2015-02-03, 08:31
Bannlyst
Var inte Omark rätt kass när han gjorde ett gästspel i Luleå häromåret förresten?
Citera
2015-02-03, 10:25
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Var inte Omark rätt kass när han gjorde ett gästspel i Luleå häromåret förresten?

Rätt bra i Jokerit för tillfället och blir bara bättre och bättre vad det verkar.

Ett drömnamn för det flesta klubbar i Europa.

Men, för att svara på din fråga. Han gjorde 4 poäng på 5 matcher förra säsongen i Luleåtröjan. Kasst? Eller tänker du på gången innan det? Då gjorde han 55 poäng på 53 matcher.
Senast redigerad av Emba 2015-02-03 kl. 10:27.
Citera
2015-02-03, 10:38
Medlem
Ferross avatar
Det vore väldigt kul om Skellefteå kunde få hem några av sina spelare som varit deras stomme de senaste åren, ifall Luleå nu ska storsatsa. Snacka om att det hade kunnat bli grymma matcher då.

Vore även skoj om andra klubbar, t ex Brynäs och Frölunda, kunde få hem spelare som harvar i AHL. Då hade vi kunnat höja kvalitén på SHL rätt så markant på kort tid.

Oavsett så känns det här väldigt spännande!
Citera
2015-02-03, 10:55
Medlem
.-.-.s avatar
Verkar som alla luleiter redan räknat in Omark, Nilsson, Olausson mfl till nästa säsong redan.
Ni lär ju dominera hem nästa säsong, första gången i ligans historia ett lag kammar hem guldet utan att ha förlorat en enda match, och dessutom snittat 7 gjorda mål varje match och 0,5 insläppta.
Det är lika bra att börja planera för segerfesten redan nu.
Man får gratulera!
Citera
2015-02-03, 11:06
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Verkar som alla luleiter redan räknat in Omark, Nilsson, Olausson mfl till nästa säsong redan.
Ni lär ju dominera hem nästa säsong, första gången i ligans historia ett lag kammar hem guldet utan att ha förlorat en enda match, och dessutom snittat 7 gjorda mål varje match och 0,5 insläppta.
Det är lika bra att börja planera för segerfesten redan nu.
Man får gratulera!

Tack, det känns stort.
Citera
2015-02-03, 11:17
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Tack, det känns stort.

Är ju på tiden att mästarna kan få sig nån värdig motståndare, har inte varit så spännande senaste säsongerna när man lekt hem gulden på löpande band, så det här är ju bra för Svensk hockey, ingen vill ju se matcher där alla vet redan innan hur det kommer sluta.
Citera
2015-02-03, 11:20
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Är ju på tiden att mästarna kan få sig nån värdig motståndare, har inte varit så spännande senaste säsongerna när man lekt hem gulden på löpande band, så det här är ju bra för Svensk hockey, ingen vill ju se matcher där alla vet redan innan hur det kommer sluta.

Jag är helt enig!
Citera
2015-02-03, 11:33
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Hela två guld har kommit på ett löpande band!
Citera
2015-02-03, 11:40
Medlem
tcfmogs avatar
Slutspelet kommer visas i CMore, TV4 och TV12.
Citera
2015-02-03, 11:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
Väntar mig nästa Rönnberg-uttalande. "Vi kan inte ta genvägar som luleå gör, som att värva spelare för pengar."
Tja, vad är felet med att satsa stort på sin ungdomsverksamhet???
Luleå har ju ingen alls såg jag....
Citera
2015-02-03, 12:02
Medlem
-=Magnus=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace

Luleå har lag från födda 2007 hela vägen upp till SHL där det som bekant är fri övre åldersgräns. Däremellan finns J16-J20, Hockeygymnasium, camper och damlag.

Det är klart att det kan bli mer, fler och bättre men att påstå att Luleå inte har någon ungdomsverksamhet alls är lite taskigt.
Citera
2015-02-03, 13:02
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Jag tror att du missade poängen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in