2015-02-03, 18:13
Medlem
Lost-Souls avatar
Hittade en kulig sak på BO.s logg. Kommunisten och massmordsälskaren TS skriver:

Den 12/9 kl 12 kommer SD till Märsta för att berätta om sin rasistiska och kvinnofientliga smörja. Jag kommer att stå
där och visa vad jag tycker genom att vända dem ryggen. Hoppas att många av mina vänner följer med och gör detsamma? Slut upp för sammanhållning och mot splittring!

I en av kommentarerna skriver hennes egna son FS:

DETTA ÄR ETT HOT MOT DEMOKRATIN OCH YTTRANDEFRIHETEN!

Verkar som om BO misslyckats med att uppfostra sin son i sann stalinistisk anda :-)
Citera
2015-02-03, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Finns en salig röra ord att göra humor om, men kränkt och kränkning blir det av någons/någras medvetna handling. Den handlingen är alltså inte positivt laddad.

Smakprov:

http://sv.wikipedia.org/w/index.php?search=kränka&title=Special%3ASök&go=Gå+ till

Beror naturligtvis på i vilken kontext ordet använts i.
Citera
2015-02-03, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Hittade en kulig sak på BO.s logg. Kommunisten och massmordsälskaren TS skriver:

Den 12/9 kl 12 kommer SD till Märsta för att berätta om sin rasistiska och kvinnofientliga smörja. Jag kommer att stå
där och visa vad jag tycker genom att vända dem ryggen. Hoppas att många av mina vänner följer med och gör detsamma? Slut upp för sammanhållning och mot splittring!

Verkar som om BO misslyckats med att uppfostra sin son i sann stalinistisk anda :-)

Lämna barnen utanför, dom har tillräckligt jobbigt ändå.
Citera
2015-02-03, 18:30
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:

Den var bra, kanske därför barnen valde att bo kvar med pappa. Måste erkänna att jag tyckte det gicks lite hårt åt TS i tråden för någon dag sedan men börjar mer och mer ana att den kvinnan var ett monster. Jag har själv erfarenhet av en kvinna som var totalt hänsynslös vid separationen och där man till slut ger efter för allt ekonomiskt för att barnen inte ska bli lidande.
Citera
2015-02-03, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Om TS var allt det där i sin kamp (undanber mig räkna upp alla), skulle hon då lägga sig platt om kampen gällde henne själv? Typ från en storm för andra och en svag bris gällande sin egen existens?
Knappast! Så alla hennes envetna personlighetsdrag i den offentliga kampen, fanns säkerligen i det privata också. Det är ofta inte lika vackert i konflikter. Men att bli dräpt är aldrig försvarligt, men man måste också kunna besinna sig, ha självinsikt, veta när man provocerar och backa lite. Det var en kvinna med attityd, som kallade sig aktivist och kunde kränka hästar. Kränka hästar..kränka hästar?
Från TS fb:
"Kränkt ponny värmer idag kränkta öron i Hello Kitty-mössa."
"Kränkt ponny har fått hela ansiktet inklusive öron klippta med maskin."
Ordvalen..vet inte hur jag ska förklara dem. Är ordet kränka en fluga där uppe? Känns så KRIG. Det ligger och pyr en provokation mellan raderna.
Har aldrig hört talas om en kränkt häst under mina stallår, eller stött på någon. Sur möjligtvis.

En rädd hund biter förr eller senare och den tyste är allra lömskast.

Jag erkänner utan omsvep att jag är stark på gott och ont och måste lägga band på mig i båda avseenden.

Tillägg: Samma dag som TS kränkte hästar, fyllde hennes (ex)make 40 år. Hon kanske inte ens låtsades att han existerade den dagen och det kan jag tänka mig svida i hjärtat, för hade det varit frid och fröjd med kärleken på Liegatan hade det blivit kalas i TS regi. Bombsäkert. Idel bittra påminnelser och förluster för US. Från alla håll. Hela hans värld krackelerade. Detta är inget försvar av US handlingar, men förklarar lite av hans påstådda förändrade beteenden.

Men nu överdriver ni ju å det grövsta! Jösses! Kränkt häst i det här fallet avser att man gjort nått som man kan tänka sig att hästen inte är så förtjust i. Hästar blir inte kränkta, det är en förmänskligad känsla som man ofta skojar om när man gjort nått som man som människa skulle tycka var lite pinsamt. Har man häst så måste man ut, oavsett vad som är mer den dagen. Det är jag helt 100 på att US förstod och att han absolut inte kände sig "kränkt" av att TS och dottern åkte till stallet just den dagen.
Ge er, det här var ju bara löjligt!
Citera
2015-02-03, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jag massuppfittade dig ?

Du har ingen humor, men du har hört talas om det - Nu förstår jag.

Synd att ingen beskriver henne som rolig mer än du, var du anhörig ?
Andra anhöriga säger ettrig, vågar bråka och är obekväm...

För att vara supertydlig igen, helt utan humor (anpassat för dig), så är det inget som försvarar våld, men det förklarar händleseförloppet.

Men du, att ingen beskriver henne som rolig här på fb betyder väl knappast att hon inte var det? Jag tycker hon kunde vara väldigt rolig och skoja och skämta om saker. Likväl som hon kunde vara allvarlig.
Citera
2015-02-03, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Abbelita
Men du, att ingen beskriver henne som rolig här på fb betyder väl knappast att hon inte var det? Jag tycker hon kunde vara väldigt rolig och skoja och skämta om saker. Likväl som hon kunde vara allvarlig.

Okaj, hur var hon när hon stod på sig då, eller retade sig på något ?
Citera
2015-02-03, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Okaj, hur var hon när hon stod på sig då, eller retade sig på något ?

Hon sa ifrån. Ärligt. Tyckte hon att jag överdrev (vilket kan göra) så sa hon åt mig att jag överdrev. Inget elakt eller dumt, bara sa som hon tyckte.
Citera
2015-02-03, 19:08
Medlem
Om det är generellt för vuxna killar att dom blir kränkta av att man inte sitter hemma hos dom och håller handen hela födelsedagen, så tänker jag definitivt fortsätta vara singel resten av mitt liv. Det var helt klart det larvigaste jag någonsin läst/hört.
Citera
2015-02-03, 19:13
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Det verkar som om BO och GM (för visst var det väl två föräldrar)lyckats fostra barn som bildar sig egna åsikter och som inte är förhindrade av sina föräldrar att framföra dem och stå för dem ...

Är det negativt menar du?
Citera
2015-02-03, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Abbelita
Hon sa ifrån. Ärligt. Tyckte hon att jag överdrev (vilket kan göra) så sa hon åt mig att jag överdrev. Inget elakt eller dumt, bara sa som hon tyckte.

Vad tyckte hon om US då ?
Citera
2015-02-03, 19:43
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det verkar som om BO och GM (för visst var det väl två föräldrar)lyckats fostra barn som bildar sig egna åsikter och som inte är förhindrade av sina föräldrar att framföra dem och stå för dem ...

Är det negativt menar du?

Det hade väl varit för väl om det var så. Nu såg det inte riktigt ut så utan mamman drog iväg dottern på vänsterextrema motdemonstrationer och gjorde uppenbarligen sitt yttersta för att barnen också skulle odla ett starkt hat emot oliktänkande och dyrka massmord.

Sonen verkar dock vara av den mer starka och intelligenta sorten och lyckades stå emot den mindre intelligenta mammans indoktrineringsförsök. Kudos åt honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in