2015-01-31, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Men nu hade hon ett nytt förhållande.
Är inte det någon skillnad tycker du? Det går lika bra att umgås med den man vill komma ifrån både fysiskt och på pappret istället för att vara med den nya kärleken?

I den ålder som de inblandade var gör det väl ingen skillnad om det lönehelg, vanlig helg eller vardag.
Citera
2015-01-31, 19:51
Medlem
Citat:
Kanske därför jag lever då, för den situationen skulle jag aldrig gå in i. Det fanns en hotbild och tiden för mötet känns desperat.

Instämmer. Och säkert TS kände oro och bad en väninna hålla koll på att hon tar sig oskadd därifrån. Fredagkväll och så sent kan också ha inneburit att US hunnit dricka en del efter jobbet (?). Barnen kanske sov över hos kompisar just den helgen.
Citera
2015-01-31, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Initialer MR?
Det stämmer
Citera
2015-01-31, 19:57
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
I den ålder som de inblandade var gör det väl ingen skillnad om det lönehelg, vanlig helg eller vardag.

I det gamla äktenskapet - nej, men i det nya brukar man göra lite festligare mat och brukar vara inne på desserten vid tidpunkten. Betydligt mysigare start på helgen, än att försöka diskutera i en situation som låst sig för längesedan och förstöra helgen.
Citera
Medlem
Lost-Souls avatar
Hur vet man att TS hade ny pojkvän? FB-länk till honom?
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Varför skulle det inte göra någon skillnad menar du?

Konstigt resonemang.
Citera
2015-01-31, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbelita
Alltså, jag vet inte hur gammal du är. Jag är 36, dvs 2 år yngre än TS. Och en lönehelg för mig är som vilken helg som helst. Möjligen när man sprang på krogen att det skiljde, men nu? Att sitta hemma en lönefredag är exakt samma som att sitta hemma vilken annan fredag som helst.

Du riktade detta inte till mig. Så ursäkta att jag svarar ändå.

Att dom träffades just denna fredag tror jag berodde på att TS ville se till att ansökan postades, så att inte en ytterligare månad skulle gå och processen skulle försenas.

TS skrev på handlingen den 15/12 och betalade avgiften som inkom 16/12. Sedan hände Inget.

Så det har inget med lönehelg att göra snarast att handlingen skulle registreras innan månaden övergick i en ny. Hon var angelägen om att skilsmässan skulle vinna laga kraft.

Tror jag.
Citera
2015-01-31, 20:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hrhuffarochpuffar
Det stämmer
Tack för det. Han har en ledande position, om inte på riksdagsnivå precis. Jag hittar inte hans fejja, skulle gissa att den försvann som en avlöning efter dödsfallet för att han vill inte uppmärksammas.
Senast redigerad av Quarrel 2015-01-31 kl. 20:04. Anledning: dödsfall, inte mord
Citera
2015-01-31, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Tack för det. Han har en ledande position, om inte på riksdagsnivå precis. Jag hittar inte hans fejja, skulle gissa att den försvann som en avlöning efter dödsfallet för att han vill inte uppmärksammas.

Var bor vederbörande? Sigtuna? Uppsala?
Citera
2015-01-31, 20:14
Medlem
Citat:
Men nu hade hon ett nytt förhållande.
Är inte det någon skillnad tycker du? Det går lika bra att umgås med den man vill komma ifrån både fysiskt och på pappret istället för att vara med den nya kärleken?

Skulle man vara extra kär en dag man får lön? När man antagligen träffas varje dag ändå? Nej, jag ser ingen skillnad i det faktiskt.
Citera
2015-01-31, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Var bor vederbörande? Sigtuna? Uppsala?
Ingen behöver svara på detta nu. Jag tror mig ha hittat vederbörande.
Citera
2015-01-31, 20:44
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbelita
Skulle man vara extra kär en dag man får lön? När man antagligen träffas varje dag ändå? Nej, jag ser ingen skillnad i det faktiskt.

Det är möjligt att alla dina dagar ser likadana ut och kanske sovmorgon efter alla.
Förstår du att jag pratar om TVÅ olika män här?
Den ene har hon avslutat sitt liv med och den andre påbörjat ett nytt med. Nr 2 borde ha lockat mer, vilket gör att Nr 1 måste ha lockat med något alldeles extra för att kunna stjäla tid från Nr 2.
Var dessutom Nr 1 svartsjuk var varje minut en seger mot Nr 2, tills TS bestämde sig för att åka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in