2015-01-30, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sulfint
Med tanke på diskussioner som pågår i tråden för tillfället så kan man läsa denna novellen från 2011.
Författare Bill Persson som varit gästskribent för tidningen Contra. https://www.poeter.se/Las+Text?textId=1286893

Citat från artikeln:

Med Östens egna nedtecknade ord ”Hur skulle fallet uppklaras när de skickade ut ett gäng bögar att jaga en mördare”. Jag förmodar att Östen åsyftade Ebbe Karlsson-affären.

Låter PRECIS som Evert Bäckström!

Finns det bevis på KSI (Kontoret för Särskild Inhämtning)..
Senast redigerad av AdmiralCanaris 2015-01-30 kl. 12:28.
Citera
2015-01-30, 12:36
Medlem
Jag ska hälsa på han jag nämnde tidigare som har en ärvd äkta SS-uniform med en wienerlängd, ska se vad jag kunna mjölka ur honom. Återkommer med mer information.

Tycker att det är rätt mycket intressant som kommer fram i tråden nu.
Bättre debattklimat också. Kul.

Ska se vad jag kan lura ur den här hobbynazisten.
Citera
2015-01-30, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persoren
F pekade ut mördaren redan1992 och lämnade uppgifterna till PU under speciella omständigheter, men togs då inte på allvar.

Herregud vad du skarvar. Ena stunden hänvisas till tidningsartiklar från 2000:talet som F:s källor. Själv berättar han inte det som du låtsas om hur och när boken om Plamemordet skulle skrivas och nu har han haft allt på plats 1992 med mördarens identitet och allt men har blivit avpolleterad av PU.

Din trovärdighet med dina illa sammanhängande och muterande utsagor är långt under noll.
Citera
2015-01-30, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Snälla du boken var ju klar enligt dig och du hade läst den för ett par veckor sedan och nu har han inte fullföljt den utan har gått till PU och hunnit bli utsatt för mordförsök och varit sjukskriven sedan du började skriva.

Den gamla sydafrikanske underrättelsetjänsten har alltså kapacitet att agera inom några timmar i Sverige idag....

I avsaknad av annat än insinuationer och gammalt trams regredierar du till samma taktiker som en gång vår totalt avklädde debattör "utredaren" använde sig av när han stod naken.

Jojjemensan. Palmegruppen jobbar med er och saker är på gång och uppgiftslämnaren utsätts för attentat men allt du kan trolla fram är googlat gammalt trams och rykten utan substans.

Nu framstår du nästan lite barnslig. Händelsen inträffade för några månader sedan. och efter det har det varit några sömnlösa nätter i valet och kvalet. Skärp dig nu!
Citera
2015-01-30, 13:26
Medlem
En tanke slog mig om MOP.

Tänk om det är så enkelt att Olof Palme bara doppat kuken i fel kvinna.
Olof Palme utnyttjar sin stjärnglans (OP hade otaliga utomäktenskapliga kärleksaffärer, bland annat Shirley Maclaine, det är fakta inga skrönor.) och doppar kuken djupt i frun till högt uppsatt SAP-tjänsteman, någon officer eller SÄPO-man. Kvinnan kanske till och med blir gravid. Denna man får veta om att hans livs kärlek är gravid med ormen Olof Palme. Han blir deprimerad och sjukskriven. Han ser bara en utväg.

Att döda Olof Palme. Hämnas.

Något som nämns i vittnesuppgifterna är att GM verkade prata med OP.

Tänk om det var så.

Vad med energi som lagts på alla möjliga teorier och spår.

En fråga: vem/vilka polade Toblerone med 1986?
Vilka var nog en bättre fråga.

Hur noggrant har man undersökt OP:s kärleksliv?
Hur många älskarinnor hade OP vid denna tid?

Nej, nu ska jag iväg och fika med "SS-mannen".

Nu får ni fortsätta med era hypoteser om Stay Behind ifred.
Citera
2015-01-30, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Herregud vad du skarvar. Ena stunden hänvisas till tidningsartiklar från 2000:talet som F:s källor. Själv berättar han inte det som du låtsas om hur och när boken om Plamemordet skulle skrivas och nu har han haft allt på plats 1992 med mördarens identitet och allt men har blivit avpolleterad av PU.

Din trovärdighet med dina illa sammanhängande och muterande utsagor är långt under noll.

ja men det finns ju givitvis förklaringar till allt men då måste du ha hela historien för fatta. Du tror väl för fan inte att man sitter och fabulerar om en sådan sak, alltså rena psykopaten.
Persoren öppnades av en person, vad som sedan hände är en annan sak. Så stäm ner dina brösttoner en aning. Och vänta och se. det är spännande just nu. otroligt jävla spännande.
del 1 i den här historien är stark i sig. Men del 2 om det går att belägga då är det klart. Det är en sanslös historia som är så bra så man knappt tror själv att det är sant. Mördaren är fångad på bild. Två personer som har träffat denna person. Har bekräftat det är han på bilden. En av dessa var själv agent och jobbat med personen i fråga. För honom var det ingen tvekan. Men som sagt jag tycker att det är för bra för att vara sant, men jag ser ju vad jag ser. Nu jobbas det för fullt att faställa identiteten. Vi har känt till det under ett år ungefär, när vi fann den här bilden. och var tänkt som grädde på moset i den boken som näst intill är färdigskriven. Vad som sinkade var nya uppgifter om Heine Human. Sannolikt har datorn varit kapad. Mordförsöket inträffade i juni, men f.d fallskärmsjägare viker sig inte så lätt.
Oavsett del två kommer att bekräftas så är del 1 fortfarande tung.
Citera
2015-01-30, 13:29
Medlem
[quote=boboslacke|52076492]Herregud vad du skarvar. Ena stunden hänvisas till tidningsartiklar från 2000:talet som F:s källor. Själv berättar han inte det som du låtsas om hur och när boken om Plamemordet skulle skrivas och nu har han haft allt på plats 1992 med mördarens identitet och allt men har blivit avpolleterad av PU.

Din trovärdighet med dina illa sammanhängande och muterande utsagor är långt under noll.[/QUOTE

bobo slacke du är bäst!
Senast redigerad av Persoren 2015-01-30 kl. 13:34.
Citera
2015-01-30, 13:32
Medlem
p.norths avatar
S.B sålde ut landet för 67K hur mycket motsvarar det i dagens penning, kvarts prille?
undrar hur mycket C.G.Ö och CO fick var 50-75K? och G.M 250-500K? dåtidens pengar
Citera
2015-01-30, 13:46
Medlem
Nu skriver jag inte mer. vänta och se. Tack för mig
Citera
2015-01-30, 14:01
Medlem
p.norths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdmiralCanaris

Olof Palme utnyttjar sin stjärnglans (OP hade otaliga utomäktenskapliga kärleksaffärer, bland annat Shirley Maclaine, det är fakta inga skrönor.) och doppar kuken djupt i frun till högt uppsatt SAP-tjänsteman, någon officer eller SÄPO-man. Kvinnan kanske till och med blir gravid. Denna man får veta om att hans livs kärlek är gravid med ormen Olof Palme. Han blir deprimerad och sjukskriven. Han ser bara en utväg.

Tänk om det var så.

du förgyller min dag och min helg är räddad
vilka historier och fantasier du har min vän, ingen som har lyckas signa dig på någon förlag?!
tror ej att o.p har doppat någons.. önsketänk och skitprat
Citera
2015-01-30, 14:13
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdmiralCanaris

Tänk om det var så.

jag tror också att nått annat än direkta politiska skäl ligger bakom MOP. någon form av hämnd känns det som. kanske någon som OP sparkat/skulle sparka men att det inte blev officiellt, sen skedde MOP och mördaren tog kanske ev. dokument som bevisade att han sparkas?

tänker också så här, om det var en organisation bakom, varför matförgiftade man inte OP t.ex. lär ju finnas massor av kockar/krögare som man kunde pressa till att göra det. lite glas i maten eller nått. men nej, det ska skjutas, och på öppen gata. jag kan köpa idén av att en enstöring ligger bakom, men inte att det är CP. jag är även öppen för att det är en grupp, även om jag inte förstår deras motiv. och det är där jag tror att man måste börja, varför mördades OP? i och med att vi har 1000 tals olika teorier om varför, men bara 1 är sann. kanske är 10-15 st som är troliga.

ajja, nu pladdrar jag, sry. vet inte vad jag skulle säga^^
Citera
2015-01-30, 14:26
Medlem
p.norths avatar
Om det skulle vara en ensam G.M så tror jag att det var en polis som fick impuls den kvällen för att denna var på övningen men att denna lyckas göra det osedd på något vis och återgick till gruppen men det låter för osannolikt, alltså så tror jag att det var 2-3 stycken ur denna grupp som låg bakom det. För övningen för dom var bara en manöver. Perfekt tillfälle att slå till, skyddad samtidigt av dom egna, och dessutom försvårat arbete att komma åt dessa. Eftersom H.H och CO hade uppsikt under kvällen i sina bilar och W.W
Senast redigerad av p.north 2015-01-30 kl. 14:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in