2015-02-03, 15:13
Medlem
CabriniGreens avatar
Hej! Jag har köpt en Saab 9-5 från 2002.

Brevid reglaget för rumpvärme för förarplatsen finns ett litet runt uttag för något som jag inte hittar någon dokumentation kring. Vad är det för något? Jag testade att koppla in mina hörlurar och pluggen passar men det kommer inget ljud och jag misstänker att det inte är vad den är till för.

http://sv.tinypic.com/r/2958rd5/8

Vad är det för djävulskap? Ska det behöva vara så här?!
Citera
2015-02-03, 15:18
Medlem
kattmatfoders avatar
Någon som eftermonterat en aux-ingång. Alltså för att få ljud till bilens system. Testa att koppla din telefon/mp3-spelare och bläddra runt bland ingångarna på stereon.
Citera
2015-02-03, 15:22
Medlem
CabriniGreens avatar
Det var min tanke två.

Jag är svårt efterbliven vad gäller bilar men jag provade att systematiskt manipulera stereons alla knappar samtidigt som jag hade den senaste bjudningen från Freddie Gibbs skvalande från Spotify inkopplad medelst en 3.5 mm hane-hane sladd.

Hände inte ett skit.
Citera
2015-02-03, 15:25
Medlem
Testa tryck 2ggr på CD. VOILA!
Citera
2015-02-03, 15:26
Medlem
CabriniGreens avatar
Får man ett continue då?
Citera
2015-02-03, 16:45
Bannlyst
det är med all säkerhet en SAABaux. som tidigare har sagt sätt igång bilen och tryck på CD två gånger sen är det bara att kräma musik.

obs, auxen funkar inte om inte bilen är på.
Citera
2015-02-03, 20:52
Medlem
CabriniGreens avatar
Grymt! När jag undersökte hade jag ju självklart inte bilen igång.

Nu funkar det som det ska och det är förvånansvärt bra ljud i bilen tycker jag. Nu kommer jag iofs mest lyssna på kassettband men kul att möjligheten finns.

Tack för bra svar!
Citera
2015-02-03, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CabriniGreen
Grymt! När jag undersökte hade jag ju självklart inte bilen igång.

Nu funkar det som det ska och det är förvånansvärt bra ljud i bilen tycker jag. Nu kommer jag iofs mest lyssna på kassettband men kul att möjligheten finns.

Tack för bra svar!

Haha kassetband! Senaste teknologin Tror inte jag sett någon som faktiskt använt kassettband på säkert 20 år nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in