2015-02-02, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced
Så hur mycket tror ni det rör sig om? 250 miljoner? Mer? Mindre?

Som han fick från att vara del av Mojang eller hur mycket han väljer att pumpa in i Luleå?.

Men ja ska man få hem Fransson,Olausson,Omark,Nilsson etc så måste det pumpas in rätt rejäla pengar helt klart.
Citera
2015-02-02, 22:48
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NemasProblemas91
Som han fick från att vara del av Mojang eller hur mycket han väljer att pumpa in i Luleå?
Hur mycket han går in med i Luleå. 250 miljoner kanske är i underkant, det är väl småflis för honom.
Citera
2015-02-02, 22:51
Medlem
Citat:
Hur mycket han går in med i Luleå. 250 miljoner kanske är i underkant, det är väl småflis för honom.

Ja men så är det nog. Men du är nog på rätt spår iallafall.

Sen är det ju så att går den här satsningen som den ska så lär vi dominera SHL många år framöver.
Citera
2015-02-02, 22:55
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Äckligt.

Det är ju ändå inte så att Luleå Hockey kommer värva ett NHL-lag. Ska man bränna krutet så kommer man göra det på Omark. I andra hand kommer man bränna pengar på en redan etablerat center. En som närmar sig 30-strecket och har flera VM bakom sig. Rödin är inte riktigt rätt profil och Luleå Hockey kommer inte ha såna pengar att man unnar sig en Rödin för 300 k/mån som blir tredje bästa forward i laget lönemässigt.

Ni har säkert anledning att oroa er för Rödin men det är inte vad Luleå Hockey bör satsa på i första hand.

Vad är det som är så äckligt med att ett fan med hjärta och pengar vill hjälpa sin förening? Nog har du väl själv drömt nån gång att: "Om jag hade hundra miljoner, då hade Brynäs..."

Sen måste ju folk förstå att ingen går in med 250 miljoner rakt av. Jag skulle gissa en långsiktig ökning där Luleå Hockey årligen kan höja sin spelarbudget med 5 miljoner. Det smartaste är ju att avsätta en stor del av förmögenheten i en fond som ger avkastning som i sin tur går till spelarbudgeten. Den som lever får se.
Senast redigerad av Kalle-Kotte 2015-02-02 kl. 22:59.
Citera
2015-02-02, 22:58
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Vad är det som är så äckligt med att ett fan med hjärta och pengar vill hjälpa sin förening? Nog har du väl själv drömt nån gång att: "Om jag hade hundra miljoner, då hade Brynäs..."
Känslomässigt uttalande i ren avundsjuka, trodde min spoiler gjorde det tydligt. Nåja grattis kan man väl bara säga.
Citera
2015-02-02, 23:00
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Känslomässigt uttalande i ren avundsjuka, trodde min spoiler gjorde det tydligt. Nåja grattis kan man väl bara säga.

Man ska inte ropa hej...
Citera
2015-02-02, 23:00
Medlem
94jackars avatar
Som Luleå-fan så är denna nyhet en väldigt rolig nyhet. Speciellt eftersom det är en äkta supporter och inte någon pamp utan anknytning till klubben som vill hjälpa.
Jag både hoppas och tror att dom använder pengarna på rätt sätt, och med det menar jag att dom värvar spetsspelare med anknytning till Luleå. Tex dom som redan nämnts: Omark, Fransson, Nilsson osv. Då tror jag att det kan bli riktigt bra!
Citera
2015-02-02, 23:02
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Sen måste ju folk förstå att ingen går in med 250 miljoner rakt av. Jag skulle gissa en långsiktig ökning där Luleå Hockey årligen kan höja sin spelarbudget med 5 miljoner. Det smartaste är ju att avsätta en stor del av förmögenheten i en fond som ger avkastning som i sin tur går till spelarbudgeten. Den som lever får se.

Ingenting äckligt alls, men det är ju inte lika imponerande som en välskött klubb.
Citera
2015-02-02, 23:06
Medlem
Giggsys avatar
Luleå tar in Homer o Renberg lagom till play in nu
Citera
2015-02-02, 23:09
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Med sådana summor så skulle de ju kunna plocka hem några av sina NHL-exporter. Det skulle verkligen höja intresset för ligan!
Citera
2015-02-02, 23:10
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSnakeEye
Med sådana summor så skulle de ju kunna plocka hem några av sina NHL-exporter. Det skulle verkligen höja intresset för ligan!

Vilka summor? Det är ju nån knasboll här som drog iväg siffran 250 miljoner ur röven. Det finns ju inga konkreta siffror att ens diskutera än.
Citera
2015-02-02, 23:13
Medlem
Citat:
Vilka summor? Det är ju nån knasboll här som drog iväg siffran 250 miljoner ur röven. Det finns ju inga konkreta siffror att ens diskutera än.

Nej men som du sa så lär ju summorna stiga men årsvis och inte allt på en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in