2015-01-31, 23:59
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jodå. Såpass mycket att jag även kan se när ordet användas som en floskel.

Och en precis beskrivning av din retorik.

Ja.
Var så god Bogomil. Det är upp till betraktaren. Och du är inte den anda betraktaren på Flashback.
OCH jag litar helt och hållet på min kompetens inom området.
Citera
2015-01-31, 23:59
Medlem
Fris avatar
Gud finns inte. Svartrockarna som med våld dikterar hur och vem som måste och inte får ha sex med vem och hur, gör så som en härskartaktikt för att förtrycka sina förslavade idioter som "trooor" på deras lögner. Religion är en politisk metod att förtrycka människor. Sex är en nödvändig förutsättning för mänsklighetes existens och därför en maktfaktor för skäggpsykopaterna att ta kontroll över för att girigt berika sig själva.
Citera
2015-02-01, 00:00
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Niklas Långström. Psykiatriprofessor på Karolinska institutet beskriver pedofili som en SEXUELL STÖRNING. Det gör jag med.

Samtidigt som du presenterar vag slingre-retorik omkring religiösa urkunder som legitimerar sjuka sexuella orienteringer.
Citera
2015-02-01, 00:02
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Samtidigt som du presenterar vag slingre-retorik omkring religiösa urkunder som legitimerar sjuka sexuella orienteringer.
Det är enbart hur du vill få mig att framstå av någon underlig anledning.
Jag vet vad jag tycker och tänker och vet min egen kompetens på området.
Här inne pratar jag om sexualiteten inom religion och fördomar som finns runt sexualiteten inom religioner.
Vad pratar du om då?
Citera
2015-02-01, 00:05
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Var så god Bogomil. Det är upp till betraktaren. Och du är inte den anda betraktaren på Flashback.

Men jag är nog blant dom aktiva medlemmer som tydligast ser och påpekar kontrasten mellan en sund semantik och slingre-retorik. Vilket jag hoppas att majoriteten av läsare kan se också.

Citat:
OCH jag litar helt och hållet på min kompetens inom området.

Japp, Dunning-Kruger tanten
Citera
2015-02-01, 00:08
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det är enbart hur du vill få mig att framstå av någon underlig anledning.
Jag vet vad jag tycker och tänker och vet min egen kompetens på området.
Här inne pratar jag om sexualiteten inom religion och fördomar som finns runt sexualiteten inom religioner.

Utan att vilja specificera eller precisera vad det är du refererar till ... och istället presenterar slingre-retorik om "dom andra gör det också" och liknande omfokusering.
Citera
2015-02-01, 00:09
Bannlyst
Citat:
Niklas Långström. Psykiatriprofessor på Karolinska institutet beskriver pedofili som en SEXUELL STÖRNING. Det gör jag med.
Då är han en sockerlindare(som du) som fiffigt kallar det "sexuell störning" och utesluter att det mest har med deras hjärna att göra med.
Citera
2015-02-01, 00:10
Medlem
InCognitiums avatar
Citat:
Ett direkt fokus på vissa religioners tydliga missbruk av sexualitet (såväl manschauvinsim som puritanism) per se skulle vara ett relevant bidrag till denna tråd.

Som sagt så står det en fritt om man vill försöka förstå sexualiteten med hjälp av religiösa idéer. Fördelen kan vara att de, till skillnad från hur många betraktar sex idag, har vidgat perspektivet något bortom kall reproduktion eller en rent hedonistisk aktivitet. Att bara peka på att det finns exempel på religiösa sexmissbrukare räcker inte för att säga att allt skulle vara av ondo. Jag tippar på att det finns många med goda knullkunskaper från tidigare generationer som uttalat sig inom ramarna för religiös doktrin. I slutändan får man ändå hitta sin egen åsikt, det farliga i sammanhanget är inte religion utan att ta fasta på dogma som strider mot ens medfödda temperament.

Kring sex finns många normer och tabun, oavsett man ser på saken religiöst eller profant.
Citera
2015-02-01, 00:10
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Men jag är nog blant dom aktiva medlemmer som tydligast ser och påpekar kontrasten mellan en sund semantik och slingre-retorik. Vilket jag hoppas att majoriteten av läsare kan se också.

Japp, Dunning-Kruger tanten
Vad bra Bogomil.
Då lämnar jag här med över ordet till dig i debatten: Varför är sexualiteten fel i vissa religioner
Var så god att ta över. Din tur att komma med intelligenta påståenden/funderingar i sakfrågan. Sexualiteten inom vissa religioner.
Citera
2015-02-01, 00:13
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Då är han en sockerlindare(som du) som fiffigt kallar det "sexuell störning" och utesluter att det mest har med deras hjärna att göra med.
Inte sitter då störningen i könsorganet om du tror det?
Citera
2015-02-01, 00:18
Bannlyst
Citat:
Inte sitter då störningen i könsorganet om du tror det?
Är detta ett projicerande försök till att få "sista ordet"? Varsågod säger jag då.
Citera
2015-02-01, 00:19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
[b]Då lämnar jag här med över ordet till dig i debatten: Varför är sexualiteten fel i vissa religioner

Det har jag visst redan svarat dig direkt om nyss. Men OK:

Primärt p.g.a. månge tros-systemers/religioners svaga verklighets-relation och/eller pådyvlande teisms fixering vid "arguments from ignorance".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in