Citat:
Ursprungligen postat av
larsingvarsfru
Om TS var allt det där i sin kamp (undanber mig räkna upp alla), skulle hon då lägga sig platt om kampen gällde henne själv? Typ från en storm för andra och en svag bris gällande sin egen existens?
Knappast! Så alla hennes envetna personlighetsdrag i den offentliga kampen, fanns säkerligen i det privata också. Det är ofta inte lika vackert i konflikter. Men att bli dräpt är aldrig försvarligt, men man måste också kunna besinna sig, ha självinsikt, veta när man provocerar och backa lite. Det var en kvinna med attityd, som kallade sig aktivist och kunde kränka hästar. Kränka hästar..kränka hästar?
Från TS fb:
"Kränkt ponny värmer idag kränkta öron i Hello Kitty-mössa."
"Kränkt ponny har fått hela ansiktet inklusive öron klippta med maskin."
Ordvalen..vet inte hur jag ska förklara dem. Är ordet kränka en fluga där uppe? Känns så KRIG. Det ligger och pyr en provokation mellan raderna.
Har aldrig hört talas om en kränkt häst under mina stallår, eller stött på någon. Sur möjligtvis.
En rädd hund biter förr eller senare och den tyste är allra lömskast.
Jag erkänner utan omsvep att jag är stark på gott och ont och måste lägga band på mig i båda avseenden.
Tillägg: Samma dag som TS kränkte hästar, fyllde hennes (ex)make 40 år. Hon kanske inte ens låtsades att han existerade den dagen och det kan jag tänka mig svida i hjärtat, för hade det varit frid och fröjd med kärleken på Liegatan hade det blivit kalas i TS regi. Bombsäkert. Idel bittra påminnelser och förluster för US. Från alla håll. Hela hans värld krackelerade. Detta är inget försvar av US handlingar, men förklarar lite av hans påstådda förändrade beteenden.
Men nu överdriver ni ju å det grövsta! Jösses! Kränkt häst i det här fallet avser att man gjort nått som man kan tänka sig att hästen inte är så förtjust i. Hästar blir inte kränkta, det är en förmänskligad känsla som man ofta skojar om när man gjort nått som man som människa skulle tycka var lite pinsamt. Har man häst så måste man ut, oavsett vad som är mer den dagen. Det är jag helt 100 på att US förstod och att han absolut inte kände sig "kränkt" av att TS och dottern åkte till stallet just den dagen.
Ge er, det här var ju bara löjligt!