2015-02-02, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Håller med det är totalt oseriöst av rasistsidor som axpixlat etc att döma de misstänkta på förhand. Men man tar väl alla försök att sprida sitt hat.
Skönt att det finns idioter som dig då som gör sitt bästa för att dölja sanningen. Än så länge har du aldrig haft ett rätt när det gäller etniciteten hos förövare i någon tråd jag läst. Dom är alltså häktade på sannolika skäl, så något finns det nog som åklagaren har att gå på.
Citera
2015-02-02, 18:32
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter.Pointdexter
citat ur expressen -

"Den som har bäst förutsättningar att utreda brottet får ärendet och det skulle tala för att det hamnar i Sverige, säger Lars Andersson, gruppchef på sexualbrottsgruppen"

Tycker inte att Sverige har bäst förutsättningar, vill se riktigt hårda finska poliser ta hand om fallet och bruka förshörsmetoder som Gunvald Larsson gör i beckfilmerna.

Jag tror att han menar att vi i sverige är 1000 gånger mer vana vid att utreda övefallsvåldtäkter gjorda av invandrare. Inte att vi är bättre på att få dem dömda.

Domen kommer att bli: två dömda till fängelse, en skyddstillsyn för fasthållande och 5 frisläppta med ersättning eftersom det inte kunde bevisas att de stoppat in den. -"De bara kom i BOs ansikte och över hennes bröst".

Ingen utvisning.

Straffet och rättegången är i sverige alltid mot BO och det är BO som får betala priset. Upprättelse finns inte i sverige.
Citera
2015-02-02, 18:32
Medlem
senapslamms avatar
SVT ABC nytt mörkar och säger att det var "svenskar". Jag ringde redaktionen 08-7847750, och de var mycket irriterade över samtal. Argumentet var att det var svenska medborgare sa han som svarade, samt att för övrigt är svenskar överrepresenterade gällande sexualbrott. Han sa att det kokar bland tittarna.
Citera
2015-02-02, 18:33
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
SVT ABC nytt mörkar och säger att det var "svenskar". Jag ringde redaktionen 08-7847750, och de var mycket irriterade över samtal. Argumentet var att det var svenska medborgare sa han som svarade, samt att för övrigt är svenskar överrepresenterade gällande sexualbrott. Han sa att det kokar bland tittarna.

Är tittarna förbannade för att det är importerat slödder som gjort det eller för själva våldtäkten?
Citera
2015-02-02, 18:36
Medlem
alibjorns avatar
Vad kan de tänks få för straff om de fälls?
Vad har getts tidigare?
Citera
2015-02-02, 18:38
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Enligt Fria tider så ropade hon "Negrerna, ta fast negrerna":

Så hon låter inte som en inbiten mångkulturanhängare i alla fall. De brukar ha ett annat språkbruk.
I den situationen hade dieselåsa ropat ta fast negrerna.
Betvivlar att man tänker på att få fram den för stunden politiskt korrekta benämningen av dessa....
Fast det är ju bara vad jag tror.
Citera
2015-02-02, 18:39
Medlem
Enligt iltalehti.fi kommer totalt fyra misstänka gärningsmän begäras fortsatt häktade i det egentliga finlands tingsrätt i morgon medans förundersökningen förflyttas till Sverige.

Edit: Postar även en Länk till tingrätten i åbo.

http://www.oikeus.fi/karajaoikeudet/varsinais-suomenkarajaoikeus/sv/index.html
Senast redigerad av gs-v-se 2015-02-02 kl. 19:09.
Citera
2015-02-02, 18:43
Medlem
karjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Betvivlar att man tänker på att få fram den för stunden politiskt korrekta benämningen av dessa....

Så är det ju. Var det inte nån SSU-hona som tidigare gastade om negrer på fyllan och i vredesmod? Skulle någon köra upp sin negerkuk i mitt rektum, så skulle jag inte ropa "Ta fast dom mörkhyade männen av afrikansk härkomst", utan såklart "Ta fast negerjävlarna!". Det gör nog dom flesta antirasister rent instinktivt i ett sådan fall också.
Citera
2015-02-02, 18:43
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw

Om nu inte dieselåsa faktiskt skulle ropat -"stoppa de äkta, riktiga svenskarna som byggt vårt land, jag vill prata med dem!"

Undrar varför finnarna släppte dem till sverige om de nu var på Finskt vatten?
Får man göra så?
Citera
2015-02-02, 18:44
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alibjorn
Vad kan de tänks få för straff om de fälls?
Vad har getts tidigare?
Tror nog de frias svårt att utreda om hon var med på det eller inte. Som När de 3 hockeyspelarna våldtog en ung stupfull tjej på hotel i Stockholm. De erkände alla 3 att de tryckt på hela natten men trodde att hon gillade det.
Svennar den gången, ord mot ord = friades.
Citera
2015-02-02, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Tror nog de frias svårt att utreda om hon var med på det eller inte. Som När de 3 hockeyspelarna våldtog en ung stupfull tjej på hotel i Stockholm. De erkände alla 3 att de tryckt på hela natten men trodde att hon gillade det.
Svennar den gången, ord mot ord = friades.
I tidigare inlägg har du sagt att man inte ska döma de som är misstänkta nu förrän det varit rättegång. Nu säger du att hockeyspelarna våldtog en tjej trots att dom blev friade?
Citera
2015-02-02, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gs-v-se
Enligt iltalehti.fi kommer totalt fyra misstänka gärningsmän begäras fortsatt häktade i det egentliga finlands tingsrätt i morgon. Förundersökningen förflyttas till Sverige.

Edit: Postar även en Länk till tingrätten i åbo.

http://www.oikeus.fi/karajaoikeudet/varsinais-suomenkarajaoikeus/sv/index.html

Så med andra ord kommer dom gå fria då åtalet kommer läggas ned.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in