2015-02-03, 21:17
Medlem
Overminds avatar
Då förväntar jag mig att Jordanien släpper sin video när de hänger sina IS fångar imorgon då. Blir fint till morgonkaffet!
Citera
2015-02-03, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Såg när dom tände eld. Såg så välgjort ut. Tidigare har det väl varit mest skitfilmer med någon mobilkamera, nu var det t.om rätt bra redigerat och så. Fy fan, fick stänga av, och då har jag ändå sett rätt mycket hemsk skit under åren på internet.

orkar inte kolla på avrättningsvideos längre..
Citera
2015-02-03, 21:24
Medlem
arakas avatar
kom igen nu Jordanien, gör det ni har lovat. förhoppningsvis gör alla motståndare till IS samma sak, gärna med "västerlänningarna" i allmänhet och ""svenskarna"" i synnerhet.tydligen funkar inta liveleek länken, finns det någon annan?
Citera
2015-02-03, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av araka
kom igen nu Jordanien, gör det ni har lovat. förhoppningsvis gör alla motståndare till IS samma sak, gärna med "västerlänningarna" i allmänhet och ""svenskarna"" i synnerhet.tydligen funkar inta liveleek länken, finns det någon annan?

Till videon där han bränns ihjäl? Här http://shoebat.com/2015/02/03/watch-horrific-video-isis-burning-pow-jordanian-pilot/
Citera
2015-02-03, 21:28
Medlem
På ekot:
Citat:
I en videofilm som spridits av islamiska statens konton på sociala medier visas hur piloten bränns till döds levande.
Länk: http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=4540

En spridning media märkt av genom exempelvis flashback och denna tråd?
Citera
2015-02-03, 21:30
Medlem
Hur länge har Jordanien känt till att piloten var död?

Citat:
A short time after the video became public, Jordanian military spokesman Mamdouh Al Amri said al-Kaseasbeh was "assassinated" on January 3.

Sa de detta en kort stund efter "nyheten" visste de om det innan. Kan någon spekulera om varför IS gav sig in i skådespelet med fångväxlingen när de inte hade någon tanke på att genomföra det? Publicitet?

Och hur har Jordanien utnyttjat att de kände till att piloten var död? Att de spelade med var väl för sin egen opinion, men hur har de förberett vad som ska ske efter tillkännagivandet om avrättningen?
Citera
2015-02-03, 21:30
Medlem
Gordon Gekkos avatar
Får du bilder/filmer av gisslan som bränns levande eller halshuggs - spelar ingen roll av vilken terroristgrupp - kan du bidra till att försvaga terroristernas psykologiska krigföring genom att göra precis det de INTE vill att du ska göra. Det är terroristerna som skickar ut bilderna på nätet, i syfte att de ska ses av så många som möjligt. Genom att själv inte skicka vidare gör du vad de inte vill. Vill du göra mer, säg till den som skickade bilden att sluta lägga upp sånt eller klipp kontakten. Ju fler som gör så här ju svagare blir terroristerna på den psykologiska arenan.
Citera
2015-02-03, 21:31
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Och jag tror inte ni hatiska personer kan förstå att oavsett hur mycket ni hatar, så hatar vi muslimer er ännu mer. Du såg på Charlie Hebdo, dessa personer hatade oss och vår religion, men dem insåg inte att vi hatar dem ännu mer. Dem förlorade det slaget, dem är döda och kommer inte återvända tillbaka till livet.

Vad anser du om IS avrättande av den jordanska piloten?
Citera
2015-02-03, 21:32
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Ilskan över att vi ger dem jobb när de kommer tillbaka till Sverige är stor.

Har det gått så långt att det är värre att rösta på ett visst politiskt parti här i Sverige, än att ansluta sig till terroristgrupper som mördar folk?

Sjuka tider...
Nej, så långt har det inte gått.

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ett lågt odds borde ju vara genom "förhör", med den nu avlidne piloten.

///
Ja det är nog fullt möjligt. I så fall är frågan om det är rätt namn de har eller om han, likt så många tortyroffer i historien, gav dem falska uppgifter bara för att slippa tortyren.

Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Central command menar att planet inte sköts ned. Jag har inte sett några trovärdiga källor på att IS fick ned det, men det kan jag ha missat. Men tills dess tror jag mer på centcom än IS.
Hur fick de tag på honom då? Motorstopp, annat tekniskt fel eller vad?
Citera
Medlem
Här bränns den Jordanske piloten ihjäl:

http://theync.com/shocking/isis-burns-alive-jordanian-hostage-and-just-released-video-from-this-morning.htm

Tyvärr har jag blivit så avtrubbat av allt våld runtom i världen att jag inte orkar bli upprörd eller göra något åt eländet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Detta visar det extrema hatet ni personer har mot en hel religion.

Det är inte vi muslimer som är hatfyllda, det är ni. Ni vill ha krig, men är så fega och rädda för döden att ni inte vill gå ut i strid själva för ni vill leva i 1000 år.

Du är bara så bäst.

I vartannat inlägg talar du dig varm om islam och vilken fin religion det är. Inlägget efter så kommer den riktiga muslimen fram som inte kan hålla sig och visa sitt förakt för andra än de som tillber din sagogubbe.

Med tanke på ditt nickname och din fridfulla avatar så var syftet med kontot att lura i folk att islam och fred och kärlek.

Men du misslyckas kapitalt, för varje inlägg så visar du bara mer och mer vilken dynga du och din religion är.

En misslyckad da'wah med andra ord.

OnT: hur kommer det sig att alla klipp på avrättningen försvinner lika fort som de dyker upp? Även twitterkonton och liknande stängs ned på några minuter. Det lär knappast att hindra detta någon längre tid från att spridas.
Citera
2015-02-03, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Hur länge har Jordanien känt till att piloten var död?

Sa de detta en kort stund efter "nyheten" visste de om det innan. Kan någon spekulera om varför IS gav sig in i skådespelet med fångväxlingen när de inte hade någon tanke på att genomföra det? Publicitet?

Och hur har Jordanien utnyttjat att de kände till att piloten var död? Att de spelade med var väl för sin egen opinion, men hur har de förberett vad som ska ske efter tillkännagivandet om avrättningen?
Dom kanske inte visste om det förrän filmen var släppt. Via en bild kan du få reda på precis när bilden är tagen och exakt vilken typ av kamera. Kanske är möjligt med filmer också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in