2015-01-31, 20:59
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Däremot är det en fördom om man UTGÅR från att ALLA muslimer har fyra fruar, fattar du??????????? Och ständigt tar upp det utan att ta reda på hur det ser ut i praktiken.

Vem har påstått att alla muslimer har 4 fruar? Nu "diskuterar" du med en strawman.

Vad jag kan se rör kritiken sig om koran-doktrinalismen.
Citera
2015-01-31, 21:02
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Är detta vad du anser vara specifikation/precision om strukturerat religion?

Citat:
Nej, en del av det. Resten fick du senare i ett inlägg.
Närmare bestämt inlägg nummer 23.

Som inte heller är specifik/precis, men bara den vanliga vaga retoriken.
Citera
2015-01-31, 21:04
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
det står inte ALLA muslimer i mitt inlägg. Det är så du läser inlägg, du tolkar utifrån dina fördomar.
Ja ja du vet själv vilka fördomar du besitter. GUD med!
Men jag vet att övergripande delen av muslimer ej har mer än en fru, men får ha fyra.
I gamla testamentet förekom det månggifte och det var vanligare på den tiden. Salomo hade tydligen ca 1000 fruar.
Är mycket traditionellt bundet också.
Citera
2015-01-31, 21:11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ja ja du vet själv vilka fördomar du besitter.

Din retorik är irrelevant.

Citat:
GUD med!

Vad vet du om det?

Citat:
Men jag vet att övergripande delen av muslimer ej har mer än en fru, men får ha fyra.
I gamla testamentet förekom det månggifte och det var vanligare på den tiden. Salomo hade tydligen ca 1000 fruar.
Är mycket traditionellt bundet också.

Så promiskuitet är "dåligt", men polygami och att ta sex-slavar är acceptabellt? Är det det din retorik försökar säga?
Citera
2015-01-31, 21:34
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Din retorik är irrelevant.

Vad vet du om det?

Så promiskuitet är "dåligt", men polygami och att ta sex-slavar är acceptabellt? Är det det din retorik försökar säga?
Nej absolut INTE, det är du som bevisligen påstår det.
Jag ger fakta från Bibeln och pratar om det jag tror religionerna kan möjligvis mena med sexualiteten och dess natur och onaturliga natur= promiskuösitet
Citera
2015-01-31, 21:36
Medlem
Citat:
Nej absolut INTE, det är du som bevisligen påstår det.
Jag ger fakta från Bibeln och pratar om det jag tror religionerna kan möjligvis mena med sexualiteten och dess natur och onaturliga natur= promiskuösitet

Bibeln är ingen fakta. Det är en tro.
Citera
2015-01-31, 21:38
Medlem
Varangians avatar
Citat:

Promiskuitet är på intet sätt "onaturligt". Tvärtom är det en norm för merparten arter. Människan befinner sig någonstans i mitten mellan promiskuitet och monogami. Därav alla lustiga diskussioner.
Citera
2015-01-31, 21:40
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Bibeln är ingen fakta. Det är en tro.
Bibeln består av text(kalla det fakta om du vill eller inte) men människan TROR på det som står i texten. Ska jag återigen behöva undervisa dig?
Jag tror inte RELIGIONERNA pratar om det normala så att säga "knullandet" utan varnar för promiskuösitet samt otukt och otrohet med allt vad det innebär för människan.
Vad tror du då?
Citera
2015-01-31, 21:42
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Promiskuitet är på intet sätt "onaturligt". Tvärtom är det en norm för merparten arter. Människan befinner sig någonstans i mitten mellan promiskuitet och monogami. Därav alla lustiga diskussioner.
Kan jag hålla med dig om att det delvis ligger lite sanning i.
Citera
2015-01-31, 21:45
Medlem
Citat:
Bibeln består av text(kalla det fakta om du vill eller inte) men människan TROR på det som står i texten. Ska jag återigen behöva undervisa dig?
Jag tror inte RELIGIONERNA pratar om det normala så att säga "knullandet" utan varnar för promiskuösitet samt otukt och otrohet med allt vad det innebär för människan.
Vad tror du då?

kan du fundera på ett tag.
Citera
2015-01-31, 21:48
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag ger fakta från Bibeln ..

Ett ponerat underlag är inte "fakta", det är bara ponerande.

Citat:
... och pratar om det jag tror religionerna kan möjligvis mena med sexualiteten och dess natur och onaturliga natur= promiskuösitet

Med hjälp av quotemining ... som egentligen inte sägar så mycket om religionen ifråga.

Det är därför jag insisterar så mycket på specifikt/precist underlag och metodologi, så vi inte behövar all denna substanslösa retorik som inte ledar nånvart.
Citera
2015-01-31, 21:49
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Det är bara i din retorik det verkar vara så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in