2015-01-31, 18:29
Medlem
Har gått och funderat med och mer på att skaffa något med en diesel v8. Är kanske lite skadad från jobbet men att få sota ur en diesel 8:a i bland verkar himla trevligt.
Har kollat runt lite men är inte alldeles enkelt. Tittar man på europeiska typ audi med 4,2 tdi eller mb med v8 och dubbelturbo så är skatten vrålhög. Tittar lite åt F150 som går att C regga och få låg skatt och ett oerhört behagligt motorljud på. Fast då får man istället bara köra 90. Dessutom finns det inga bra alternativ tillsalu i närheten. Finns väldigt få på blocket.
Varför ska dagens samfund förstöra för oss som vill åka stora dieslar. Dessa jävla trädkramare överallt i sina priusbilar. Vete fan hur jag ska göra. Hjärtat säger handla men hjärnan ifrån som fasen. Sitter inte i sjön idag bilmässigt. Åker bra fint med T6:an idag men lite mer kraft är ju aldrig något problem.
Citera
2015-01-31, 18:47
Medlem
Balkan-Kings avatar
F150?

Mexikanske kartellers fortrukne transportbil for mishandlede lik og vapen?
Citera
2015-01-31, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RallyFrida
Varför ska dagens samfund förstöra för oss som vill åka stora dieslar. Dessa jävla trädkramare överallt i sina priusbilar. Vete fan hur jag ska göra. Hjärtat säger handla men hjärnan ifrån som fasen. Sitter inte i sjön idag bilmässigt. Åker bra fint med T6:an idag men lite mer kraft är ju aldrig något problem.

Ja - grejen är ju att man inte direkt beskattar "enhetligt" heller om det är miljön man tänker på. Man kan ju köra runt med stora bensinmotorer som drar mycket mer soppa (=mer koldioxid) än motsvarande diesel - men ändå beskattar man dessa mycket mindre. Det är ju lite som elen som man också tar den jävla s k "energiskatten" för (50% totalt sett av det "rullande" priset per kWh ungefär är skatt) - trots att det är den "renaste" energiformen.

Det är ju rätt uppenbart att man vill ha en "kassako" för staten snarare än att göra nåt åt miljöproblemen. Dieslar drar mindre soppa och är billigare i drift - då måste dom ju "straffbeskattas" så att folk inte kan/vill köpa dom.
Citera
2015-01-31, 23:32
Medlem
Baalzamons avatar
Många av de diesel-V8 som finns i bilar har ju en tändföljd som gör att de inte låter som en riktig amerikansk V8. Är det inte så till exempel, att chevrolet hade en gammal dieselåtta som lät "rätt" men som sedan ersattes med en annan som var en bättre motor men lät "fel"?

Annars åkte jag med en gammal scaniabuss inne på ett industriområde som hade ett riktigt grymt läte, den borde ha varit från nittiotalet skulle jag tro. Den är väl tung som satan men det hade annars varit kul att lirka ner en sådan motor i någon gammal jaguar eller caprice liknande.
Citera
2015-02-01, 13:26
Medlem
Isopropanols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Många av de diesel-V8 som finns i bilar har ju en tändföljd som gör att de inte låter som en riktig amerikansk V8. Är det inte så till exempel, att chevrolet hade en gammal dieselåtta som lät "rätt" men som sedan ersattes med en annan som var en bättre motor men lät "fel"?

Annars åkte jag med en gammal scaniabuss inne på ett industriområde som hade ett riktigt grymt läte, den borde ha varit från nittiotalet skulle jag tro. Den är väl tung som satan men det hade annars varit kul att lirka ner en sådan motor i någon gammal jaguar eller caprice liknande.

Får du ner Scanias Diesel V8 i en Caprice så ska jag bli mycket imponerad!

Köp dig en Suburban med 6.2l diesel, om du hittar någon som inte ser förjävlig ut
Citera
2015-02-01, 14:22
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
Jo jag skulle också vilja ha en vulgopickis men kanske skaffar den om jag flyttar till USA. Men du kan ju typa om en till c-kort. Sen duger ju (riktiga) 80-90 rätt bra annars är det ju bara böter upp till en viss gräns.
Citera
2015-02-01, 20:07
Medlem
Kan ni länka en F-150 med V8 Diesel? Har nämligen ALDRIG sett en.

F-150 , Det är Bensinare. F250 och upppåt finns det dock Diesel åttor att tillgå..

C-regga en F-150 är inte på frågan, En F-150 är inte mycket större och tyngre än en Navara/Hilux..

Pickuperna är dyra att inhandla medans Van versionerna oftast kursar mycket bättre.
Exempelvis
http://www.blocket.se/jonkoping/Ford_e350_tristar_58276696.htm?ca=1_8&w=3

150 är minst, 250 sen, 350, sen 450 åå så forstätter det.

Dock finns det inte många 450 i Sverige då det inte är tillåtet att regga in en sån mera..

Dodge Ram finns däremot 1500 (samma storlek som F-150) med Diesel men det kom för högst 2 år sen dock en 6-cylindrig (som dem övriga Dodgarna) "Eco motor" men då kursar dem ju över 400k

Köp en Merca 200D om syftet är att "sota ur den" då man sotar ur den engång per år om du ligger och meskör . Annat om du ställer upp pumpen men köper inte en diesel för att få "sota ur den"
Citera
2015-02-01, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nejdetbliringet
Kan ni länka en F-150 med V8 Diesel? Har nämligen ALDRIG sett en.

F-150 , Det är Bensinare. F250 och upppåt finns det dock Diesel åttor att tillgå..

C-regga en F-150 är inte på frågan, En F-150 är inte mycket större och tyngre än en Navara/Hilux..

Pickuperna är dyra att inhandla medans Van versionerna oftast kursar mycket bättre.
Exempelvis

Dock finns det inte många 450 i Sverige då det inte är tillåtet att regga in en sån mera..

Dodge Ram finns däremot 1500 (samma storlek som F-150) med Diesel men det kom för högst 2 år sen dock en 6-cylindrig (som dem övriga Dodgarna) "Eco motor" men då kursar dem ju över 400k

Köp en Merca 200D om syftet är att "sota ur den" då man sotar ur den engång per år om du ligger och meskör . Annat om du ställer upp pumpen men köper inte en diesel för att få "sota ur den"

F-150 är för övrigt oerhört populär i staterna

The most popular variant of the F-Series is the*F-150. It has been the*best-selling vehicle in the United States*for the past 32 years,[1]*and the best-selling pick-up for 43 years,[2]*

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Ford_F-Series
Senast redigerad av lindome 2015-02-01 kl. 21:39.
Citera
2015-02-02, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindome
F-150 är för övrigt oerhört populär i staterna

The most popular variant of the F-Series is the*F-150. It has been the*best-selling vehicle in the United States*for the past 32 years,[1]*and the best-selling pick-up for 43 years,[2]*

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Ford_F-Series

Det vet Jag väll?!? ÄR ju Usa mest sålda Pickis och det har Jag vetat väldigt länge...

Säger bara att dem finns inte som diesel ...
Citera
2015-02-02, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [U
nejdetbliringet|52106685]Kan ni länka en F-150 med V8 Diesel? Har nämligen ALDRIG sett en. [/u]

Exempelvis

då får du vidga dina vyer. För det har jag. Även fast v6 dieslar är vanligast så finns det V8 diesel. oklart om det är original eller om någon bytt motor. men har faktiskt sett en med V8 diesel på blocket för ett tag sedan
Citera
2015-02-02, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RallyFrida
då får du vidga dina vyer. För det har jag. Även fast v6 dieslar är vanligast så finns det V8 diesel. oklart om det är original eller om någon bytt motor. men har faktiskt sett en med V8 diesel på blocket för ett tag sedan

Haha JA det får Jag absolut göra....

Självklart att det finns OM man byter motor själv.....

Jag trodde vi pratade 'serietilverkade'

Finns det förresten nån Jänk pick-up med DIESEL V6?? Trodde dem hade Raka 6or???

Ja även här talar Jag om serietilverkande..
Citera
2015-02-02, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nejdetbliringet
Finns det förresten nån Jänk pick-up med DIESEL V6?? Trodde dem hade Raka 6or???

Ja även här talar Jag om serietilverkande..

2014 Ram 1500 EcoDiesel V6
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in