2015-01-20, 17:40
Medlem
Rasiermessers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iamthebatman
Jättebra tips, tack

Ja, det är present det rör sig om (hoppas jag), och ja, bättre priser höjer GARANTERAT sannolikheten att få det.

Är det dock något jag bör titta speciellt på, eller något speciellt jag bör undvika som förstagångsköpare av en säkerhetshyvel?

Den som känner sig manad får väldigt gärna peka på ett helt kit.

varsågod:

http://www.sliqhaq.se/shopping_cart....EK/language/sv
Citera
2015-01-20, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iamthebatman
Hade tyvärr inte turen att få en säkerhetshyvel som jag önskade i julas. Utan istället nån bättre, men fortfarande rivande grej från gilette.
Nu sitter man här med röda prickar och känslig hy längs skäggfrisyrens kant lik förbannat...

För övrigt hade jag köpt själv om det inte var för min ringa studentinkomst (trots att jag bor hemma), särskilt som det kan bli kärvt med studiebidrag denna termin.
Därför undrar jag...
Vad har vi för kommentarer om förse familjen med b.l.a denna länk för min födelsedag i mars?:

http://shavingroom.se/produkt/startp...ch-furuborste/

Inte för att vara som sådan, men kan du inte helt enkelt prata med föräldrar eller vem det är du förväntar dig ska ge dig presenten, tala om vad du vill ha och be att få pengar för att kunna köpa det själv. Sedan vill jag påstå att det paketet du har i länken är överdrivet dyrt för vad du får... För att inte nämna att du kommer behöva köpa till blad utöver det paketet.

Likvärdig rakhyvel - £23,4
Aftershave -£9,9 (dock dyrare frakt om man ska beställa från Storbritannien med den varan, går att köpa nivea sensitive i välutrustade matbutiker som fungerar bra.)
Om det tvunget är Muhle borste som önskat £25 - 40, men pure badger rekommenderar jag att man undviker.
Ännu mer prisvärt är en omega borste gjord av vildsvinshår, runt £10.
Samma raktvål, £5,1

600 kronor istället, och slippa en otäck pure badger borste. Lägg till vettiga blad också, kanske ett alumblock eller något ifall man skär sig i början, och sedan har du allt vad du behöver.
Citera
2015-01-20, 18:57
Medlem
Iamthebatmans avatar
Tack för bra tips!
Citera
2015-01-21, 22:01
Medlem
Weebls avatar
Ett annat tips är att Gents.se har 10% studentrabatt.
Citera
2015-01-24, 09:10
Medlem
LaCucarachas avatar
Någon som vet något ställe som säljer bra läderstriglar? Är ute efter 3" bred först och främst. Gärna i kombination med canvas eller vad det nu används för tyger.
Citera
2015-01-24, 16:20
Medlem
Glappkontakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Någon som vet något ställe som säljer bra läderstriglar? Är ute efter 3" bred först och främst. Gärna i kombination med canvas eller vad det nu används för tyger.
Rekommenderar att skaffa en billig strigel till att börja med.
Canvas är trevligt. Fungerar lika bra med jeansen.
Citera
2015-01-24, 18:04
Medlem
sucuks avatar
Även baksidan på en livrem i läder funkar utmärkt, problemet är bara att hålla den spänd tillräckligt men hänger man den i ett dörrhandtag och drar mot sig med enda handen samtidigt som man striglar så fungerar det över förväntan.
Citera
2015-02-02, 21:18
Medlem
Anders kofots avatar
Jag köpte en Merkur open comb samt rakblad av märket feather. Rakningen med denna kombination blev så aggressiv att polisen efter ett tag bankade på dörren och undrade vad fan som stod på. Rekommenderas inte till någon. (bild)
Citera
2015-02-02, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anders kofot
Jag köpte en Merkur open comb samt rakblad av märket feather. Rakningen med denna kombination blev så aggressiv att polisen efter ett tag bankade på dörren och undrade vad fan som stod på. Rekommenderas inte till någon. (bild)

En sån här https://www.youtube.com/watch?v=SX3t6I9fq2c Varför tog du en open comb vad är skillnaden, vore kul att se en bild.
Citera
2015-02-03, 02:42
Medlem
Anders kofots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
En sån här https://www.youtube.com/watch?v=SX3t6I9fq2c Varför tog du en open comb vad är skillnaden, vore kul att se en bild.

Har lagt upp bilden som visningsbild ett tag, så alla får se hur farliga de här hyvlarna verkligen är. Jag vill ge ett varningens finger och säga att det här verkligen inte är några leksaker, utan riktigt aggressiva hyvlar som förmodligen är förbjudna i flera länder.

Open comb har öppna kammar vilket underlättar vid rakning av lite längre hår. Vilket var tanken när jag ville ha en hyvel att raka både ansikte och pung med. Det slutade med en mindre katastrof.
Citera
2015-02-03, 07:26
Medlem
Om man inte är en idiot, så finns det inte något som är mer farligt med säkerhetsrakhyvlar än något annat i vardagen. Men om man inte ens kan hantera en vanlig kökskniv i vanliga fall... då bör man nog också undvika säkerhetsrakhyvlar.
Citera
2015-02-03, 20:00
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaCucaracha
Rekommendera med glädje http://www.strop-shop.co.uk/hand-mad...addles-1-c.asp

Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Även baksidan på en livrem i läder funkar utmärkt, problemet är bara att hålla den spänd tillräckligt men hänger man den i ett dörrhandtag och drar mot sig med enda handen samtidigt som man striglar så fungerar det över förväntan.
Lyfter ett bryskt varningensfinger för detta. Smuts och sand kan ha bäddats in i lädret vilket kan ge en slipande effekt. Likaså kan vissa impregneringar vara slipande. Inte så kul om man har en kniv slipad till 12 000 och man striglar ner den till 400.

Om man prompt skall skall ha en nollbudgetslösning rekommenderar jag att vika en av tidningspapper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in