2015-01-30, 16:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leo-rowan
Vilken tid anhölls TS på måndagen och var? Om någon vet?
US anhölls på lördagen, 24 jan, kl 19:17.
Citera
2015-01-30, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Du menar US ? Han anhölls väl redan på lördagen om jag minns rätt!

Såklart. Fel av mig.
Citera
2015-01-30, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
US anhölls på lördagen, 24 jan, kl 19:17.

Tack, fel tänkt av mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loyola
Tänkte på att hans underskrift, med tidigare datum än hennes, finns på höger sida av de två underskrifterna längst ned. Om man skriver under som första person kanske man skriver på vänster sida? Å andra sidan är hennes uppgifter på vänster sida på dokumentets övre del, så naturligt att skriva sin underskrift på vänster sida längst ned på blanketten. Tyder på att han kan ha bakdaterat sin underskrift?
Ja faktiskt borde det vara mer naturligt att skriva i vänstra rutan om båda är tomma!
Korrigering: Nej ser nu att det står mannens namnteckning / hustruns namnteckning
Citera
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loyola
Tänkte på att hans underskrift, med tidigare datum än hennes, finns på höger sida av de två underskrifterna längst ned. Om man skriver under som första person kanske man skriver på vänster sida? Å andra sidan är hennes uppgifter på vänster sida på dokumentets övre del, så naturligt att skriva sin underskrift på vänster sida längst ned på blanketten. Tyder på att han kan ha bakdaterat sin underskrift?
Citat:
Ja faktiskt borde det vara mer naturligt att skriva i vänstra rutan om båda är tomma!
Jag tror att det naturliga är att kvinnan skriver i kolumnen som har rubriken Kvinnan och att mannen skriver i kolumnen som har rubriken Mannen.
Citera
2015-01-30, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tror att det naturliga är att kvinnan skriver i kolumnen som har rubriken Kvinnan och att mannen skriver i kolumnen som har rubriken Mannen.
Har korrigerat mitt inlägg redan för jag tittade noggrannare en gång till ! Du är för snabb!
Citera
2015-01-30, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glue
Håller med. Låter det vara osagt hur pass pålitliga Aftonbladets källor är, men någon har berättat att MGM skulle ha vägrat inse att deras relation var över samt att TS nu antytt för sina vänner att hon upplevt att MGM blivit personlighetsförändrad och mer aggressiv. Det motsäger isf att US skulle varit pådrivande om skilsmässan.
Såvida nu inte hans förändrade beteende grundades i något annat.

Det kan mycket väl vara så att Aftonbladet helt enkelt hittat på dessa "källor". En bra utgångspunkt är att hålla sig skeptisk till det som skrivs - och inte verifieras.

Att vuxna människor generellt kan sätta tilltro till AB+Exp är i min värld en gåta.
Citera
2015-01-30, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leo-rowan
Personer som känner sig trängda och osäkra blir lätt ombytliga till sin natur, ena stunden kan de verka väldigt medgörliga för att i nästa bli helt tvärtom. Inte minst om det finns alkohol i bilden.
Sant, vad som då kan ha orsakat dessa känslor hos honom kan ju ha varit att TS ville lämna honom och att han inte ville acceptera det.
Om hans beteende berodde på alkohol borde TS känt till att han fungerade så efter ett antal års äktenskap.
Citera
2015-01-30, 16:40
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Korrigering: Nej ser nu att det står mannens namnteckning / hustruns namnteckning

Tycker det ser väldigt konstigt ut. Skrev de verkligen så lika varann? Siffror ändrar skepnad, men dyker upp i bådas skrifter. Och han med versaler!
Senast redigerad av larsingvarsfru 2015-01-30 kl. 16:43. Anledning: Felskrivning
Citera
2015-01-30, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Tycker det ser väldigt konstigt ut. Skrev de verkligen så lika varann? Siffror ändrar skepnad, men dyker upp i bådas skrifter. Och han med versaler! Och att han dessutom skulle vara först med att skriva sin del, alltså vänster. Inte på höger sida. Väl?

Hustru skriver till vänster och mannen till höger.
Citera
2015-01-30, 16:44
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satansidiot
Hustru skriver till vänster och mannen till höger.

Läste precis det på dokumentet och ändrade inlägget.
Citera
2015-01-30, 16:45
Medlem
13 december 2014 är en fredag (mannens datering/underskrift)
15 december 2014 är en måndag (kvinnans datering/underskrift)
16 december 2014 är en tisdag (kassabokföring)
24 januari 2015 är en lördag (kvinnan hittas död)
26 januari 2015 är en måndag (ansökan diarieförs)

Varför inkommer ansökan först drygt en månad efter bådas underskrifter, då avgiften inkommer redan 16 december. Det logiska borde väl vara att ansökan och avgiften inkommer ungefär samtidigt?

För mig verkar det troligt att TS (som enligt uppgift är den som vill skilja sig), skriver under sin ansökan föremannen och betalar in avgiften i samband med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in