2015-01-31, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej hon var ju klar med sitt äktenskap så för hennes del fanns det ju inga känslor kvar för det gamla förhållandet.

Tänk så djävla skönt det skulle vara om människor kunde avsluta något innan det börjas på något nytt.

Ja, hon hade ju lämnat honom och flyttat därifrån. Är inte det att göra slut med nån?
Citera
2015-01-31, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbelita
Förhållandet med maken var ju uppenbarligen slut, även om dom i juridisk mening fortfarande var gifta. Förhållanden brukar väl baseras på känslor snarare än papper numera, så huruvida hon verkligen varit otrogen är väl en individuell tolkning. Och nej, jag tror absolut inte att hon umgicks romantiskt med nån innan hon separerade från sin man. Att man blir förälskad i nån ny är en ganska vanlig anledning till skilsmässa skulle jag tro, det betyder dock inte att man inleder ett förhållande med den personen.
Fast hon hade ju redan flyttat in till in sin nya den 7 dec så nya förhållandet måste ju ha pågått en längre tid. Sånt sker ju inte över en natt att man flyttar ihop! I aug verkade äktenskapet med US rätt lyckligt men nångång under hösten måste hon ju ha träffat MR och smusslade kanske ända fram till flytten. Finns mycket man man kan skylla på när man har har häst och är fackligt engagerad. Flytten kanske blev abrupt och sen kom kravet på skilsmässa en vecka efter.
Citera
2015-01-31, 23:08
Medlem
urwalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Fast hon hade ju redan flyttat in till in sin nya den 7 dec så nya förhållandet måste ju ha pågått en längre tid. Sånt sker ju inte över en natt att man flyttar ihop! I aug verkade äktenskapet med US rätt lyckligt men nångång under hösten måste hon ju ha träffat MR och smusslade kanske ända fram till flytten. Finns mycket man man kan skylla på när man har har häst och är fackligt engagerad. Flytten kanske blev abrupt och sen kom kravet på skilsmässa en vecka efter.

Hur vet du att hon flyttade in till sin nya och inte till eget boende? Har läst hela tråden och de flesta länkar och detta är ny information för mig.
Citera
2015-01-31, 23:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urwald
Hur vet du att hon flyttade in till sin nya och inte till eget boende? Har läst hela tråden och de flesta länkar och detta är ny information för mig.
Regnflingan har uppenbarligen läst bättre än du. Det finns information i tråden och länkar som säger att hon flyttade till hans adress.
Citera
2015-01-31, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Det där tror jag ganska mycket på. Säkert en jobb-flört som blivit förälskelse och skiljsmässa. Behöver inte vara otrohet inblandat, iaf. inte känslomässig otrohet från hennes sida.
Men hallå, är man fortfarande gift och dejtar en annan oavsett sina känslor så är man inget annat än OTROGEN! Punkt slut! Även om det kändes rätt för henne så var hon fortfarande otrogen. Därmed lägger jag ingen skuld på henne , eller säger att hon gjort fel, folk får göra som dom vill och kärleken går ibland inte att kontrollera, trots att man är bunden av ett papper. Hon mådde säkert dåligt av sin otorhetsaffär rent samvetsmässigt men inte känslomässigt! Vi ska ändå benämna saker vid dess rätta namn iaf tycker jag.
Citera
2015-01-31, 23:21
Medlem
Citat:
Men hallå, är man fortfarande gift och dejtar en annan oavsett sina känslor så är man inget annat än OTROGEN! Punkt slut! Även om det kändes rätt för henne så var hon fortfarande otrogen. Därmed lägger jag ingen skuld på henne , eller säger att hon gjort fel, folk får göra som dom vill och kärleken går ibland inte att kontrollera, trots att man är bunden av ett papper. Hon mådde säkert dåligt av sin otorhetsaffär rent samvetsmässigt men inte känslomässigt! Vi ska ändå benämna saker vid dess rätta namn iaf tycker jag.

Jag tycker inte man är otrogen då?
Citera
2015-01-31, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbelita
Jag tycker inte man är otrogen då?
När är man det då ?
Citera
2015-01-31, 23:22
Medlem
Citat:
Och där kan jag bara tillägga att du har en barnslig och naiv grundsyn på hur kvinnor agerar, du kommer att bli negativt överraskad om du mot förmodan skulle vara en man.

Kvinnor kan och är oftast lika djävliga som män är.

Dessutom när du begär skilsmässa med minderåriga barn så finns det med automatik ett halvårs betänketid, anser du att det är fritt fram från och med att pappret är påskrivet?

Visst, men den betänketiden innebär att du skall avhålla dig från din lagvigda partner.

I övrigt finns det väl inga restriktioner, eller?

Att jag skulle ha en barnslig och naiv grundsyn vad gäller nära relationer tror jag ingen som känner mig skulle skriva under på. Tvärtom.

Men naiv, barnslig och godtrogen är jag i övrigt, i övermått.
Citera
2015-01-31, 23:24
Medlem
Citat:

Vad säger att det pågått en längre tid? Vissa hänger kanske inte upp sitt liv på att det måste gå en speciell tid? En vän till mig flyttade ihop med sin karl 2 v efter att dom träffats. 1,5 månad efter var hon gravid och 2 månader efter hade dom förlovat sig. Dom är lyckligt gifta nu.
Citera
2015-01-31, 23:26
Medlem
Citat:
När är man det då ?

När man har ett ömsesidigt förhållande. Tycker jag. Det finns knappast nån absolut sanning på det, allt är ju relativt och individuellt.
Citera
2015-01-31, 23:27
Medlem
Citat:

Nu är det Sverige år 2015 vi lever i. Där finns en fördröjning på skilsmässan med 6 månader om du har barn. Alltså hinner man göra slut med någon innan man är skild och därför kan man träffa någon ny utan att vara otrogen. Det är inte Sverige på 1800-talet vi pratar om...
Citera
2015-01-31, 23:34
Medlem
Citat:
Nej hon var ju klar med sitt äktenskap så för hennes del fanns det ju inga känslor kvar för det gamla förhållandet.

Tänk så djävla skönt det skulle vara om människor kunde avsluta något innan det börjas på något nytt.

Så du tycker det var rätt att hon blev mördad för att hon råkat bli kär i en annan? Eller hur tänker du att vi ska tolka dina inlägg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in