2015-02-02, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
Fast de har videor där de slaktar andra araber och muslimer där blodet sprutar, där de skär av händer och huvuden, där de skjuter folk i skallarna, ocensurerade, som propaganda.

Nu tänker jag inte säga att jag sett allt, men i somras florerade många av dessa videos på facebook i samband med isis framtåg i Irak. De filmer jag såg var uppenbart fake likaså, men jag antar att muslimer i mellanöstern inte är lika videovålds-bevandrade som oss västerlänningar, så det som i mina ögon mest liknade dåliga effekter i en splatter-rulle från 80-talet, skrämde såklart skiten ur de flesta irakier och syrier.
Jag säger inte att dom inte är jättehemska, skär huvuden av folk och tokigheter, jag säger bara att det enda vi faktiskt VET är att bilden som ges är den som våra västerländska medier ger oss. Vilka ÄR isis egentligen?

Kanske insåg dom att 80-tals effekter skulle syna bluffen, därav klipp precis innan hugget?
Citera
2015-02-02, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
De filmer jag såg var uppenbart fake likaså,
Då föreslår jag att du följer med DoÅ till Irak och ger IS-krigarna en kram från oss alla.
Citera
2015-02-02, 21:25
Medlem
Jag är också säker på att det är fake.

IS är knappast rädda för att väcka omvärldens vrede genom att visa själva halshuggningarna.
Dom har kidnappningsoffren välbevakade i någon rymningssäker bunker.
Senast redigerad av TheBeachParty 2015-02-02 kl. 21:32.
Citera
2015-02-02, 21:29
Medlem
För att filmerna ska bli mer "rumsrena" och spridas på fler siter såklart, hur kan ni INTE koppla det här direkt? och varför i helvete skulle IS som slaktar människor till höger och vänster fejka en avrättning när dom vill att världen ska veta hur skoningslösa dom är?
Citera
2015-02-02, 21:35
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syscrash
Fejk??

Du har inte sett videosekvensen med de avhuggna huvudena som ställts upp på den halshuggna kroppen. Visas inte på nyheterna direkt..

Japan bekräftade nyss att senaste avrättningsvideon var äkta.

Japan bekräftar? USA bekräftar? Europa bekräftar? Ja men då så, då är det äkta. De kan för fan inte säga att något är äkta film på ett mord när man inte får se själva mordet.

Jag tror att filmerna är klippta för att få västerländska pojkar att tro att de är fejk och vända sig mot sina egna ledare. Genialisk idé!
Citera
2015-02-02, 21:57
Medlem
drulmans avatar
Eftersom Japan inte är judestyrt så kan detta knappast vara fejk. Om japsen säger att dom blivit mördade så är det så, tro mig.
Citera
2015-02-02, 22:12
Medlem
syscrashs avatar
Alan Henning's identifierbara kvarlevor:

http://soopermexican.com/wp-content/uploads/2014/10/alan-henning-ISIS-beheading.jpg
Citera
2015-02-02, 22:27
Medlem
Svar på TS fråga:
Det ser inte snyggt ut, när kniven är slö och offret sprattlar. Man klipper bort dödskampen och lägger det avskurna huvudet på den stympade kroppen. Bevis så det räcker, att dådet har skett. (In my opinion.)

Till dig som är en Isis-försvarare: Varför fejka detta? Det är så mycket enklare - och billigare att halshugga i verkligheten än att animera en fiction.

Hoppas Mona Muslim kollar på alla videoavrättningarna.
Citera
2015-02-02, 22:40
Medlem
LeonVances avatar
Det rätta svaret på trådens fråga är att detta är ett psykologiskt trick. Det vi inte får se, det fyller våra hjärnor i åt oss och när hjärnan fyller i detta tomrum så gör den det gärna på det mest hemska och barbariska sätt. Alltså tror vi att det som sker på det bortklippa filmsnutten är mycket värre än det egentligen är. Smart DAESH!
Citera
2015-02-02, 23:10
Medlem
Anledningen till att filmerna där de avrättar västerlänningar är klippta som de är är för att de är ämnade för oss. De vill att så många som möjligt här ska se det, de vill att så många som möjligt här ska visa det. De blodigare filmerna där de avrättar eller stympar inhemska fångar är ett kraftfullt komplement, men sanningen är att de avrättningarna inte alls har samma genomslagskraft i västvärlden som de filmerna med västerlänningar har. Det är inte särskilt konstigt alls, eftersom vi har en starkare koppling till exempelvis en avrättad engelsman än en avrättad syrian.
Citera
2015-02-02, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Det rätta svaret på trådens fråga är att detta är ett psykologiskt trick. Det vi inte får se, det fyller våra hjärnor i åt oss och när hjärnan fyller i detta tomrum så gör den det gärna på det mest hemska och barbariska sätt. Alltså tror vi att det som sker på det bortklippa filmsnutten är mycket värre än det egentligen är. Smart DAESH!
Att kapa av någons huvud med en kniv är inte något som behöver vara varken mer eller mindre än det är för att upplevas som otroligt obehagligt för tittaren. Det finns dessutom ett stort antal såna filmer där ute, som de inte censurerat.
Citera
2015-02-02, 23:52
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turtletoad
Svar på TS fråga:
Det ser inte snyggt ut, när kniven är slö och offret sprattlar. Man klipper bort dödskampen och lägger det avskurna huvudet på den stympade kroppen. Bevis så det räcker, att dådet har skett. (In my opinion.)

Till dig som är en Isis-försvarare: Varför fejka detta? Det är så mycket enklare - och billigare att halshugga i verkligheten än att animera en fiction.

Hoppas Mona Muslim kollar på alla videoavrättningarna.

Tror också det.
De vill se "proffsiga" och att visa en mindre lyckad halshuggning kanske framställer de sig som svagare.
Men jag tänkte såhär: de kanske tror att det visas i media här i västvärlden då själva halshuggningen är borttagen. Vad IS vill är ju att få utrymme i media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in