Citat:
Ursprungligen postat av
Stabskapten
Det har länge varit bevisat bortom varje rimligt tvivel att den ryska armén har invaderat östra Ukraina. Så tyvärr går det inte att dra någon annan slutsats än att Putler har lyckats infiltrera CNN, precis som han redan har tagit över nästan all annan västerländsk media. Det är bara ett fåtal hjältar som Wiseman och Cornucopia som ännu vågar gå emot Putler!
Nu upptäcker jag förresten att situationen på CNN är värre än jag först anade. De har länge stått på Putlers sida. I det här inslaget från i somras, då Ryssland genomförde en fullskalig invasion i närheten av Mariupol, ljuger CNN:s reporter Diana Magnay helt fräckt tittarna rakt upp i ansiktet och låtsas att det inte finns några ryska förband, utan bara separatister:
https://www.youtube.com/watch?v=YUWttDxSfJk
Kaninhålet går djupare än man vågar tro!
Jag har en utveckling av din teori... Det kan ju faktiskt vara så att det är CNN som infiltrerat Putin istället för tvärtom, eftersom han verkar ljuga sitt eget folk rätt upp i ansiktet nästan lika bra som CNN gör enligt dig?
From the March 4 question and answer session.
QUESTION: Mr President, a clarification if I may. The people who were blocking the Ukrainian Army units in Crimea were wearing uniforms that strongly resembled the Russian Army uniform. Were those Russian soldiers, Russian military?
VLADIMIR PUTIN: Why don’t you take a look at the post-Soviet states. There are many uniforms there that are similar. You can go to a store and buy any kind of uniform.
QUESTION: But were they Russian soldiers or not?
VLADIMIR PUTIN: Those were local self-defence units.
From the ARD TV interview with Putin
VLADIMIR PUTIN: Our armed forces, let’s be frank, blocked Ukraine’s armed forces that were stationed in Crimea.