US? Är det ingen som känner honom?
91..nej 89 vänner kvar på fb och ingen har något att säga?
Att TS får respons förstår jag, hon hade/har 627.
Citera
2015-02-03, 22:38
Medlem
NU TYCKER JAG ATT DET RÄCKER!!!!!
Smutskasta en person som så tragiskt har bragts om livet som ni gör här inne, det är... ja, jag finner inga ord för det!!!

T.S var en otroligt omtyckt vän & kollega.
Hon var precis som vem som helst, en normal vanlig "svensson" tjej.
Glad, pigg, rolig, framåt, stod för sina åsikter, mån om sin omgivning.
Sen så är det ju så här att vi alla har olika åsikter om saker och ting, och tur är väl det.

Fortsätt gärna att diskutera men smutskasta inte.
Säger som flera sagt innan, det kan finnas anhöriga som läser det här.
Och hur tror ni dom mår av detta?
SKÄRPNING TACK!
Citera
2015-02-03, 22:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suzy1962
Innan TS flyttade från gemensamma bostaden i december så bodde dom varannan vecka i den för barnens skull.
Och var bodde de övrig tid? Och när började de med detta?
Citera
2015-02-03, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Och var bodde de övrig tid? Och när började de med detta?

Någon gång under hösten, övrig tid vet jag inte exakt
Citera
2015-02-03, 22:53
Medlem
Citat:
NU TYCKER JAG ATT DET RÄCKER!!!!!
Smutskasta en person som så tragiskt har bragts om livet som ni gör här inne, det är... ja, jag finner inga ord för det!!!

T.S var en otroligt omtyckt vän & kollega.
Hon var precis som vem som helst, en normal vanlig "svensson" tjej.
Glad, pigg, rolig, framåt, stod för sina åsikter, mån om sin omgivning.
Sen så är det ju så här att vi alla har olika åsikter om saker och ting, och tur är väl det.

Fortsätt gärna att diskutera men smutskasta inte.
Säger som flera sagt innan, det kan finnas anhöriga som läser det här.
Och hur tror ni dom mår av detta?
SKÄRPNING TACK!

Jag hoppas att alla betänker ditt inlägg.
Citera
2015-02-03, 22:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Någon gång under hösten, övrig tid vet jag inte exakt
Jag hoppas att du förstod min första fråga. Om de bodde i villan varannan vecka, måste de ha bott någon annanstan däremellan. Vet du var det var?
Citera
2015-02-03, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AEU
Kan bara hålla med här! Hon var extremt rak och ärlig. Visst kunde man bli sårad ibland men när man fick tänka efter ett tag var det ändå ok. Fick man kritik av henne så var den, faktiskt, alla gånger berättigad. Mycket bättre med en sådan kompis/vän än någon som går bakom ryggen på en och snackar en massa skit.

Aldrig att hon var öppet elak. Sarkastisk, ja. Ironisk, ja. Ibland FÖR ärlig med vad hon tyckte för att inte stöta sig med folk, ja.

Men det var också just detta som gjorde att man respekterade henne så högt. Hon kunde också få en att skratta så man grät. Hon SÅG alla människor. Ställde upp om någon behövde hjälp och stöd. Hennes grundpersonlighet var egentligen totalt okomplicerad. Hon var den hon var, utan en massa konstigheter och utan att förställa sig.

Monster? Det sista man kan kalla TS. Hon är, eller var, en fantastisk person och hennes "dåliga sidor" var också de bra.

Den bild som ges av henne här är så otroligt långt från verkligheten man bara kan komma. Hon flashade aldrig med sin nya kärlek tex, även om han inte var hemlig. Hon var mån om sitt privatliv så det skulle aldrig ha fallit henne in att hålla på så. Hon var mer hänsynsfull än de flesta vid uppbrott skulle jag vilja säga.

Jag sörjer att hon får utstå detta utan att kunna försvara sig. Alla ni som skriver allt nedsättande om henne vet ju inte ett dugg egentligen. Och hon är borta och kan inte påverka den bild ni ger.

INGET hos henne kan förklara det som drabbat henne. Absolut inget. Det finns inga ursäkter, inget som kan förmildra den kränkning hon utsatts för genom att bli berövad på sitt liv.
Det har skrivits mkt om Ts goda och dåliga sidor, men hur är US, ni som känner TS har kanske någon uppfattning om hennes man och kanske har träffat honom någon gång? Vem är han, hur kunde han göra detta ? Hur reagerar ni på att han är anhållen ?
Citera
2015-02-03, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag vill på intet sätt kränka TS, US med familj, utan få en förklaring till varför hon är död. Vad som egentligen hände sista halvåret som ledde fram till detta.
Ett par i 20 år. Hon, en kämpe i rättvisans namn med skinn på näsan, hade aldrig stannat så länge om relationen hade varit dysfunktionell sedan länge.
Vem var/är US? Är det ingen som känner honom?
91..nej 89 vänner kvar på fb och ingen har något att säga?
Att TS får respons förstår jag, hon hade/har 627.
Hur många hade han från början ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in