Det är ju ändå inte så att Luleå Hockey kommer värva ett NHL-lag. Ska man bränna krutet så kommer man göra det på Omark. I andra hand kommer man bränna pengar på en redan etablerat center. En som närmar sig 30-strecket och har flera VM bakom sig. Rödin är inte riktigt rätt profil och Luleå Hockey kommer inte ha såna pengar att man unnar sig en Rödin för 300 k/mån som blir tredje bästa forward i laget lönemässigt.
Ni har säkert anledning att oroa er för Rödin men det är inte vad Luleå Hockey bör satsa på i första hand.
Vad är det som är så äckligt med att ett fan med hjärta och pengar vill hjälpa sin förening? Nog har du väl själv drömt nån gång att: "Om jag hade hundra miljoner, då hade Brynäs..."
Sen måste ju folk förstå att ingen går in med 250 miljoner rakt av. Jag skulle gissa en långsiktig ökning där Luleå Hockey årligen kan höja sin spelarbudget med 5 miljoner. Det smartaste är ju att avsätta en stor del av förmögenheten i en fond som ger avkastning som i sin tur går till spelarbudgeten. Den som lever får se.
Senast redigerad av Kalle-Kotte 2015-02-02 kl. 22:59.
Vad är det som är så äckligt med att ett fan med hjärta och pengar vill hjälpa sin förening? Nog har du väl själv drömt nån gång att: "Om jag hade hundra miljoner, då hade Brynäs..."
Känslomässigt uttalande i ren avundsjuka, trodde min spoiler gjorde det tydligt. Nåja grattis kan man väl bara säga.
Som Luleå-fan så är denna nyhet en väldigt rolig nyhet. Speciellt eftersom det är en äkta supporter och inte någon pamp utan anknytning till klubben som vill hjälpa.
Jag både hoppas och tror att dom använder pengarna på rätt sätt, och med det menar jag att dom värvar spetsspelare med anknytning till Luleå. Tex dom som redan nämnts: Omark, Fransson, Nilsson osv. Då tror jag att det kan bli riktigt bra!
Sen måste ju folk förstå att ingen går in med 250 miljoner rakt av. Jag skulle gissa en långsiktig ökning där Luleå Hockey årligen kan höja sin spelarbudget med 5 miljoner. Det smartaste är ju att avsätta en stor del av förmögenheten i en fond som ger avkastning som i sin tur går till spelarbudgeten. Den som lever får se.
Ingenting äckligt alls, men det är ju inte lika imponerande som en välskött klubb.