Citat:
Ursprungligen postat av
Bogomil
I detta fall rör det sig överlag om extrakosmisk metafysik, och där finns mycket få falsifierings-möjligheter ... och följaktligen lika lite "bevis".
Sen kan man naturligtvis spekulera i olika religioners demonisering av varandra och/eller i t.ex. gnosticismens gud-bakom-gud teologi, men det blir bara spekulationer.
Det är tillåtet att spekulera att en Religions förehavanden är en del av Gud definitionen eftersom den är en tolkning av densamma. Därmed öppnas dörrar för diskussion angående olika Religioners ondska gentemot mänskligheten.
Låt oss därmed jämföra vilken religion som exempelvis just nu genomför de mest vidriga handlingarna, så som exempelvis människooffer, incest, slavhandel och pedofili.
Jag har läst lite om Azteker/Maya indianerna idkade människooffer i stor skala, men var dessa handlingar vidriga i jämförelse med hur en muslim går in i en Judisk butik och skjuter oskyldiga civila?
Så jag föreslår att Allah ligger väldigt nära den mörka sidan så som världen ser ut just idag. Bevisen står att finna i
Qur'an och i de terrorhandlingar muslimernas Emirer anklagas för. Det finns nästan ingenting förlåtande inom Islam så som jag tolkat det lilla jag sett. ( Bara det faktum att alla Muslimer nickar med ett leende på läpparna åt förslag som innebär lidande för kvinnor och barn är något som faktiskt till och med får mig att höja på ögonbrynen en millimeter. )
Andra Gudomar som förintat hela folkslag finns endast beskrivet i religiösa skrifter ( Se Indien,
Bhagavad-Gita. ) och är därmed inte giltigt som bevis.