2015-01-30, 21:54
  #1225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
För att sammanfatta:
1. En pimpelfiskare har fiskat i Sigtuna fredag den 23/1.
2. En frånskild kvinna hoppade i vattnet (genom isen) och tog livet av sig.
3. Nu vill polisen gärna ha vittnen till det skedda. Det går även bra att höra av sig om man inte har sett nånting.

2. Tror jag inte på. Hon verkade inte vara den typ av person som tar livet av sig. Och även om hon hade varit det så finns det bättre och säkrare sätt att begå självmord än att åka till Sigtuna i förhoppningen om att en pimpelfiskare har öppnat en vak dit man kan kasta sig.
Citera
2015-01-30, 22:25
  #1226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Det var säkert en fiskare som var ute på fredag kväll i -15 grader! Under fredag kväll blev isen tjockare o tjockare hela tiden för det var kallt.

Jag vet inte vilken erfarenhet du har av vinterfiske men uppenbarligen är det inte mycket. Till skillnad från dig är jag en ovanligt idog pimpelfiskare. Att vara ute mitt i mörka natten och försöka fiska skulle aldrig falla mig - om ens någon - in.
Citera
2015-01-30, 22:43
  #1227
Medlem
Finns det en möjlighet att hon har blivit dränkt i poolen och sedan förflyttad?
Citera
2015-01-30, 23:24
  #1228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
Finns det en möjlighet att hon har blivit dränkt i poolen och sedan förflyttad?
Den här årstiden är troligtvis poolen tom med skydd över, så nej det tror jag inte är troligt!
Citera
2015-01-30, 23:34
  #1229
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Temperaturen på Arlanda var -5 från kl 21 till midnatt. Källa: http://rl.se/vadret/historik.php
Arlanda är två mil bort och det kan skilja några grader.
Citera
2015-01-30, 23:35
  #1230
Medlem
Finns det någon som vet hur gamla deras barn är?
Citera
2015-01-30, 23:37
  #1231
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Arlanda är två mil bort och det kan skilja några grader.
1,5 mil, inte 10 grader.
Citera
2015-01-30, 23:37
  #1232
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa
Finns det någon som vet hur gamla deras barn är?
Ja, någon vet. (FB) Sigtuna: Kvinna hittad i vatten, misstänkt mord, 2015-01-23
Citera
2015-01-30, 23:41
  #1233
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razzle
Suck, om kvinnan var det minsta rädd eller osäker för mannen, tror du på fullaste allvar att hon tycker en ödslig brygga vid Mälaren är bästa plats då?
Tänk om..
Så särskilt ödslig är den inte, bostadshus alldeles intill samt promenadstråk. De hade ju också båt vilket kan ge -vi ses vid bryggan.
https://www.google.se/maps/place/Sigtuna/@59.6134225,17.6995842,298m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x465fba50d00c2875:0x64aad 071d7ca81fd
Citera
2015-01-30, 23:41
  #1234
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moncalisa
Finns det någon som vet hur gamla deras barn är?

De är inte småbarn. Jag tror att pojken är nästan vuxen och flickan mellan tretton och femton.
Citera
2015-01-30, 23:58
  #1235
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
1,5 mil, inte 10 grader.
Har jag sagt 10 graders skillnad? Vi hade närmare -10 fredag kväll (källa: min termometer och mitt minne) och det är ingen ovanlig skillnad men det spelar inte så stor roll. Allt jag ville säga från början var att isen var annorlunda från fredag till söndag. Men jag släpper det här, var det -5 här så får det väl vara det då.
Citera
2015-01-31, 00:05
  #1236
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Det var säkert en fiskare som var ute på fredag kväll i -15 grader! Under fredag kväll blev isen tjockare o tjockare hela tiden för det var kallt.

Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
-15?
-5 grader möjligen:

http://www.klart.se/väder-sigtuna.html?v=historik

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Temperaturen på Arlanda var -5 från kl 21 till midnatt. Källa: http://rl.se/vadret/historik.php

Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
1,5 mil, inte 10 grader.

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Har jag sagt 10 graders skillnad? Vi hade närmare -10 fredag kväll (källa: min termometer och mitt minne) och det är ingen ovanlig skillnad men det spelar inte så stor roll. Allt jag ville säga från början var att isen var annorlunda från fredag till söndag. Men jag släpper det här, var det -5 här så får det väl vara det då.

Quarrel blandade ihop dig med afvongrene.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in