2015-01-30, 17:12
  #1165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Har också noterat det. Bortsett från skillnad i gemener och versaler finns stora likheter.
Ja, det ser nästan ut som samma person skrivit alltihop! Kan det vara så illa att TS skrivit alltsammans?
Citera
2015-01-30, 17:13
  #1166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hrhuffarochpuffar
TS ändrade i slutet av December sin FB-status till "i ett förhållande" och lade ut en bild på sig och sin nya pojkvän så det bör inte råda några större tveksamheter om att hon var angelägen om att skilsmässan skulle genomföras.

Tack för den upplysningen.
Citera
2015-01-30, 17:18
  #1167
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men, om hon förfalskade ansökan, och han hade bestridit den hade polisen och SKL avslöjat förfalskningen. Det hade varit mycket bättre med en ensidig ansökan. Och varför inte skicka in den på en gång, i mitten på december?

Hon kanske hade den hemma, medan han vägrade befatta sig med dokumentet. Till slut sa hon att hon förfalskar den, då han vägrar sätta sitt signum på den. TS har den hemma, "påskriven" och klar, men avvaktar med att lägga på den. Hon försöker förhandla in i det sista och göra honom medgörlig. Men nej, och då rinner det över och hon lägger brevet i postlådan på fredagen. Detta får US strax besked om och det rinner över alldeles. Tror TS kunde vara väldigt envis och i detta fallet fanns det ingen återvändo för henne.

En väninna beskriver henne efter hennes frånfälle på fb i ett SD-sammanhang:

(namn) Ja, har Tess lärt mig något så är det att våga bråka och vara obekväm, stå för vad man tror på, aldrig acceptera orättvisor och aldrig stå tyst bredvid. Sån var hon.
den 27 januari kl. 21:09 · Gilla · 7

Tror ovanstående kan stå för en generell beskrivning av den framlidna.
__________________
Senast redigerad av larsingvarsfru 2015-01-30 kl. 17:20.
Citera
2015-01-30, 17:26
  #1168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Hon kanske hade den hemma, medan han vägrade befatta sig med dokumentet. Till slut sa hon att hon förfalskar den, då han vägrar sätta sitt signum på den. TS har den hemma, "påskriven" och klar, men avvaktar med att lägga på den. Hon försöker förhandla in i det sista och göra honom medgörlig. Men nej, och då rinner det över och hon lägger brevet i postlådan på fredagen. Detta får US strax besked om och det rinner över alldeles. Tror TS kunde vara väldigt envis och i detta fallet fanns det ingen återvändo för henne.

En väninna beskriver henne efter hennes frånfälle på fb i ett SD-sammanhang:

(namn) Ja, har Tess lärt mig något så är det att våga bråka och vara obekväm, stå för vad man tror på, aldrig acceptera orättvisor och aldrig stå tyst bredvid. Sån var hon.
den 27 januari kl. 21:09 · Gilla · 7

Tror ovanstående kan stå för en generell beskrivning av den framlidna.

Har det någonstans framkommit några uttalande om US som person?
Citera
2015-01-30, 17:29
  #1169
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Har det någonstans framkommit några uttalande om US som person?

Tror någon skrev "knepig" och avsåg yngre dagar.
Han är vattuman iaf och de går sina egna vägar.
Ju mer motstånd, desto mer obstinat (min erfarenhet).
Citera
2015-01-30, 17:31
  #1170
Medlem
Quarrels avatar
UNT: "Vi vill prata med alla"
Citat:
Polisen vill komma i kontakt med alla som rört sig i området under den aktuella tiden. [Namn] poängterar att det är lika viktigt att personer som inte tror sig ha sett något hör av sig.

Under två dagar kommer han och kollegan [namn] att finnas tillgängliga vid platsen där polisens husbuss är uppställd. I dag fredag står bussen på plats fram till klockan 22. Och på lördag är husbussen på plats 9 till 15.

– Vi vill prata med så många som möjligt. Även om man själv inte har gjort några iakttagelser på platsen så kan det ändå finnas detaljer som är avgörande för utredningen, säger han.
Citera
2015-01-30, 17:39
  #1171
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
UNT: "Vi vill prata med alla"

Att inte se eller iakttaga något på vissa platser på vissa tidpunkter är minst lika viktigt som att ha sett något.
Så kom igen alla nu som varit vid/omkring platserna. - Vi märkte inget då., kan bli väldigt viktigt i polisens kartläggning.

..eller inte hört.
__________________
Senast redigerad av larsingvarsfru 2015-01-30 kl. 17:42. Anledning: Från singular till plural
Citera
2015-01-30, 17:44
  #1172
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
UNT: "Vi vill prata med alla"
Oj, det kan inte höra till vanligheterna att polisen lägger ner sådana resurser på ett fall!?

Tydligen finns fortfarande mycket frågetecken, kan det vara så att man tvivlar på att det är någon som orsakat hennes död, trots att MGM sitter på sannolika skäl?
Polisen säger att: "Det gör vi för den avlidna men även för den misstänkte mannens skull."
Citera
2015-01-30, 17:47
  #1173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glue
Oj, det kan inte höra till vanligheterna att polisen lägger ner sådana resurser på ett fall!?

Tydligen finns fortfarande mycket frågetecken, kan det vara så att man tvivlar på att det är någon som orsakat hennes död, trots att MGM sitter på sannolika skäl?
Polisen säger att: "Det gör vi för den avlidna men även för den misstänkte mannens skull."

Polisen vill nog göra en så bra utredning som möjligt.
Citera
2015-01-30, 17:51
  #1174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Att inte se eller iakttaga något på vissa platser på vissa tidpunkter är minst lika viktigt som att ha sett något.
Så kom igen alla nu som varit vid/omkring platserna. - Vi märkte inget då., kan bli väldigt viktigt i polisens kartläggning.

..eller inte hört.

T.ex. vid stadens brevlådor ... b.t.w har polisen gått ut med bild på hennes bil, eller den misstänktes bilar (fanns ju några).
Citera
2015-01-30, 17:54
  #1175
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glue
Oj, det kan inte höra till vanligheterna att polisen lägger ner sådana resurser på ett fall!?

Tydligen finns fortfarande mycket frågetecken, kan det vara så att man tvivlar på att det är någon som orsakat hennes död, trots att MGM sitter på sannolika skäl?
Polisen säger att: "Det gör vi för den avlidna men även för den misstänkte mannens skull."

Polisen ska vara objektiva i utredningsarbetet och inte döma på förhand. Kommer det fram uppgifter till US fördel ska även dessa vara med.
Citera
2015-01-30, 17:54
  #1176
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satansidiot
Polisen vill nog göra en så bra utredning som möjligt.

En bristande utredning i detta läge är svår att kompensera för i efterhanden. Bra att dom går grundligt tillväga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in