2015-01-31, 22:51
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Utom ordentligt bra........dräm inte till teisterna med filosofiskt fikonspråk direkt bara......betänk det faktum att katten gillar att leka med musen....med råttan, menar jag...vi andra gillar att leka med musen.

"Logic for dummies" är knappast avanserat filosofi.

Och på denna tråd är det inte så märkvärdigt att påpeka bristerna i att tvärvände från puritanism till liberalism.
Citera
2015-01-31, 22:52
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det är i mina ögan inte värt ett dyft, eftersom hon i nästa inlägg kan förespråka vedervärdig underkastelses-teologi.

Saklig debatt anser jag vara en omöjlighet i samband med konsekvent slingre-retorik.

Det är då absolut inte dig jag skall "tillfredsställa" utan för mig är det av vikt att inte avvika från mig själv, mina "stånd"punkter och åsikter.
Just nu så visar jag mina funderingar om sexualiteten och religion och dess eventuella fördomsfulla syn på religiösas sexliv.
Religiösa kan ha ett sjuj...... sexliv! Kan var Dominor och Mastrar där också serru.
Vad vet du om vad Prästen gör då han/hon "kommer" hem?
Man skall inte ha så mycket fördomar om allt, sanningen förvrängs och blir väldigt missvisande.
Citera
2015-01-31, 22:56
Medlem
Citat:
"Logic for dummies" är knappast avanserat filosofi.

Och på denna tråd är det inte så märkvärdigt att påpeka bristerna i att tvärvände från puritanism till liberalism.

Hej hej.....glöm inte dubbelmoralen...man måste kunna läsa mellan raderna. Prova att ragga i en frikyrkoförsamling eller på en kristen dejtingsajt! Du kommer att bli överraskad.
Citera
2015-01-31, 22:58
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Men....lugn och fin.......låt vederbörande trassla in sig ordentligt först.........

Jag är inte så förtjust i att göra religionsdebatten till en kat-och-råtte lek, men ser helst tydlighet och intellektuell hederlighet.

Citat:
betänk också att många troende, kanske i synnerhet liberala dito, inte har en helt konsistent livsåskådning. Såvitt jag förstår är detta inte särdeles kriminellt!

Forumets "vettige" teister är konsistenta nog för min del ... också omkring sexualitet och allmänt om etik.

Men tyvärr drunknar detta i oväsendet från "absolut etik"-missionärarna.
Citera
2015-01-31, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Det är då absolut inte dig jag skall "tillfredsställa" utan för mig är det av vikt att inte avvika från mig själv, mina "stånd"punkter och åsikter.
Just nu så visar jag mina funderingar om sexualiteten och religion och dess eventuella fördomsfulla syn på religiösas sexliv.
Religiösa kan ha ett sjuj...... sexliv! Kan var Dominor och Mastrar där också serru.
Man skall inte ha så mycket fördomar om allt, sanningen förvrängs och blir väldigt missvisande.

Absolut är det så, kanske inte inom de mest strikta samfunden..........men något som många märkt är att frikyrkotjejer är väldigt lättraggade! Är det litet äldre kan de vara rejält sexuellt frustrerade......bara att ta för sig!
Citera
2015-01-31, 23:01
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Absolut är det så, kanske inte inom de mest strikta samfunden..........men något som många märkt är att frikyrkotjejer är väldigt lättraggade! Är det litet äldre kan de vara rejält sexuellt frustrerade......bara att ta för sig!
Ja som överallt annat i samhället antagligen. Frustrerade ateister eller religiösa varelser. Man skall aldrig döma hunden efter håret eller vad det är man säger. Musen kanske
Citera
2015-01-31, 23:03
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det är då absolut inte dig jag skall "tillfredsställa"

Men däremot rimligen förväntninger om intellektuell hederlighet och saklig debatt.

Citat:
utan för mig är det av vikt att inte avvika från mig själv, mina "stånd"punkter och åsikter.

Jag är bekant med din narcissism och kritik-allergi.

Citat:

Möjligen. Men jag tittar på vad religionerna SÄGAR om sexualitet, inte på din anekdotiska information i retorisk förpackning.
Senast redigerad av Bogomil 2015-01-31 kl. 23:10.
Citera
2015-01-31, 23:09
Bannlyst
Citat:
Är det än katolsk präst är det möjligt att den onanerar till dagens sexuellt utnyttjande av barn. Dessa präster existerar(inte alla, vi vet).
Citera
2015-01-31, 23:11
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Är det än katolsk präst är det möjligt att den onanerar till dagens sexuellt utnyttjande av barn. Dessa präster existerar(inte alla, vi vet).
Peodofili är en sjuk handling av EN sjuk människa. Jo visst förekommer pedofili bland samhällets alla instanser.
Inom barnomsorgen, sporten, kyrkan, polisen, socialen, skolan. ÖVERALLT!
Citera
2015-01-31, 23:13
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Peodofili är en sjuk handling av EN sjuk människa. Jo visst förekommer pedofili bland samhällets alla instanser.

Men det är överlag bara religiösa urkunder som legitimerar det.
Citera
2015-01-31, 23:14
Bannlyst
Citat:
Taget från dina inlärda vanföreställningar=fördomar?
Citera
2015-01-31, 23:14
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Men det är överlag bara religiösa urkunder som legitimerar det.
Helt förvridet och fel och en stor fördom du här fabulerar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in