2015-02-01, 15:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glue
Alla dessa punkter har säkerligen utretts av polis och uppenbarligen har han alibi, inget motiv osv. Annars hade han suttit häktad och inte US.
Han ingick ju i kompisgänget, kanske hade han och den aktuella väninnan (som varit i kontakt med polisen i ärendet) samtalat med varandra. Den nye ville kanske hålla sig i bakgrunden så långt som möjligt om det nu var känt bland vänner att TS skulle träffa US den kvällen.
Enligt källor hade TS påtalat för en väninna att vara uppmärksam ifall hon var i knipa, TS kanske inte ville blanda in den nye i sin relation till exet..
Tycker också att vi ska lämna den nye utanför detta, han är ute i det fria av en anledning.
Han är ute i det fria eftersom ex.maken är den man vet träffade henne på kvällen och man utgår ifrån att han var den som sist såg henne i livet.
Om det är så att nya sambon sökt upp henne vid bryggan efter att exet lämnat så är han den som såg henne sist i livet .... Alltså är givetvis hans görande och låtande för kvällen av intresse.

Edit:
Bara att man vill bli lämnad i bakgrunden och inte synas - identifieras som partner - utan överlåter kontakter med polis till kompisar tycker jag framstår som jäkligt udda.
Citera
2015-02-01, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han är ute i det fria eftersom ex.maken är den man vet träffade henne på kvällen och man utgår ifrån att han var den som sist såg henne i livet.
Om det är så att nya sambon sökt upp henne vid bryggan efter att exet lämnat så är han den som såg henne sist i livet .... Alltså är givetvis hans görande och låtande för kvällen av intresse.

Edit:
Bara att man vill bli lämnad i bakgrunden och inte synas - identifieras som partner - utan överlåter kontakter med polis till kompisar tycker jag framstår som jäkligt udda.
Att anledningen till att exmaken och ingen annan sitter häktad skulle vara att exmaken sist såg henne i livet vet inte vi. Det kan finnas fler orsaker.

Att vilja hålla sig i bakgrunden gentemot exmaken kan vara av hänsyn till TS, att man vetat att det var känsligt och att hon känt sig "hotad" av US.

Tycker US verkar ha ett starkare motiv iaf.
Citera
2015-02-01, 15:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Att anledningen till att exmaken och ingen annan sitter häktad skulle vara att exmaken sist såg henne i livet vet inte vi. Det kan finnas fler orsaker.

Ja självklart kan det göra det.

Citat:
Att vilja hålla sig i bakgrunden gentemot exmaken kan vara av hänsyn till TS, att man vetat att det var känsligt och att hon känt sig "hotad" av US.
Om han var medveten om att hon kände sig hotad av US så vore det väl ännu mer angeläget att han hade koll på att de träffades och att han aldrig dök upp hemma.
Det får det alltså att framstå som mer udda när han överlåter åt en väninna att sköta kontakterna med polisen än tvärtom.
Citat:
Tycker US verkar ha ett starkare motiv iaf.
Såvitt vi vet - ja.
Citera
2015-02-01, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja självklart kan det göra det.

Om han var medveten om att hon kände sig hotad av US så vore det väl ännu mer angeläget att han hade koll på att de träffades och att han aldrig dök upp hemma.
Det får det alltså att framstå som mer udda när han överlåter åt en väninna att sköta kontakterna med polisen än tvärtom.

Såvitt vi vet - ja.
Tänker mig att hennes upplevda hotbild från exmaken kan ha att göra just med hennes nya kärlek, att hon flyttat dit samt att hon ville skiljas. Han kanske inte ville spä på än värre medan hon var där.
Det är ju möjligt att även den nye kärleken försökt nå TS alternativt begett sig ut för att leta efter henne allt eftersom tiden gick, vem vet.
Citera
2015-02-01, 15:38
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Tänker mig att hennes upplevda hotbild från exmaken kan ha att göra just med hennes nya kärlek, att hon flyttat dit samt att hon ville skiljas. Han kanske inte ville spä på än värre medan hon var där.
Det är ju möjligt att även den nye kärleken försökt nå TS alternativt begett sig ut för att leta efter henne allt eftersom tiden gick, vem vet.

Förmodligen har han försökt få kontakt henne, men det är heller inte säkert att han visste att TS skulle träffa US. Han kanske hade motsatt sig mötet pga problemen kring paret. TS kan ha tänkt att han ska hållas utanför deras 20-åriga relation. Att det var deras bekymmer och kanske för att en konflikt med den nye hade blommat upp om kännedom. Kan ha varit ett pressat läge för TS. (Mina spek.)
Citera
2015-02-01, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Förmodligen har han försökt få kontakt henne, men det är heller inte säkert att han visste att TS skulle träffa US. Han kanske hade motsatt sig mötet pga problemen kring paret. TS kan ha tänkt att han ska hållas utanför deras 20-åriga relation. Att det var deras bekymmer och kanske för att en konflikt med den nye hade blommat upp om kännedom. Kan ha varit ett pressat läge för TS. (Mina spek.)
Nej, det är ju inte säkert han visste det.

Dumt vore det dock om han på något vis skulle motsatt sig ett möte, ex-paret hade ju gemensamma barn.
Citera
2015-02-01, 15:48
Medlem
Jag tycker inte vi ska dra in hennes nya i spekulationerna! I nuläget tycker jag det är fruktansvärt orättvist att diskutera hans beteende. Han mår nog skit över vad som hänt och har kanske många "tänk om" tankar.
Citera
2015-02-01, 15:53
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Nej, det är ju inte säkert han visste det.

Dumt vore det dock om han på något vis skulle motsatt sig ett möte, ex-paret hade ju gemensamma barn.

Om..
Så var det nog inte för de gemensamma barnen, utan för hotbilden bekantskapskretsen kände till.
Att t ex. sitta och berätta vilken galning han är, hotfull och otrevlig ena dagen, för att sedan träffas den andra rimmar dåligt.

Barnen är inga hjälplösa spädbarn, utan tonåringar som iaf innan detta tragiska kunde föra sin egen talan gällande sin situation.
Citera
2015-02-01, 16:00
Medlem
Citat:
Vi vet inte ens om det var ex-maken som sist såg henne i livet. Eller har polisen offentliggjort detta.
Citera
2015-02-01, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Vi vet inte ens om det var ex-maken som sist såg henne i livet. Eller har polisen offentliggjort detta.

Nej, det är inte mycket vi fått veta än så länge, men misstankegraden har höjts från skäligen till sannolikt misstänkt för mord. Det måste finnas något med substans bakom det.
Citera
2015-02-01, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Nej, i mitt svar var det egentligen vad jag menade att få fram. Var lite otydlig där.
Citera
2015-02-01, 16:16
Medlem
Citat:
Nej, i mitt svar var det egentligen vad jag menade att få fram. Var lite otydlig där.

Någonting har polisen på US. Kanske vet de att TS var i villan i Sigtuna kvällen innan hon anmäldes försvunnen medan US förnekar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in