Citat:
Ursprungligen postat av
peheis666
Ta det lungt nu alla själasörjare... Jag har tidigare i tråden sagt att det enda sättet en människa skall
tacka för kaffet är via hög ålder..
Tycker vi har ett rätt solklart fall här där man har valt att sluta kommunicera med varandra, kvinnan har valt att vandra vidare (vilket självklart är helt okay) dock skall man göra det på ett snyggt sätt. Enligt min mening har det skötts illa. Man behöver inte så salt i såren, även om man är tokförälskad.
Har en man då rätt att ta lagen i egna händer??? - knappast. Jag jobbar själv inom sektorn larm inom hem och företag.. Vi har en "goofy" salespitch som lyder följande : ge inte tjuven en chans!
Detsamma gäller inom relationer! Säkert 100 000 pers som vart in och läst tråden...många av dom är unga och kommer fatta beslut om separationer inom sin tid, kan detta på nåt sätt ge dom lite guidance att sköta deras avslut på ett snyggt sätt, så är jag nöjd. I den perfektaste av världar skulle vi inte ens ha den här diskussionen.
Jag förstår verkligen inte vad du anser skulle vara ett snyggt sätt? Jag tror jag förstår din tankegång i övrigt.
Jag vill inte tro att en skilsmässa är en enkel eller snabb sak efter 15 år och två barn tillsammans. Därför anser jag det ganska ovidkommande när skilsmässoansökan inkommit. De visste nog att det var över långt innan pappren skrevs på, och har förhoppningsvis tänkt efter några varv innan dess.
Enligt min erfarenhet så är papperna en rent byråkratisk sak, för de flesta som skiljer sig. De har redan varit på väg dit, gjort nya försök, kanske till och med separerat innan de skriver under. Avslutningsprocessen är liksom gjord, rent känslomässigt.
Tycker inte det är rimligt att man vare sig ska bo ihop eller isolera sig för att inte riskera att få känslor för någon annan under betänketiden. Inte heller att man inte ska agera om man fått känslor för någon ny om det är över med den gamla. Det kan snarare leda till mer bitterhet mellan de skiljande parterna.
Sen tror jag att det för alla är jobbigt om den andra parten har "lättare" att gå vidare.