2015-02-01, 00:51
Bannlyst
Ta det lungt nu alla själasörjare... Jag har tidigare i tråden sagt att det enda sättet en människa skall
tacka för kaffet är via hög ålder..

Tycker vi har ett rätt solklart fall här där man har valt att sluta kommunicera med varandra, kvinnan har valt att vandra vidare (vilket självklart är helt okay) dock skall man göra det på ett snyggt sätt. Enligt min mening har det skötts illa. Man behöver inte så salt i såren, även om man är tokförälskad.

Har en man då rätt att ta lagen i egna händer??? - knappast. Jag jobbar själv inom sektorn larm inom hem och företag.. Vi har en "goofy" salespitch som lyder följande : ge inte tjuven en chans!

Detsamma gäller inom relationer! Säkert 100 000 pers som vart in och läst tråden...många av dom är unga och kommer fatta beslut om separationer inom sin tid, kan detta på nåt sätt ge dom lite guidance att sköta deras avslut på ett snyggt sätt, så är jag nöjd. I den perfektaste av världar skulle vi inte ens ha den här diskussionen.
Senast redigerad av peheis666 2015-02-01 kl. 00:57.
Citera
2015-02-01, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
Ta det lungt nu alla själasörjare... Jag har tidigare i tråden sagt att det enda sättet en människa skall

Tycker vi har ett rätt solklart fall här där man har valt att sluta kommunicera med varandra, kvinnan har valt att vandra vidare (vilket självklart är helt okay) dock skall man göra det på ett snyggt sätt. Enligt min mening har det skötts illa. Man behöver inte så salt i såren, även om man är tokförälskad.

Har en man då rätt att ta lagen i egna händer??? - knappast. Jag jobbar själv inom sektorn larm inom hem och företag.. Vi har en "goofy" salespitch som lyder följande : ge inte tjuven en chans!

Detsamma gäller inom relationer! Säkert 100 000 pers som vart in och läst tråden...många av dom är unga och kommer fatta beslut om separationer inom sin tid, kan detta på nåt sätt ge dom lite guidance att sköta deras avslut på ett snyggt sätt, så är jag nöjd. I den perfektaste av världar skulle vi inte ens ha den här diskussionen.

00.09 så uttryckte du dig så här

Finns väl inte en kvinna i Sverige som inte vet vilken farlig situation dom är i när det gäller variablerna ; skilsmässa/barn/lösöre/kränkt man.... är ju typ den enda chans som hindrar en kvinna att bli 95 år gammal i dagens samhälle
Citera
2015-02-01, 01:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
00.09 så uttryckte du dig så här

Finns väl inte en kvinna i Sverige som inte vet vilken farlig situation dom är i när det gäller variablerna ; skilsmässa/barn/lösöre/kränkt man.... är ju typ den enda chans som hindrar en kvinna att bli 95 år gammal i dagens samhälle

Absolut..så är det vi män investerar allt i ett förhållande. Kompisar och så vidare betyder ingenting för en man jämfört med hustru, barn och hus.

Många av kvinnorna behåller hela kompisgrejen.

När det pajjar finns självklart risken hos vissa män inom denna population att det snurrar duktigt i huvudet, säger nu inte att så är fallet i Sigtuna, men låter ju inte heller osannolikt.
Citera
2015-02-01, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666

Jag förstår verkligen inte vad du anser skulle vara ett snyggt sätt? Jag tror jag förstår din tankegång i övrigt.

Jag vill inte tro att en skilsmässa är en enkel eller snabb sak efter 15 år och två barn tillsammans. Därför anser jag det ganska ovidkommande när skilsmässoansökan inkommit. De visste nog att det var över långt innan pappren skrevs på, och har förhoppningsvis tänkt efter några varv innan dess.

Enligt min erfarenhet så är papperna en rent byråkratisk sak, för de flesta som skiljer sig. De har redan varit på väg dit, gjort nya försök, kanske till och med separerat innan de skriver under. Avslutningsprocessen är liksom gjord, rent känslomässigt.

Tycker inte det är rimligt att man vare sig ska bo ihop eller isolera sig för att inte riskera att få känslor för någon annan under betänketiden. Inte heller att man inte ska agera om man fått känslor för någon ny om det är över med den gamla. Det kan snarare leda till mer bitterhet mellan de skiljande parterna.

Sen tror jag att det för alla är jobbigt om den andra parten har "lättare" att gå vidare.
Senast redigerad av Boobbo 2015-02-01 kl. 01:33.
Citera
2015-02-01, 09:47
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Vad man kan se från facebook så verkar deras förhållande känslomässigt ha avslutats i augusti, att det sen dröjer med en formell påskrift är fullt naturligt. Man ska bestämma om någon ska bo kvar. Den/de som flyttar behöver någonstans att bo, vart ska barnen bo m.m. Att få tag i en bostad med pendelavstånd till Arlanda är inte lätt om man inte har ekonomi att köpa något och att TS flyttade in hos en man kan mycket väl bara vara en kompis som ställde upp, jag har själv hjälpt en person av motsatt kön i samma situation.

Att separera handlar mycket om ekonomi då flertalet gemensamma kostnader ska betalas av var och en och då känns det bättre om man fortfarande är lagligt gifta tills man är överens om bodelning m.m.

Även om jag inte har mycket till övers för kommunister så tycker jag BO får för mycket skit här i tråden, två barn har förlorat sin mamma så visa lite respekt.
Citera
2015-02-01, 10:22
Medlem
WaS-ToYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boobbo

Jag vill inte tro att en skilsmässa är en enkel eller snabb sak efter 15 år och två barn tillsammans.

Tro gör man i kyrkan, en skilsmässa efter många år tillsammans och med flera gemensamma barn, hus osv kan vara väldigt enkel även om ena partnern skulle ha varit otrogen och det vet jag av personlig erfarenhet.
Citera
2015-02-01, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frassefras
Om vissa män lär sig att inte bete sig som apor så blir det inte resultatet. Om mannen drar iväg såpass känslomässigt att han inte kan fungera som en normal människa så är det på honom- han får väl lära sig lite jävla självkontroll och måttlighet istället för att bete sig som ett jävla kontrollöst djur. Att man blev lite ledsen och kränkt över att kvinnan har hittat en ny rättfärdigar inte att man går ut och har ihjäl henne.
Lägg ansvaret där det hör hemma- hos mannen som mördade henne.

Det är långt ifrån fastslaget att kvinnan alls mördats. Hon kan lika gärna suttit och pratat i mobilen vid bryggan med baken på bryggan och fötterna på isen. För att sedan utan att tänka sig för ställa sig upp på den tunna isen.

Om det visar sig att kvinnan är mördad, så är det inte säkert att den häktade mannen gjort det.
Citera
2015-02-01, 11:36
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAEN
Det är långt ifrån fastslaget att kvinnan alls mördats. Hon kan lika gärna suttit och pratat i mobilen vid bryggan med baken på bryggan och fötterna på isen. För att sedan utan att tänka sig för ställa sig upp på den tunna isen.

Om det visar sig att kvinnan är mördad, så är det inte säkert att den häktade mannen gjort det.
Att hon är mördad är jag övertygad om men sen finns det en viss risk att det inte är ställt utom allt rimligt tvivel att det kan vara någon annan än maken. Polisens vädjan om vittnen tyder på mord och att de behöver hjälp att knyta någon till mordet.
Citera
2015-02-01, 11:51
Medlem
Vädjan om vittnen kan ju också ses som en sista utredningsåtgärd innan nedläggning av förundersökning om mord. Det kan tyda på att de inte vet något.

Polisen uppger att de inte vet dödsorsaken. http://www.expressen.se/nyheter/doda-kvinnan-hade-ansokt-om-skilsmassa/
Citera
2015-02-01, 11:55
Medlem
Skulle det slås fast att kvinnan är mördad, så talar ju all statistik och erfarenhet för att det är den häktade mannen som gjort det.

Däremot har det, vad jag kan förstå (efter att ha läst hela tråden), inte framkommit något i sak som pekar på att mannen är den skyldiga (bortsett från det uppenbara att han är hennes svikna exman och häktad).
Citera
2015-02-01, 11:58
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Han MR tycks leva som han lär, äger inga fastigheter eller bil.
Var det pga honom som hon var så politiskt aktiv det sista?
Citera
2015-02-01, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Han MR tycks leva som han lär, äger inga fastigheter eller bil.
Var det pga honom som hon var så politiskt aktiv det sista?

Vem är MR och varför tror du att han var hennes nya man. Oavsett verkar hon ha politiskt aktiv under en längre tid och även en kvinna kan vara politiskt aktiv på egen kraft, hon behöver inte en man till detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in